Isu laknat-melaknat, mari kita bincang-bincangkan

Recommended Brokers


zudinasrullah007

Fun Poster
Joined
Jun 24, 2012
Messages
264
Reaction score
1
Points
15
Salam sbenarnya tk perlulah kt mendoakan supaya allah laknat ..iktlah apa yg di ajar oleh nb muhammad..sedangkan nabi sendiri menangis melihat org yahudi...lalu sahabat nabi bertanya kenapa ya rasullah aku lihat kamu menangis ?sedangkan ia orag yahudi..lalu nabi berkata walaupn ia orang yahudi aku kesian kerana mereka akan mati dalam keadaan kesesatan...jd siapakah kita untuk kita doakan seorg itu di laknaat..
 
Sponsored Post

goldendream

Active+ Member
Joined
Jan 18, 2006
Messages
2,789
Reaction score
1
Points
35
takpa bro... puak2 ni kabel besar... kabel diorang terus jamin syurga... so biarlah diiorang dgn keangkuhan diorang,... diorang takut syurga tu penuh... jd tu yg sibuk melaknat org tu... takut habis quota... ni laa kalo slalu dgr ceramah yg kutuk2 mengutuk ni... terbawa2...
 

Fujimaru

Junior Member
Joined
Feb 7, 2013
Messages
77
Reaction score
0
Points
6
KENYATAAN BAPA SAIFUL BUKHARI SEBAGAI PERCUBAAN MEMBERSIHKAN IMEJ MORAL ANWAR IBRAHIM


Kenyataan Azlan Mohd Lazim, bapa Saiful Bukhari yang memohon maaf kepada Ketua Umum PKR mendakwa bahawa anaknya dipergunakan untuk memfitnah Anwar Ibrahim bagi sesetengah pihak tidaklah memeranjatkan.
Umum mengetahui Anwar Ibrahim sedang menghadapi antara masalah politik terbesar yang kini membelenggu pemikiran dan perjalanan halatuju politik beliau. Kegagalan beliau memperoleh pengesahan daripada perwakilan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat di Shah Alam baru-baru ini menjadi tamparan yang sangat hebat dalam karier politik beliau. Selain daripada itu PAS yang terus menerus mempertahankan keputusan Parti Islam itu untuk tidak menamakan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri telah betul-betul menusuk saraf politik impian Perdana Menteri Pakatan itu.


Kenyataan bapa Saiful Bukhari boleh dilihat sebagai salah satu usaha terdesak diperingkat akhir yang perlu dipergunakan peluang yang ada dengan sepenuhnya oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya untuk mengolah pandangan umum mengenai kegagalan Anwar memenuhi syarat-syarat menduduki kerusi Perdana Menteri. Antara lain syarat itu ialah bersih daripada sebarang salah laku moral yang kemudiannya boleh dipalitkan kepada Perdana Menteri yang akan menjadi Ketua Eksekutif kepada sebuah Negara yang 65% penduduknya beragama Islam. Corak penduduk sedemikian yang majoriti beragama Islam semestinya tidak akan berkompromi dalam persoalan moral melibatkan pimpinan negara apalagi yang dikaitkan dengan seorang Perdana Menteri.


Bapa Saiful Bukhari yang dikenali sebagai manusia yang menghadapi seribu satu masalah melibatkan diri dan keluarga adalah merupakan di antara jalan keluar yang paling mudah untuk dipergunakan oleh Anwar dan konco-konconya. Kenyataan pusingan “U” Azlan itu bagi sesetengah pihak seperti yang disebut di atas memang sudah dijangka. Namun keistiqamahan Saiful Bukhari sendiri sebagai pihak yang terlibat dilihat akan menyukarkan laluan yang dijangkakan terbuka luas untuk dieksploitasi oleh Anwar dan konco-konconya.

Adalah jelas pertelingkahan keluarga dan kredibiliti bapa Saiful Bukhari yang boleh dipersoalkan oleh banyak pihak menjadikan jalan penyambung hayat politik Anwar Ibrahim tidaklah begitu meyakinkan. Masyarakat yang mengikuti perbicaraan yang begitu lama dengan penangguhan puluhan kali sebenarnya telah letih dan jelak dengan mainan politik Anwar Ibrahim.

