Jangan Beli Durian kat Sini!! - Simpang 3 sebelah Jusco Setiawangsa!!!

CG Sponsors




Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
Salam...
Petang tadi saja bawa wife ngan anak2 jenjalan round naik motor skitar kawasan perumahan keramat...sampai kat simpang 3 brsebelahan Jusco AU2, depan Hostel Semai Bakti dan brdepan jugak dgn Kompleks Sukan Keramat ada la brader tu (rasa aku indon dan PATI dia ni) jual durian...Aku singgah kejap dn tanya harga..Durian kunyit (katanya la) rm15 sekilo dan durian kampung rm6 sekilo...aku pilih durian kampung memandangkan aku cuba try timbang durian kunyit sebiji jer harga dah rm20...aku pilih 3 biji durian kampung dan timbang harganya cun rm30...spt biasa, dah jd kelaziman aku akan suruh dia (saspek) buka dan aku picit2 serta amik sikit isi durian utk test..pada aku sumer ok....hmmmmmm...

balik jer rumah dengan mudahnya kopek sbb dah dikopek oleh dia tadi..bila makan jer memang tak puas hati...dah tu ada plak sebijik yang terang2nya berulat sedangkan kalau dia ni jujur masa aku beli tadi, dia akan serta merta ganti dgn buah yg lain tapi dia tutup bahagian yang berulat tu dan tunjuk kat aku yg elok jer...Memang aku sumpah seranah mamat indon ni!!! So, aku nak pesan kpd CGRian terutamanya yg brada di area sini agar hati2 malah boikot jer terus kedai indon ni!!! Sebelum ni dah dua kali aku terkena kat situ tetapi aku brsangka baik dan menganggap mgkin dia pun tak perasan....masuk kali ni aku memang dah tak tahan!!! Dia saja nak pedajal aku dan esok lusa dan sampai masa, dia akan kena...lebih2 lagi PATI.......tunggu kau!!!!:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:



Sekadar gambar hiasan...Bukan rupa paras yang sebenar.

update: Nanti dio kono la....Tunggu kau!!! Memain dan pedajal aku yer.....Kalau cukup syarat, selamat...kalau tak, ko akan balik la tempat asal di mana uri ko ditanam.....heh!!!

p/s: Ni bukan bermaksud nak guna ilmu hitam/benda2 yang menyekutukan tuhan..tp kita gunakan kemudahan yg sedia ada....dan juga bukan bersifat dengki tetapi sebagai pengajaran jangan perkara ni berulang dan melindungi rakyat kita!!!
 
Last edited:
Sponsored Post

vc2216

Banned
Joined
Dec 28, 2008
Messages
4,492
Reaction score
11
Points
25
Iye ke TT? kesian kat ko eek...

Aku biase beli durian yg dah siap buka dah(balut dgn plastik wrap),ade jual kat kat jusco & careefour jer harge dlm RM12 ke RM15 jer.,tak mahal pun...

setakat ni semua sayer kt tempat ni ok jeew.. manis,padat,mantap jer...tak pernah tipah tertipu lagik mcm kes ko ni
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
692
Points
161
tak puas hati?
kurang paham den
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
Iye ke TT? kesian kat ko eek...

Aku biase beli durian yg dah siap buka dah(balut dgn plastik wrap),ade jual kat kat jusco & careefour jer harge dlm RM12 ke RM15 jer.,tak mahal pun...

setakat ni semua sayer kt tempat ni ok jeew.. manis,padat,mantap jer...tak pernah tipah tertipu lagik mcm kes ko ni
Kalau beli kat supermarket tahap kebersihan dia memang ok...amik isi pun pakai sarung tangan...tp kalau kat tepi jalan, jari buat korek idung pun dia pegang slamber jer amik isi durian dan wrap...
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
tak puas hati?
kurang paham den
Bengang la bro...cuba ko pikir, masa dia belah kulit..dia dah nampak yg berulat tu..tp sengaja dia tutup dan tunjukkan isi yg elok jer pastu tutup dan isi dalam plastik...maka aku pun menyangka sumer ok la...bila balik rumah baru kantoi keburukan sifat laknat nih!!!
 

kaylis

Super Active Member
Joined
Feb 13, 2009
Messages
8,381
Reaction score
44
Points
70
ni durian mana ni bro ? skrg byk durian pahang, aku kalau nak beli slalu hati2 sikit pasal takut terkena...
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
durian kunyit RM15 sekilo...kat Sg Chua RM8 je sekilo....cina jual..aku selalu makan ajer kat situ...memang berbaloi...sekali layan 4-5 bijik cukup untuk kami sekeluarga
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Kalau beli kat supermarket tahap kebersihan dia memang ok...amik isi pun pakai sarung tangan...tp kalau kat tepi jalan, jari buat korek idung pun dia pegang slamber jer amik isi durian dan wrap...
tu yang rasa asin2 skit tu :eek::eek::eek::eek:
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
ni durian mana ni bro ? skrg byk durian pahang, aku kalau nak beli slalu hati2 sikit pasal takut terkena...

Ntah...sepanjang tahun aku tgok dia meniaga kat situ...durian import rasanya...cuma sticker jer tampal brand brjenama...
 

Muhammad_27

Super Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
7,911
Reaction score
84
Points
70
Kalau beli kat supermarket tahap kebersihan dia memang ok...amik isi pun pakai sarung tangan...tp kalau kat tepi jalan, jari buat korek idung pun dia pegang slamber jer amik isi durian dan wrap...
itulah yang terbaik bagi menambahkan perasa kemasinan...

:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register