Israel bina pagar 240 km di sempadan Mesir

CG Sponsors




BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Israel bina pagar 240 km di sempadan Mesir

BAITULMAQDIS 22 Nov. - Israel hari ini memulakan pembinaan pagar sepanjang 240 kilometer di kawasan sempadannya dengan Mesir bagi menyekat kemasukan 'pengganas', pendatang tanpa izin dan kegiatan penyeludupan.

Pasukan jurutera dan jentolak hari ini mula melaksanakan pelan yang antara lain melibatkan pembinaan pagar serta pemasangan peralatan pengawasan seperti sensor untuk mengesan pergerakan manusia.

Langkah keselamatan itu dijangka melibatkan kos berjumlah 1.35 bilion shekel (RM1.15 bilion), lapor media semalam dengan memetik kenyataan Kementerian Pertahanan Israel.

Kira-kira 200 orang masuk ke Israel secara haram dari Mesir setiap minggu pada Mac lalu sehingga mendorong pelan itu diluluskan oleh kerajaan Israel.

Pada bulan ini, bilangan pendatang yang masuk dari Mesir meningkat ke paras tertinggi iaitu kira-kira 700 orang seminggu, menurut Lembaga Penduduk dan Imigresen Israel.

Lebih 10,000 orang telah masuk ke Israel secara haram pada tahun ini. - dpa
 
Sponsored Post

untitoxin

Active Member
Joined
Feb 8, 2009
Messages
1,936
Reaction score
97
Points
30
byk duit israel...mesti facebook donate nie..
 

kerunai

CG Top Poster Club
Joined
Sep 2, 2007
Messages
24,973
Reaction score
46
Points
120
bom aje pagar tu senang citer
 

seether

CG Top Poster Club
Joined
Jul 30, 2010
Messages
28,417
Reaction score
6
Points
311
no wonder zionis will be
ever zionis..
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,698
Reaction score
497
Points
131
hahaha pagar seluruh israel pun xpe
 

tekken

Fun Poster
Joined
Aug 29, 2008
Messages
586
Reaction score
0
Points
10
biar pagar tuh hempap israel sana
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
lawak sungguh israel ni..mcmn diorg nk sekat kemasukan pengganas kalau diorg sendiri adalah pengganas sebenar? ngok betol..:p
 

sarialong

Active+ Member
Joined
Apr 2, 2009
Messages
3,116
Reaction score
1
Points
25
mati dalam negara sendiri aa dorang ni semua..dah xde tempat nak melarikan diri kecuali ikut laut
 

Saleh83

Active+ Member
Joined
Apr 2, 2010
Messages
4,258
Reaction score
118
Points
38
malaysia pun kena buat keliling.. nanti indon tak bleh masuk...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register