Israel or kerajaan Israel ?

CG Sponsors




chuck

Fun Poster
Joined
Dec 26, 2008
Messages
137
Reaction score
2
Points
15
minta maaf kalau silap.

saya perhatikan kenapa media massa kita banyak paparkan berita berat sebelah antara israel dan palesten. memang palestin negara islam yg sesama saudara agama ngan kita.

tp adakah semua rakyat israel ni jahat, atau hanya kerajaan israel saja yg bermasalah. takde ke rakyat israel yg terniaya?

saya ada kenal seorang kawan dr israel secara YM, mula2 tu memang pandangan saya pada semua rakyat israel ni jahat dan kejam. tp lama kelama-lamaan berhubung online dengan dia, rupanya mereka ni macam kita jugak. dia orang pun sukakan keadaan yg aman dan hidup bebas. cara berfikir kadang2 nampak hebat. walaupun negara kecik, dan kacau bilau, mereka boleh jadi sebuah negara berkuasa hebat.

p/s: simpati pada semua makhluk Allah yg teraniaya sama di Palestin, Israel mahupun Amerika
 
Sponsored Post

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
negara haram israel :(scam:(scam
 

achoy76

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
2,706
Reaction score
70
Points
35
tak sume la segelintir, sama cam kt mesia ni. tak sume sependapat. cuma bangsa diorng la dan nenek moyang mereka dah bermusuhan dgn islam tu je
 

achoy76

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
2,706
Reaction score
70
Points
35
lagi pun negara2 islam lain tak iktirafkan negara zionis ni (kecuali turki je)
 

AZAM_PENJUAL_MESRA

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
520
Reaction score
2
Points
15
minta maaf kalau silap.

saya perhatikan kenapa media massa kita banyak paparkan berita berat sebelah antara israel dan palesten. memang palestin negara islam yg sesama saudara agama ngan kita.

tp adakah semua rakyat israel ni jahat, atau hanya kerajaan israel saja yg bermasalah. takde ke rakyat israel yg terniaya?

saya ada kenal seorang kawan dr israel secara YM, mula2 tu memang pandangan saya pada semua rakyat israel ni jahat dan kejam. tp lama kelama-lamaan berhubung online dengan dia, rupanya mereka ni macam kita jugak. dia orang pun sukakan keadaan yg aman dan hidup bebas. cara berfikir kadang2 nampak hebat. walaupun negara kecik, dan kacau bilau, mereka boleh jadi sebuah negara berkuasa hebat.

p/s: simpati pada semua makhluk Allah yg teraniaya sama di Palestin, Israel mahupun Amerika
islam ajar kita kapir harbi isitu kaum nak jatuh kan islam kene perangi..mcm yahudi israel ni:(scam:(scam

org kapir yg relex2 tak kacau islam kite layan die sebaik baik nye la:)paid

tapi hati2..dorang ni banyak muslihat:(scam
 

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
jgn terpedayerrr maybe dalam kalangan dorang ada ahli kitab lagi :)
 

mynes

Active Member
Joined
Dec 22, 2008
Messages
1,604
Reaction score
88
Points
30
minta maaf kalau silap.

saya perhatikan kenapa media massa kita banyak paparkan berita berat sebelah antara israel dan palesten. memang palestin negara islam yg sesama saudara agama ngan kita.

tp adakah semua rakyat israel ni jahat, atau hanya kerajaan israel saja yg bermasalah. takde ke rakyat israel yg terniaya?

saya ada kenal seorang kawan dr israel secara YM, mula2 tu memang pandangan saya pada semua rakyat israel ni jahat dan kejam. tp lama kelama-lamaan berhubung online dengan dia, rupanya mereka ni macam kita jugak. dia orang pun sukakan keadaan yg aman dan hidup bebas. cara berfikir kadang2 nampak hebat. walaupun negara kecik, dan kacau bilau, mereka boleh jadi sebuah negara berkuasa hebat.

p/s: simpati pada semua makhluk Allah yg teraniaya sama di Palestin, Israel mahupun Amerika

WHAT THE HELL yang ko cakap "media massa kita banyak paparkan berita berat sebelah antara israel dan palesten. memang palestin negara islam yg sesama saudara agama ngan kita.":mad::mad::mad:

sapa yang putar belit?? sapa yang menipu??

tgk nie.. CNN Confirms Israel Broke Ceasefire First

http://www.youtube.com/watch?v=KntmpoRXFX4

ko nie egen yahudi kaa???? kalau betul ko Islam, mmg memalukan!!!
 

dimea1

Fun Poster
Joined
Apr 17, 2008
Messages
356
Reaction score
6
Points
15
soalnya sapa yg pilih kerajaan israel,tentunya rakyatnya dan termasokla kawan YM sedara tu.rakyat yg menentukan pendirian,kalau ada pun yg baik berapa kerat,dptkah suara2 tu ubah persepsi msyrkt dunia terhadap israel?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register