Isteri mengaku bujang di medsoc

Recommended Brokers


marvelous

Legendary Member
Verified
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,409
Reaction score
2,591
Points
191
aku bukak topik ni untuk berbincang punca dan sebab keruntuhan rumah tangga

ramai pihak akan menunding kepada lelaki bila rumah tangga hancur..kerana di kata kan suami curang..walaupun suami kahwin 2...

itu pun di kata lelaki itu curang....:)):)):)):))

adakah perempuan ni setia di belakang suami...

sekarang ni kehidupan sosial boleh terbahagi kepada 2 keadaan..

kehidupan sosial online dan kehidupan sosial offline...

kedua-duanya saling berhubung kait...

ramai perempuan sekarang yang dah kahwin..tetapi mengaku bujang kerana nak berseronok di medsoc...atas alasan apa sekali pun...adakah perbuatan ini baik atau tidak..sama2 kita bincangkan...

dan lebih hebat lagi..jenis suami yang beri kebebasan kepada isteri untuk mengaku bujang di medsoc...

dia tahu isteri nya hanya berseronok di alam maya sahaja..tanpa bawa ke luar..namun sejauh mana orang perempuan ini tidak terbabas dengan kegiatannya yang mengaku bujang di medsoc...

dan jika lelaki itu tertarik dengan perempuan ( isteri orang ) kerana menyangka dia bujang...adakah lelaki itu berisiko di kena kan tindakan...

jangan lupa ada akta yang di kena kan kepada lelaki yang menganggu isteri orang...walau pun isteri orang dulu yang menggoda lelaki tersebut...

jadi awasi pergaulan online kita...

mungkin di forum pun..ramai perempuan isteri orang mengaku bujang...

lelaki tak payah cerita lah...ramai ngaku bujang...alasan apa pun kita tak tahu...

tetapi kalo isteri ngaku bujang...camna pulak...x salah ke?
 
Sponsored Post

asx23

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,135
Reaction score
442
Points
41
aku bukak topik ni untuk berbincang punca dan sebab keruntuhan rumah tangga

ramai pihak akan menunding kepada lelaki bila rumah tangga hancur..kerana di kata kan suami curang..walaupun suami kahwin 2...

itu pun di kata lelaki itu curang....:)):)):)):))

adakah perempuan ni setia di belakang suami...

sekarang ni kehidupan sosial boleh terbahagi kepada 2 keadaan..

kehidupan sosial online dan kehidupan sosial offline...

kedua-duanya saling berhubung kait...

ramai perempuan sekarang yang dah kahwin..tetapi mengaku bujang kerana nak berseronok di medsoc...atas alasan apa sekali pun...adakah perbuatan ini baik atau tidak..sama2 kita bincangkan...

dan lebih hebat lagi..jenis suami yang beri kebebasan kepada isteri untuk mengaku bujang di medsoc...

dia tahu isteri nya hanya berseronok di alam maya sahaja..tanpa bawa ke luar..namun sejauh mana orang perempuan ini tidak terbabas dengan kegiatannya yang mengaku bujang di medsoc...

dan jika lelaki itu tertarik dengan perempuan ( isteri orang ) kerana menyangka dia bujang...adakah lelaki itu berisiko di kena kan tindakan...

jangan lupa ada akta yang di kena kan kepada lelaki yang menganggu isteri orang...walau pun isteri orang dulu yang menggoda lelaki tersebut...

jadi awasi pergaulan online kita...

mungkin di forum pun..ramai perempuan isteri orang mengaku bujang...

lelaki tak payah cerita lah...ramai ngaku bujang...alasan apa pun kita tak tahu...

tetapi kalo isteri ngaku bujang...camna pulak...x salah ke?
salah apabila tidak mengakui perkara yang benar....
 

marvelous

Legendary Member
Verified
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,409
Reaction score
2,591
Points
191
salah apabila tidak mengakui perkara yang benar....
tp dunia sekarang....orang tak nampak benda tu salah...sbb dah jadi kebiasaan

mcm mengumpat...mereka tukar kepada membawang, fitnah ke gosip...

