BTC USD 50,556.2 Gold USD 1,781.20
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Jambatan angkat Kuala Terengganu dibuka September ini

oldtbone

Legendary Member
Messages
17,324
Joined
May 25, 2012
Messages
17,324
Reaction score
3,694
Points
191
image.jpeg

Pembinaan jambatan angkat (drawbridge) dari arah Seberang Takir ketika lawatan Menteri Besar ke tapak projek hari ini.



KUALA NERUS - Jambatan angkat Kuala Terengganu sepanjang 638 meter dijangka dibuka untuk kegunaan umum pada September ini.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, jambatan ikonik pertama di Asia Tenggara itu bakal dikenali sebagai salah sebuah mercu tanda bagi negeri Terengganu.

"Projek yang menghubungkan muara selatan di pusat bandar raya dengan muara utara di Seberang Takir itu sudah 85 peratus siap dan dijangka boleh digunakan pada September.

"Selain menyuraikan aliran trafik di Jambatan Sultan Mahmud, pembinaan jambatan ikonik itu mampu menarik minat lebih ramai pelancong untuk berkunjung ke negeri ini," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan kerja di tapak projek jambatan angkat dari arah Seberang Takir hari ini.


2fb4b0e4-c69c-4781-8f57-24760a09321e.transformed.jpg


853678.jpg


KTCC%2BDrawbridge1.png


DJI_0487.JPG


maxresdefault.jpg


Slide3-12.jpg






http://www.kosmo.com.my/terkini/jam...anu-dibuka-kepada-umum-september-ini-1.629872





.
 
Sponsored Post

MuslimProgrammer

Super Active Member
Messages
9,994
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,994
Reaction score
2,411
Points
151
perghh..canggih..ganu kite..
moga2 jgn jadi mcm stadium runtuh...
 

awan2u

Active+ Member
Messages
2,712
Joined
Aug 16, 2008
Messages
2,712
Reaction score
259
Points
51
terbayang cerita fast & furious tgk jambatan ni
 

tokputih

CG Top Poster Club
Messages
27,260
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,260
Reaction score
862
Points
176
bagus jambatan angkat ni.. tapi jangan jadi masa angkat runtuh dahle..
 

pokyo

Super Active Member
Messages
5,283
Joined
Jan 7, 2009
Messages
5,283
Reaction score
146
Points
83
comel2... harap MPKT perbanyakkan lagi aktiviti pelancongan di sepanjang muara dan sungai dan paling penting kasi landscape cantik2 penuh dgn pokok2 semulajadi. Sekarang gondol dari muara sampailah ke jeti pulau kambing, yg ada hanyalah pokok2 tiruan. Rugi tempat cantik tapi tak boleh bersantai di siang hari sebab panas.
 

adamrao

Active Member
Messages
1,605
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,605
Reaction score
167
Points
43
terengganu la tempat malang paling epic.. benda benda bod0h gini memang melayu pandai taman ilmu jadi tempat ta1k lembu berkubang.. stadium runtuh.. bumbung pejalan kaki patah.. pateri cap ayam.. ang ingat pateri buat pagar rumah? tidak lupa pada pembinaan sekolah tanah turun mendam.. kikiki

bod0h tu simpan.. jangan sampai sepet pa1at masuk amik tender ampa melayu x leh cari makan buat keja 80% makan 20% kos buat projek.. oh lupa sepet dah menyusup masuk dah pun sampai gajah pun depa dah jaga d kenyir.. kg melayu pun tegadai.. bangunan sepet lama lama jadi warisan..

kesian aku tengok melayu sana dapat projek tp kedarah duit x letak akal d depan dulu.. raja dok saja x tegur.. jangan dah terantuk sampai jadi macam penang..

d kelantan dah bunyi projek masuk.. lu mau kasi gua masuk convert itu lot bumj kita mau bikin rumah..
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Torbaik ganu tak sabaq nak g ganu
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register