'Jangan hina ketua kerajaan'

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
TEHERAN 24 Dis. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan bahawa mana-mana ketua kerajaan sekalipun tidak boleh dihina seperti apa yang berlaku dalam insiden membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush di Baghdad, Iraq, baru-baru ini.

Perdana Menteri berkata, pihak yang tidak berpuas hati dengan apa juga perkara boleh meluahkan perasaan mereka melalui cara lain.

"Saya sentiasa berpendapat kita tidak boleh menghina ketua kerajaan seperti itu," kata beliau pada sidang akhbar di akhir lawatan rasmi empat hari ke Iran di sini hari ini.

"Kita boleh mengambil tindakan, kita boleh mengeluarkan kenyataan keras jika perlu jika kita tak berpuas hati. Kita tak suka tentanglah, cakaplah dengan sekuatnya," katanya.

Namun tindakan bersifat menghina seperti membaling kasut tidak boleh dilakukan oleh sesiapapun, tegas Abdullah.

Wartawan sebuah stesen televisyen yang berpangkalan di Kaherah yang bertindak membaling kasut itu dilaporkan menghadapi tindakan undang-undang.

Kalau cacing dah naik kemata apa pun orang sanggup buat...
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Dia saja nak bagi warning..... takut rakyat M'sia terikut2...
 

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
mende tah Pak Lah nie.. lagi nampak kelemahan die ader laa

dah tuu Bush tuu jugak yang serang dan bunuh orang2 Iraq tuu :mad::mad:
 

the twelve

Active+ Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
3,064
Reaction score
23
Points
25
mende tah Pak Lah nie.. lagi nampak kelemahan die ader laa

dah tuu Bush tuu jugak yang serang dan bunuh orang2 Iraq tuu :mad::mad:
"Kita boleh mengambil tindakan, kita boleh mengeluarkan kenyataan keras jika perlu jika kita tak berpuas hati. Kita tak suka tentanglah, cakaplah dengan sekuatnya," katanya.

dia nak kenyataan sekeras mana lagi ntah. dah nyata pun..ramai yg nyata menentang..:(scam:(scam
 

suchi_7266

Fun Poster
Joined
Jan 17, 2008
Messages
654
Reaction score
14
Points
15
Aku fikir dia suruh JERIT kuat kuat ajelah.Ataupun buat demo banyak banyak sebab kalau baling kasut mana boleh kena ISA.
 

fyreeze

Active+ Member
Joined
Feb 26, 2007
Messages
2,585
Reaction score
47
Points
60
TEHERAN 24 Dis. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan bahawa mana-mana ketua kerajaan sekalipun tidak boleh dihina seperti apa yang berlaku dalam insiden membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush di Baghdad, Iraq, baru-baru ini.

Perdana Menteri berkata, pihak yang tidak berpuas hati dengan apa juga perkara boleh meluahkan perasaan mereka melalui cara lain.

"Saya sentiasa berpendapat kita tidak boleh menghina ketua kerajaan seperti itu," kata beliau pada sidang akhbar di akhir lawatan rasmi empat hari ke Iran di sini hari ini.

"Kita boleh mengambil tindakan, kita boleh mengeluarkan kenyataan keras jika perlu jika kita tak berpuas hati. Kita tak suka tentanglah, cakaplah dengan sekuatnya," katanya.

Namun tindakan bersifat menghina seperti membaling kasut tidak boleh dilakukan oleh sesiapapun, tegas Abdullah.

Wartawan sebuah stesen televisyen yang berpangkalan di Kaherah yang bertindak membaling kasut itu dilaporkan menghadapi tindakan undang-undang.

Kalau cacing dah naik kemata apa pun orang sanggup buat...
Baling kasut X boleh, tp bunuh org Xpe..:)paid
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
ala, pak lah malu2 nk bg tau....:">:">

jgn baling kasut kt pak lah.....:">:">:">
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
pak lah ade harapan kene balig kasut ni...:))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register