BTC USD 60,081.6 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai jaga anak laki lagi senang dari anak pompuan. yeke?

graynicolls

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
3,757
Reaction score
37
Points
30
ada org ckp menjaga anak pmpuan lg susah dr menjaga lembu sekandang.ye dop?

aku rasa btul sebab lembu tu bkn org.
tapi betul ke jaga anak perempuan lg susah dari jaga anak lelaki?
haa..ni baru betul org dgn org.

sbb kalau tgk kes2 murtad,kebanyakannya bdk pmpuan.yg bapak2nya kuat agama dh didik anak dgn agama kaw2 pun anak blh murtad.mcmana pulak dgn kita yg xberapa nk kukuh agama ni.

pastu tgk kebanyakan bdk pmpuan skang ramai rosak bila tinggal jauh dari famili.bila blk rumah buat lakonan munafik dia supaya kita tertipu.

kalau anak laki rosak aku rasa sng nk dibetulkan.
kalau anak pmpuan rosak aku rasa habes dh maruah diri dia hancur lebur dikerjakan jantan2.

aku pikir mende ni sampai takut nk dapat anak pmpuan tapi kang aku takut termasuk dlm golongan jahiliah yg xnak anak pmpuan pulak...apa pandangan kalian? atau apa2 pedoman berkenaan ni.
 
Sponsored Post

matt71

Fun Poster
Joined
Apr 19, 2010
Messages
307
Reaction score
0
Points
10
cabaran menjaga anak lelaki dan perempuan berbeza. Cumaa bersyukurlah dah dapat anak berbanding dengan yang belum dapat anak lagi. Dalam quran pun kata anak sebagai ujian surah al-Anfal Allah berfirman “Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah ujian dan sesungguhnya di sisi Allahlah pahala yang besar” (Al-Anfaal:28. Sebagai ibubapalah yang menentukan agama anaknya islam, yahudi ataupun nasrani.
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
biase la tu bro ...

pahala jaga anak ppuan lebih dari lelaki ...
 

terunesepi

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2009
Messages
4,105
Reaction score
63
Points
30
laki dan pompuan tak penting..yang penting adakah kita ajar mereka dengan ilmu2 agama sebagai yang di perintah kan ALLAH...

lol.gif
lol.gif
lol.gif

Najib dengan kenyataan berikut:
“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."
 

graynicolls

Active+ Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
3,757
Reaction score
37
Points
30
laki dan pompuan tak penting..yang penting adakah kita ajar mereka dengan ilmu2 agama sebagai yang di perintah kan ALLAH...

lol.gif
lol.gif
lol.gif

yg kes murtad tu pun bkn calang2 bapak dia punya ilmu agama.
punya teliti dia didik anak last2 kecundang jugak anak dia.
apa silap dia dlm didikan tu?
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
yg kes murtad tu pun bkn calang2 bapak dia punya ilmu agama.
punya teliti dia didik anak last2 kecundang jugak anak dia.
apa silap dia dlm didikan tu?

mmg tak di nafikan ... anak perempuan susah nak dijaga ...
anak lelaki pun susah gak ... apa pun kena bagi ilmu agama ... lepas baligh kalau buat juga .. dosa pada mereka
 

terunesepi

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2009
Messages
4,105
Reaction score
63
Points
30
yg kes murtad tu pun bkn calang2 bapak dia punya ilmu agama.
punya teliti dia didik anak last2 kecundang jugak anak dia.
apa silap dia dlm didikan tu?

kalau dah bagi ilmu agama..tapi still nak jadi juga ..anggaplah itu ujian dari ALLAH....cube selak balik kisah bnabi nuh alihisalam dengan isteri dan anak2nya..

lol.gif
lol.gif
lol.gif

Najib dengan kenyataan berikut:
“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."
 

pinot17

Active Member
Joined
May 11, 2010
Messages
1,514
Reaction score
20
Points
25
yg kes murtad tu pun bkn calang2 bapak dia punya ilmu agama.
punya teliti dia didik anak last2 kecundang jugak anak dia.
apa silap dia dlm didikan tu?

tu ujian Allah bg org2 yang beriman..sedangkan Nabi Muhammad sendiri pun tak dapat mengislamkan bapa saudaranya..Allah takkan bagi ujian yang tak dapat hambaNYA tanggung..
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
biasa la tu. Selagi anak tu tak didatangkan ngan owner's manual, jaga anak laki atau pompuan sama2 susah.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register