BTC USD 63,155.5 Gold USD 1,808.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Israel tidak boleh kalahkan Hezbollah

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,784
Reaction score
15,646
Points
2,376
JERUSALEM - Israel tidak mampu untuk menewaskan tentera pergerakan Hezbollah, kata bekas jeneral tentera Israel dan penasihat keselamatan negara itu, Giora Eiland.

Menurutnya, pegerakan Hezbollah itu mampu menghancurkan Israel sekiranya peperangan berlaku.

Beliau berkata, tentera pergerakan Hezbollah berjaya mengekang kemaraan Israel dan telah menembak 4,000 buah roket ke wilayah Israel ketika perangan pada 2006.

"Israel tidak tahu cara untuk kalahkan Hezbollah.

"Peperangan yang dicetuskan antara Israel dan Hezbollah mungkin kurang memberi ancaman kepada Hezbollah," katanya kepada Radio Israel.

"Namun, Hezbollah mampu melakukan lebih teruk lagi seperti yang pernah dilakukan empat setengah tahun lalu ke atas Israel," kata Eilend yang pernah berkhidmat dengan dua orang bekas perdana menteri Israel, Ariel Sharon dan Ehud Olmert.- Reuter

Sumber
 
Sponsored Post

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
kasi jahanam la itu yahudi..
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
selebihnya tentera ghaib....
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,784
Reaction score
15,646
Points
2,376
mgkn jgk hanya sandiwara Israel tu je
 

Burhanuddin

Active Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
1,768
Reaction score
43
Points
30
mgkn jgk hanya sandiwara Israel tu je

bile die buat statement camni, org Islam lain xkan tolong Hezbollah sbb ingat depa je dah cukup
orang bukan Islam pulak akan fikir yg Hezbollah ni sangatlah ganasnye sampai israel pun x mampu nak lawan

pendapat saya je
 

rokofoko

Fun Poster
Joined
Oct 1, 2010
Messages
481
Reaction score
10
Points
15
JERUSALEM - Israel tidak mampu untuk menewaskan tentera pergerakan Hezbollah, kata bekas jeneral tentera Israel dan penasihat keselamatan negara itu, Giora Eiland.

Menurutnya, pegerakan Hezbollah itu mampu menghancurkan Israel sekiranya peperangan berlaku.

Beliau berkata, tentera pergerakan Hezbollah berjaya mengekang kemaraan Israel dan telah menembak 4,000 buah roket ke wilayah Israel ketika perangan pada 2006.

"Israel tidak tahu cara untuk kalahkan Hezbollah.

"Peperangan yang dicetuskan antara Israel dan Hezbollah mungkin kurang memberi ancaman kepada Hezbollah," katanya kepada Radio Israel.

"Namun, Hezbollah mampu melakukan lebih teruk lagi seperti yang pernah dilakukan empat setengah tahun lalu ke atas Israel," kata Eilend yang pernah berkhidmat dengan dua orang bekas perdana menteri Israel, Ariel Sharon dan Ehud Olmert.- Reuter

Sumber

salam, aku rasa betul apa yg dia ckap nih.. sbb buktinya, wlaupun israel ada snjata yg canggih n army yg rame, tapi tetap tkleh nk klahkan hizbullah jgk... walhal hizbullah cuma ada tentera yg sikit and sedikit senjata homemade ja... Ni suma atas pertolongan allah...

org yg teraniaya doanya mudah dimakbulkan allah.. smoga hizbullah terus tabah dan tidak putus asa mnntang israel jahanam lahanat~~!

Nnt kalau ada seruan jihad.. suma org islam WAJIB pergi... hekhek org ni yg ada kt forum CG ni lah bkal2 syuhada' kita.. amin.. hehe
 

atlantis

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
dorang sedang main perang saikoloji laa
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
israel cuma berani serang melalui udara je..cuba hantar tentera darat diorg, alamat tak balik israel la jwbnye..
 

fareast262

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2007
Messages
4,010
Reaction score
7
Points
25
erm...ni propaganda jerk...
dier nak iran jangan masuk campur...itu jerk...
klu iran masuk campur konfirm israel terbantut smbil terkentut....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register