Timbulnya gelagat bapa Saiful Bukhari yang terakhir ini bagi sesetengah pihak menjauhkan lagi sokongan mereka terhadap Anwar dan sebahagiannya pula sudah muak dan tidak bernafsu untuk mengikuti episod selanjutnya.

Rakyat Malaysia sudah memahami hakikat mainan politik Anwar Ibrahim sejak tahun 1998 lagi. Rakyat disuapkan dengan pelbagai telatah politik yang memualkan dan apa yang disaksikan hari ini tidak lain daripada gandingan lakonan sandiwara politik yang sebenarnya tidak laku lagi untuk dipentaskan.

Bagi setengah pihak masalah moral Anwar Ibrahim tidak akan ada jalan penamatnya. Tutup di kepala ekor pula yang terbuka. Tutup di ekor kepala pula yang terbuka. Begitulah ibarat kisah moral Anwar Ibrahim.

Seperti yang diketahui deretan episod melibatkan moral orang yang akan dijadikan Perdana Menteri oleh Pakatan Rakyat lambat laun akan menemukan buku dengan ruas. Pepatah juga mengatakan sepandai-pandai tupai melompat akhirnya ke tanah juga jatuhnya. Pepatah ini dicipta oleh pendita-pendita terdahulu sudah tentunya mempunyai kebenarannya yang tersendiri dan dalam konteks dunia moden kini barangkali rakyat Malaysia boleh lebih awal membuat dugaan siapa yang bakal menjadi tupai tersebut.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
Taman Tun Dr Ismail, KL
8 MAC 2013
 

Florens

Fun Poster
Joined
Nov 14, 2013
Messages
117
Reaction score
0
Points
10
dulu mmg aku suka caci-maki/sumpah seranah tak kira pada siapa pun.tapi satu hari tuh aku lepak minum kat warong dan didatangi seorang pakcik dan kami berborak.tiba2 ade eksiden depan warong,lembik jugak ler mamat cina tu kena belasah dgn org situ.lepas tu dgn selamber aku sumpah cina tuh.. elok mampos ko nie.tiba2 jer pakcik ni tanyakan aku satu soalan yg boleh dikatakan CEPU EMAS jugak ler... SIAPA YG JADIKAN BUDAK CINA YG KENA PUKUL TADI KE DUNIA NIE?? dgn selamber aku jawab ALLAH S.W.T dan dgn selamber pakcik tu tanya aku.. SALAH TAK KALAU PAKCIK CAKAP YG KAU NI DAH MENGHINA CIPTAAN ALLAH S.W.T?? tak ada satu pun manusia/mahluk/ dimuka bumi ni yg bukan ciptaan ALLAH S.W.T jadi bleh tak kau terangkan pada pakcik siapa yg bagi kau kuasa utk menghina/melaknak/memburukkan ciptaan yg MAHA ESA?? pakcik tu siap berpesan pada aku.. banyakkan berISTIGFAR maka terhapuslah AMARAH yg ade didalam tuh.

Renung Renungkan lah ~
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,726
Reaction score
1,532
Points
191
dulu mmg aku suka caci-maki/sumpah seranah tak kira pada siapa pun.tapi satu hari tuh aku lepak minum kat warong dan didatangi seorang pakcik dan kami berborak.tiba2 ade eksiden depan warong,lembik jugak ler mamat cina tu kena belasah dgn org situ.lepas tu dgn selamber aku sumpah cina tuh.. elok mampos ko nie.tiba2 jer pakcik ni tanyakan aku satu soalan yg boleh dikatakan CEPU EMAS jugak ler... SIAPA YG JADIKAN BUDAK CINA YG KENA PUKUL TADI KE DUNIA NIE?? dgn selamber aku jawab ALLAH S.W.T dan dgn selamber pakcik tu tanya aku.. SALAH TAK KALAU PAKCIK CAKAP YG KAU NI DAH MENGHINA CIPTAAN ALLAH S.W.T?? tak ada satu pun manusia/mahluk/ dimuka bumi ni yg bukan ciptaan ALLAH S.W.T jadi bleh tak kau terangkan pada pakcik siapa yg bagi kau kuasa utk menghina/melaknak/memburukkan ciptaan yg MAHA ESA?? pakcik tu siap berpesan pada aku.. banyakkan berISTIGFAR maka terhapuslah AMARAH yg ade didalam tuh.

