isteri jumpa lelaki lain tanpa pengetahuan suami

Recommended Brokers


ceraikan atau bincang,nasihat dan memaafkan


  • Total voters
    0
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,038
Reaction score
1,511
Points
596
sedangkan bini yg suri rumah sepenuh masa pun boleh curang..

apatah lagi bini yg bekerjaya..
Untuk laki sentiasa la sayang bini anda

Sayang dia sampai dia takkan curang dengan anda
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,667
Reaction score
2,672
Points
201
Assalamualaikum, admin tolong hide profile saya. Saya ingin meminta pandangan dan pendapat dari semua. Saya confius sekarang ini. Kisahnya macam ni. Saya seorang teruna yang berkahwin dengan seorang janda anak 2 dan isteri saya lebih tua 2 tahun dari saya. Kami dah berkahwin 3 tahun lebih tapi dalam perkahwinan kami. Berlaku sesuatu.. iaitu dia kantoi dengan saya ada scandel2 dengan lelaki lain. Bila saya tanya dia tak nak mengaku, bila tunjuk bukti barulah dia mengaku tapi sebelum kami berkahwin pun pernah dah kantoi keluar dengan scandel lain di depan mata saya sendiri kerana saya bekerja diluar negeri tapi itu takpe la. Saya maafkan dia sebab kami baru couple tapi bila dah kawin mende yang sama masih terjadi. Masa tu baru 1 tahun kami berkahwin. Bila dah kantoi, baru minta maaf dan taubat tak buat lagi. Saya maafkan dia, dalam masa yang sama.. saya rasa kecewa kerana janji2nya dan kesetiaan saya pada dia tak dihargai. Dalam pada masa tak berapa lama, ada seorang perempuan chat saya dan ingin berkenalan dengan saya.

Disebabkan kecurangan dia, saya layan perempuan tu tapi sekadar kawan Tak pernah bertemu dan berjumpa dan hal ini kantoi dengan isteri saya. Dia marahkan saya macam2. Maki hamun saya. Saya tak kisah sebab saya hanya kawan dengan perempuan tu dan tak melebih pun. Sebab saya dah terus terang dengan perempuan tu saya seorang suami dan mempunyai isteri yang saya sayang tapi isteri saya tetap tak berpuas hati dengan perempuan tu dan saya putus kawan dengan perempuan tu. Dalam beberapa bulan, rumahtangga kami kembali ok.Tapi saya dapat tahu pulak yang isteri saya ada scandel 3 lain. Saya siasat dan saya dapat tahu bende tu betul. Bila saya tanya dia, dia tak ngaku dan bila saya cek telepon dia. Ada wasup dengan lelaki tu, dia marahkan saya kerana buka di telepon tanpa kebenaran dia. Dia naik angin kerana telah kantoi dengan saya, pergaduhan kami makin teruk. Dia minta saya ceraikan dia, saya minta maaf dengan dia atas silap saya tapi dia tetap berkeras untuk bercerai dengan saya.

Dia ke mahkamah untuk menuntut cerai dengan saya dan tarikh ke mahkamah dah ditetapkan untuk kami tapi di mahkamah saya tak setuju untuk ceraikan dia. Hakim terima keputusan saya, jadi kami masih sah suami isteri tapi bila saya pergi bekerja ke luar negeri. Kami sentiasa gaduh, ada saje yang tak kene apa yang saya buat. Walaupun hal2 kecik, bila saya balik kampung. Dia tak bagi saya balik rumah kami dan tak bagi saya tidur di situ. Saya balik ke rumah mak saya. Bila mak tanya kenapa, saya cakap isteri ada kursus. Sentiasa nak cari gaduh dengan saya dan kali kedua dia menuntut cerai dengan saya. Dalam masa yang sama juga, anak2 dia bagitau saya yang isteri saya sentiasa keluar malam dan ada scandel 4 dalam masa kami masih sah suami isteri. Masa tu, memang hati saya betul2 terluka dengan sikap dia jadi saya buat keputusan bila di mahkamah nanti. Saya akan ceraikan dia dan ikut apa kehendak dia biarla dia berpuas hati. Pada tarikh yang ditetapkan, kami ke mahkamah dan saya lafazkan talak 1 pada dia.

Selepas selesai, saya terus keluar mahkamah dan balik rumah mak saya tapi dalam perjalanan. Dia wasup saya dan berterima kasih dekat saya kerana lepaskan dia. Dia ajak saya jumpa selepas 3 hari kami bercerai dan cakap ada banyak perkara nak bercerita dengan saya. Dia ceritakan pada saya yang dia kenal seorang lelaki tu (scandel 4) dan lelaki tu perangai macam saya ikut je kehendak dia padahal saya dah tahu pasal lelaki tu. Saya cakap terpulang pada awak la, tu keputusan awak tapi pada masa yang sama. Dia cakap dekat saya yang dia masih sayangkan saya dan andai suatu ketika, dia nak kami bersatu semula. Dalam tempoh eddah kami, dia selalu berhubungan dengan saya. Selalu tanya saya bila saya balik cuti dan nak jumpa saya.

Saya tipu dia, yang saya ada kenal dengan seorang perempuan lain. Dia gelabah nak tahu sape perempuan yang cuba dekati diri saya. Saya menyamar jadi perempuan tu. Dia mintak no fon dengan saya. Dia wasup perempuan tu maki macam2 jangan kacau dan ganggu saya lagi. Dia cakap yang saya ni masih suami dia padahal kami dah cerai. Saya bagitau bekas isteri saya,”awak berubah la, sedar la apa salah dan silap awak pada suami awak. Suami bekerja jauh sbb mencari rezeki yang halal tuk keluarga yang saya sayang. Cuba la setia pada suami, buang la lelaki2 tu dalam hidup”.

