Isu Murtad Terbaru - UMNO sekadar bacul dan berdiam diri...

CG Sponsors




kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,311
Points
191
Rayuan kes Siti Fatimah keluar Islam ditangguh

http://www.malaysiakini.com/news/94343

Dec 4, 08 4:32pm

Mahkamah Rayuan Syariah Pulau Pinang akan mendengar pada 7 dan 8 Januari depan rayuan Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Pulau
Pinang Mei lalu membenarkan seorang wanita keluar Islam.



MAIPP memfailkan rayuan tersebut Mei lalu terhadap keputusan mahkamah berkenaan membenarkan permohonan Siti Fatimah Tan Abdullah, 39, atau nama sebenarnya Tan Ean Huang keluar daripada agama Islam setelah mendapati wanita itu tidak mengamalkan ajaran Islam sejak memeluk agama itu pada 25 Julai 1998.

Dalam prosiding hari ini, MAIPP menerusi peguam syarie, Ahmad Munawir Abdul Aziz, memaklumkan kepada mahkamah bahawa ia telah memfailkan satu rekod rayuan baru iaitu dokumen kaunseling yang bukan merupakan barang kes, yang tercicir daripada perbicaraan permohonan Siti Fatimah untuk keluar daripada agama Islam.

Ekoran itu, mahkamah menangguhkan kepada 7 dan 8 Januari depan untuk mendengar rayuan MAIPP bagi membolehkan Tan mendapatkan salinan rekod rayuan yang difailkan oleh majlis tersebut, lapor Bernama.

Ketua Hakim Syarie Pulau Pinang, Datuk Yusop Che Teh, hari ini bersidang bersama Ketua Hakim Syarie/Pengarah Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia Datuk Ibrahim
Lembut dan Ketua Hakim Syarie Wilayah Persekutuan Datuk Muhammad Asri Abdullah untuk mendengar kes tersebut.

Mahkamah juga membenarkan plaintif dan responden untuk mengemukakan hujah masing-masing secara bertulis berhubung rekod yang difailkan oleh MAIPP itu.

Dalam pernyataan tuntutannya yang difailkan pada 10 Julai 2006, Tan berkata, dia tidak pernah yakin dengan ajaran Islam dan hanya memeluk agama itu sekadar untuk mencukupkan syarat bagi membolehkannya berkahwin dengan seorang lelaki warga negara Iran bernama Ferdoun Ashanian pada 16 September 2004.

Tan, yang pernah bekerja sebagai tukang masak, memfailkan permohonan itu selepas ditinggalkan suaminya yang menghilangkan diri tanpa sebarang sebab.

Dalam tuntutannya Tan menyatakan bahawa sepanjang memeluk agama Islam, dia masih lagi menyembah berhala dan mengikut ajaran agama asalnya, Buddha, dan masih memakan daging ****.

Pada prosiding hari ini, Tan yang berbaju merah jambu dan berskirt hitam, diwakili Peguam Syarie, Ahmad Jailani Abdul Ghani.


p/s : sebab itulah kita perlukan Hudud sebagai Undang-undang di peringkat pusat sebab undang-undang negeri tidak mempunyai kuasa perundangan yang meluas. lebih teruk lagi undang-undang negeri tidak boleh bercanggah dengan Perlembagaan Malaysia ciptaan Lord Reid..

well, UMNO plak tak berbuat apa-apa apabila Islam dihina macam nie. taknak buat demonstrasi ke? taknak guna ISA ke bila Islam dihina gini? mana pendekar-pendekar UMNO? kenapa tak highlightkan benda nie? UMNO, para penyokongnya, dan pengundi-pengundinya semua menanggung dosa seluruh orang yang murtad kat Malaysia nie...nauzubillah...
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Dalam pernyataan tuntutannya yang difailkan pada 10 Julai 2006, Tan berkata, dia tidak pernah yakin dengan ajaran Islam dan hanya memeluk agama itu sekadar untuk mencukupkan syarat bagi membolehkannya berkahwin dengan seorang lelaki warga negara Iran bernama Ferdoun Ashanian pada 16 September 2004.

Tan, yang pernah bekerja sebagai tukang masak, memfailkan permohonan itu selepas ditinggalkan suaminya yang menghilangkan diri tanpa sebarang sebab.

Dalam tuntutannya Tan menyatakan bahawa sepanjang memeluk agama Islam, dia masih lagi menyembah berhala dan mengikut ajaran agama asalnya, Buddha, dan masih memakan daging Bab1.

HUKUM BUNUH JER!!!
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,311
Points
191
sepatutnya orang macam ni kena ISA...tapi sayang..kenapa UMNO berdiam diri aja? bukankah ia lebih membawa kepada kemudaratan?
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
bagus betul tindakan pemimpin2 kita nih....

good...
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
FRU taknak sembur water canyon ke kat org camni??? :"> :"> :">.Oh lupa..dia lawan ALLAH,jgn lawan kerajaan.nnt anda di ISAkan
 

akecema

CG Top Poster Club
Joined
Jan 26, 2007
Messages
20,136
Reaction score
1,647
Points
206
ape lg
soh la PAS wat bantahan
kat pulau pinang tuh
soh PAS syorkn hudud kat penang
 

mczoni

Fun Poster
Joined
May 10, 2008
Messages
914
Reaction score
27
Points
20
tak pe,..biarkn dia buat pilihan jln sendiri, soal akhirt hanya Tuhan ja yg tahu...
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Apa pompuan ni kenal 3 hari jer terus kawin ker? Si pak Arab tu pun bregset jugak... Sama2lah diaorg lepak kat Sauna nanti
 
Sponsored Post
Top
Log in Register