Renung Renungkan lah ~


Salaam.

Tu lah.

Kat CG ni pun aku perati, bila marah kat cina...maki itu ini.
Bila marah kat India...'kicap' la etc.


Segala2nya Allah SWT.

Malah buah tembikai yang tak manis pun ada kisahnya sebagai pengajaran dalam Islam.
Gi cari kisahnya.

Kalau semuanya gi ngaji macam pakcik kat atas tu...tak terhambur caci makian tu sume.



Sebagai tambahan, ni aku amik dari FB Ustaz Zahazan;


Pesan untuk Kelompok Islam garis keras dan suka mengkafirkan. Syaikh Muhammad Sya’rawi rahimahullah berkata:

Pernah suatu saat saya berbincang dengan salah satu pemuda penganut Islam garis keras dan saya bertanya kepadanya: “Apakah mengebom sebuah kelab malam di suatu negara muslim itu halal atau haram? ”Dia menjawab: “Tentu saja halal. Membunuh mereka itu boleh.”

Saya bertanya: “Kalau seandainya kamu membunuh mereka, sedangkan mereka bermaksiat kepada Allah, kemana mereka akan ditempatkan?” Dia menjawab: “Tentu saja neraka!!”

Saya bertanya: “Kemana syaitan ingin menjerumuskan mereka?”

Dia menjawab: “Tentu saja ke neraka..!”

Saya berkata: “Kalau begitu kamu dengan syaitan memiliki tujuan yang sama, yaitu memasukkan manusia ke neraka!”

Lalu saya menyebutkan sebuah hadis Rasulullah ketika ada mayat seorang yahudi lewat di hadapan Nabi lalu Nabi menangis. Ditanyalah Nabi: Apa yang membuat engkau menangis wahai Rasulullah?

Nabi bersabda:

"Telah lolos dari ku satu jiwa dan ia masuk ke dalam neraka"

Saya berkata, perhatikan perbedaan antara kalian dengan Rasulullah yang berusaha untuk memberi petunjuk kepada manusia dan menjauhkan mereka dari neraka. Kalian berada di suatu lembah, dan Rasulullah berada di lembah yang lain.
 
Last edited:

lambda123

Super Active Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
7,339
Reaction score
448
Points
81


Salaam.

Tu lah.

Kat CG ni pun aku perati, bila marah kat cina...maki itu ini.
Bila marah kat India...'kicap' la etc.


Segala2nya Allah SWT.

Malah buah tembikai yang tak manis pun ada kisahnya sebagai pengajaran dalam Islam.
Gi cari kisahnya.

Kalau semuanya gi ngaji macam pakcik kat atas tu...tak terhambur caci makian tu sume.



Sebagai tambahan, ni aku amik dari FB Ustaz Zahazan;
Yang penat melawan forumer2 atau cybertroopers BN/PR adalah Admin. Aku dah lama perhatikan, mereka ni mengepost tanpa fikir dosa dan pahala, ingat bajet dah dia terbaik, maksum, solat tak tinggal, setaraf alim ulamak, yg terbaik semuanya dia la dan bg forumer jenis ini, forumer yg menentang dia adalah musuhnya dan akan diburukkan atau di cyber buli seteruknya.

tak perlu la aku petik nama sapa, semua yg kat forum ni kenal siapa yg aku maksudkan. bila di tegur, marah dan di label nya kita pulak. hormat? sesama forumer pun golongan ini tak hormat.

Ada trend di sini yg ketara, Ada leaders dan followers. leaders(cybertroopers) menimbulkan isu dan memperbesarkan nya dengan negatif statement, condemn dan mengguna reverse psikologi method. tujuan utk mempengaruhi forumer lain dan menarik followers. followers adalah forumer yg tiada wisdom menyokong statement leaders dan di samping itu followers mengampu leaders untuk mengelak di buli, mendapat sokongan ke atas statement followers dan berharap naik pangkat jadi leaders.

Sila matangkan diri bila berforum. Persekitaran forum yg berilmiah akan melahirkan forumer berilmiah.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register