Saya juga ada bagi dia peluang. Andai dalam tempoh eddah kami dia berubah. Saya sudi terima dia kembali jadi isteri saya. Sampai la akhir eddah kami. Perhubungan dia dengan scandel 4 itu kantoi dengan isteri scandel itu. Macam2 isteri dia tu mengata bekas isteri saya dan isteri tu pun ditipu oleh suami dia selama ini. Lelaki tu pernah berjanji dengan bekas isteri saya yang dia ingin berkahwin dengan dia. Scandel 4 itu putuskan hubungan dia dengan bekas isteri saya dan diamkan diri tak berhubung.

Lepas semua tu, tempoh iddah kami habis. Saya jauhkan diri dari bekas isteri saya tapi dia cuba nak dapatkan saya balik dan akhirnya dia ajak saya berkahwin buat kali kedua. Saya setuju sbb saya masih cintakan dia walau apa yang dah dia lakukan pada saya tapi dengan syarat. Dia berjanji nekad setia pada saya dan takkan ada lagi scandel2 dan jagalah keluarga kami sebaiknya serta jalankan la tanggungjawab seorang isteri itu. Kami berkahwin tapi dalam beberapa bulan perkara tu terjadi lagi. Apa yang perlu saya buat? Adakah perlu saya lepaskan dia kerana tak berubah? Sekarang saya hanya diamkan diri.
sebagai iktibar....tak semua yang dah sesal...dia tak akan ulangi...tp potensi besar nak ulang tu tinggi

jika dia sesal kerana dosa nya kepada Allah..itu lah yang lebih baik kerana dia bukan takut melakukan dosa bg pihak suami..tp takut lakukan dosa kerana Allah...

ini lah perubahan yang betul2 kekal
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,731
Reaction score
179
Points
33
perempuam ada satu sifat bukan semua org perempuan ada..

dia akan selesa bila bergau dgn lelaki..

tak seronok la tak ada lelaki ..berhati2 la kalau perempuan jenis gini..

kebarangkalaian curang akan ada..

walaupun ada pendidikkan agama,belum tentu selamat kerana sifatnya.

cuma satu je pesanan untuk diri...

buaya dlm sungai tak akan ngap kalau hulur motor RXZ..

Kalau hulur kepala org mesti dia akan ngap..W.A
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,469
Reaction score
313
Points
141
perempuam ada satu sifat bukan semua org perempuan ada..

dia akan selesa bila bergau dgn lelaki..

tak seronok la tak ada lelaki ..berhati2 la kalau perempuan jenis gini..

kebarangkalaian curang akan ada..

walaupun ada pendidikkan agama,belum tentu selamat kerana sifatnya.

cuma satu je pesanan untuk diri...

buaya dlm sungai tak akan ngap kalau hulur motor RXZ..

Kalau hulur kepala org mesti dia akan ngap..W.A
Slut, bitch
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,667
Reaction score
2,672
Points
201
perempuam ada satu sifat bukan semua org perempuan ada..

dia akan selesa bila bergau dgn lelaki..

tak seronok la tak ada lelaki ..berhati2 la kalau perempuan jenis gini..

kebarangkalaian curang akan ada..

walaupun ada pendidikkan agama,belum tentu selamat kerana sifatnya.

cuma satu je pesanan untuk diri...

buaya dlm sungai tak akan ngap kalau hulur motor RXZ..

Kalau hulur kepala org mesti dia akan ngap..W.A
ada perempuan makin galak bila lelaki beri perhatian pada nya....sehingga lupa dia bini orang...

semua ni berpunca daripada sorok status semata2 nak kan perhatian lelaki...dunia maya dan dunia real ia biasa berlaku..
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
16,667
Reaction score
2,672
Points
201
tak la sampai tahap tu jika tiada lelaki yg mulakan..

tapi jangan lupa lelaki pun ada jenis tu..

kadang2 perempuan tidak perasan yg dia ada sifat begitu..
kalo perempuan mula kan?....

bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi :D
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,469
Reaction score
313
Points
141
tak la sampai tahap tu jika tiada lelaki yg mulakan..

tapi jangan lupa lelaki pun ada jenis tu..

kadang2 perempuan tidak perasan yg dia ada sifat begitu..
Lelaki suka perempuan?? Itu memang dah Di cipta begitu...

Perempuan Pula adalah perhiasan termahal sekali Di dunia ini jadi kenapa nak rendah kan martabat tu
 

kipaskertas_108

Active+ Member
Joined
Aug 11, 2011
Messages
3,078
Reaction score
6
Points
25
jatuh hukum berdosa isteri tu,
secara rasional mmg kene lalui perbincangan..

kalau TT ambil keputusan utk teruskan marriage, boleh.
tapi kesan dia lain sblom anda ketahui hal yg TT share.
perasaan serta kepercayaan tu akan semakin diragui..
bahana nya membelakangi pasangan tak kira suami atau si isteri.

Secara peribadi,jika ia berlaku kpd sy..
saya akan gap kan dulu jarak, ambil masa berenggang..
dlm masa gap tu kita ada ruang utk fikir rasional samada,
masih memerlukan pasangan atau boleh teruskan haluan masing2..

perasaan apa yg timbul sepanjang gap tu..
mungkin sy akan hantar isteri ke rumah parents nya,
atau sy sdiri akan keluar dulu utk berjauhan..

secara kerohanian pula nasihatkan pasangan serta siapkan diri,
dengan menyaran pasangan buat solat istikarah ptunjuk jodoh masih ada atau tidak
dua2 kena ada effort dlm hal selain daripada perbincangan..

bukan ikut emosi semata2 sebab keputusan dicapai akan terkesan pd anak2
dan juga masa depan keluarga anda..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register