Isteri kerja jauh dipulau suami

CG Sponsors




AMICO66

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
9,629
Reaction score
258
Points
91
myMetro » Tanya Pakar » Fikrah Doktor Salam

SAYA sudah bersuami tetapi tinggal berasingan. Saya bekerja di pantai timur manakala suami bekerja di ibu kota.

Suami seorang yang panas baran dan ego. Kadang-kadang apabila dia menyedari kesalahan saya, dia memulaukan saya berhari-hari, langsung tidak menegur saya, malah tidak akan memandang dan menghubungi saya, seolah-olah saya tidak wujud.

Sejak berkahwin, suami tidak pernah memberikan wang belanja, tidak pernah menyediakan keperluan saya, bahkan langsung tidak peduli perasaan saya.

Keperluan saya seperti rumah, makan dan pakaian adalah atas saya sendiri. Dia tidak mengeluarkan perbelanjaan untuk keperluan itu.
Suami enggan ke tempat saya dan hanya saya yang kerap ke ibu kota. Saya pernah menegur suami serta mengajak dia berbincang, tetapi hanya sia-sia kerana dia akan memulaukan saya dan marah.

Katanya, saya isteri tidak bertanggungjawab. Saya buntu dan sangat terasa dengan sikap suami.

Suami juga enggan memiliki anak, kecuali dengan syarat saya bertukar ke ibu kota. Saya berusaha untuk bertukar, tetapi proses ini memakan masa.

Itu sebab aku suruh wife berhenti kerja dulu kerana tak sanggup berjauhan. Dah memang tanggungjawab suami mencari nafkah...

Dalam kes di atas..apa pendapat rakan2 dengan suami seperti lelaki di atas? :">:">:">
 
Last edited:
Sponsored Post

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
ape sal lak laki tu bagi nafkah.gilo ko apo??:mad::mad::mad:


agak2 la sedara.~X(~X(
 

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
suami mcm ni mmg x bertanggjawab
dah la ego :mad::mad:
cian kat bini dye :D:D
 

Pistia

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2008
Messages
8,760
Reaction score
47
Points
70
tak ppatut la wat gitu..huhu..

ade sedare-mare or kwn2 yg dah kawin n duk jauh (pompuan).. diorg je yg ulang alik jumpe suami..huhu..
 

sayacomel

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
417
Reaction score
1
Points
15
emmm...
ego betol suami dia 2..
kan benda2 nie kite leh bw bincang..
ntahpaper..

nasib aku x kawin lg..
hahahhaha
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
blum dpt anak...jadi takde masalah nak tuntut cerai..
 

AMICO66

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
9,629
Reaction score
258
Points
91
suami mcm ni mmg x bertanggjawab
dah la ego :mad::mad:
cian kat bini dye :D:D
memang tak bertanggungjawab pun..:mad:

emmm...
ego betol suami dia 2..
kan benda2 nie kite leh bw bincang..
ntahpaper..

nasib aku x kawin lg..
hahahhaha
tu le kalau nak kawin kena tengok dulu.. ada yang belum kahwin pijak semut tak mati, bila dah kahwin sepak bini macam nak mati :">

kalau camtu, bek dia tak payah kaawin.~X(~X(~X(
kalau dah sampai jodoh kena kahwin sebab sunnah nabi..:)

kawin tp serupa tak kawen jer.. huhu..

kalu kawin.. baek duk serumah..:)
betul tu pistia..kalau dah kawin dok serumah saja..kalau tak mau bini kerja jauh..suruh dia berhenti kerja macam aku buat dulu...:D
 

ekau

Fun Poster
Joined
Aug 26, 2008
Messages
224
Reaction score
0
Points
10
ramai dah skang mcm nie..duduk asing2..nak buat camner..keaadaan yang memaksa..aku pun salah sorangnyer..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register