jadi mereka tak merasa itu kesalahan...

dalam konteks online pula...asal tujuan adalah untuk seronok...

jika perempuan mengaku bujang..ramai lah beri kan perhatian kepada nya...

cuba perempuan mengaku dah kahwin...rasanya kurang lah kot...

tp aku rasa kalo ngaku bujang ke...kahwin ke...tp masih dok melayan lelaki lain di online...

sifat lelaki ni dia 'bedal' aje.....

kkdng ada degree...master...pHD...tp tetap juga layan benda2 gini
 

marvelous

Legendary Member
Verified
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,409
Reaction score
2,591
Points
191
Isteri Adalah Makhluk Yang “Laparkan” Perhatian

Berapa kali anda buat kerja lain apabila berbual dengan mereka?

Adakah anda selalu menjawab soalan mereka secara sambil lewa dan menjawab lain apa yang ditanya?

Sebenarnya sifat semulajadi wanita adalah mereka sangat menghargai setiap waktu yang mereka luangkan bersama kita.

Mereka mahu kita memberi perhatian dan terlibat sepenuhnya setiap saat dengan mereka. Dengan erti kata lain, mereka laparkan perhatian.

Sebagai suami, seboleh-bolehnya luangkan masa untuk isteri anda.

Fokus kepada mereka.

Pada awal perkahwinan saya, saya selalu mengabaikan perkara ini.

Saya selalu lebih fokus terhadap kerja, sepanjang hari dan sepanjang malam. (menulis adalah satu aktiviti yang mengambil masa yang banyak)

Perkara ini selalu membuatkan isteri saya rasa terabai.

Tetapi setelah mengetahui perkara ini, saya cuba mengimbangi masa bekerja dan masa untuk isteri.

Alhamdulillah, tindakan ini memberi impak kepada kemesraan kami kembali.

Saya tahu perkara ini mungkin agak sukar bagi suami yang selalu bekerja lebih masa, tetapi luangkan masa sekurang-kurangnya 10 minit setiap hari akan memberi makna yang besar terhadap isteri.

Yang penting, gunakan waktu tersebut untuk perhatian sepenuhnya terhadap mereka.
adakah salah lelaki yang tidak beri perhatian kepada isteri sehingga mereka terjebak dengan masa mereka melayari medsoc ?
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
50,252
Reaction score
1,435
Points
596
Kalau bini orang mengaku bujang goda laki camna

Ada kes

Laki dah kene goda

Punya best duk usung cikaro

Last kena katok ngan laki orang

Saya pun pernah pengalaman

Usung marka

Jumpa sembang kat tempat marketing lar

Dulu ada time saya suka keja cam marketing

Kenai satu marka usung merata

Last laki dia mai cekak baju saya nak bubuh

Saya bagitau cerita semua

Last laki dia cerai

Bahaya tau lani

Kalau betul nak kawan ngan pompuan

Periksa betul betul dia ada laki ka tak
 

marvelous

Legendary Member
Verified
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,409
Reaction score
2,591
Points
191
Kalau bini orang mengaku bujang goda laki camna

Ada kes

Laki dah kene goda

Punya best duk usung cikaro

Last kena katok ngan laki orang

Saya pun pernah pengalaman

Usung marka

Jumpa sembang kat tempat marketing lar

Dulu ada time saya suka keja cam marketing

Kenai satu marka usung merata

Last laki dia mai cekak baju saya nak bubuh

Saya bagitau cerita semua

Last laki dia cerai

Bahaya tau lani

Kalau betul nak kawan ngan pompuan

Periksa betul betul dia ada laki ka tak
hang ke salah....?

itu yang real...kalo online camna ?
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
50,252
Reaction score
1,435
Points
596
hang ke salah....?

itu yang real...kalo online camna ?
La kita tanya dulu marka

Kalau tak dak laki usung lar

Tup tup ada laki

Nak kene bubuh nasib

Saya pegang dia saya cerita semua

Kalau tak masuk dalam icu lar saya

Hati hati la lani

Tak pasai kena buh
 
Sponsored Post
Top
Log in Register