Islam ke kita......

CG Sponsors




islam ke kita...


  • Total voters
    0

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
saja nak bincang...
tanya pendapat yg arif...

tak perlu tgk jauh2..
tgk keliling kita..
dalam perbualan..
kita mengaku islam..
tetapi penuh dengan unsur-unsur fasik dan ada yang hampir munafik...

jadi nak tanya..
adakah kita ni islam..
hanya ucapan...
tapi bukan pengertian...

jadi bincang la...
 
Sponsored Post

syaqiq2312

Active+ Member
Joined
Jan 24, 2007
Messages
2,701
Reaction score
58
Points
35
saja nak bincang...
tanya pendapat yg arif...

tak perlu tgk jauh2..
tgk keliling kita..
dalam perbualan..
kita mengaku islam..
tetapi penuh dengan unsur-unsur fasik dan ada yang hampir munafik...

jadi nak tanya..
adakah kita ni islam..
hanya ucapan...
tapi bukan pengertian...

jadi bincang la...
nak bincang apa ehh, tuan tanah ada isu ker?
cuba tuan tanah bagi contoh sikit tang mana tuu yg tak islam tuu...
Aku ada gak contoh, contoh aku senang jer, pemimpin kita mengaku negara kita negara islam, tapi kilang arak sebesau2 nyer kat federal highway tuu, kasino melambak2, dan lain2 lagi. Kesimpulan nya bagi aku kita belum Islam lagi. Ok dak?
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
75
nak mula bincang dari sudut aper tuh...pemahaman atau perbuatan...
 

Wea Izre

Legendary Member
Joined
Apr 13, 2007
Messages
14,009
Reaction score
33
Points
120
Islamkah kita?hal antum muslimun? ok gak nih bincang,erkss jap lg ade le yg suruh tutup nih,huhuh

Al-maa idah:68
Katakanlah: "Hai Ahli Kitab, kamu tidak dipandang beragama sedikit pun hingga kamu menegakkan ajaran-ajaran Taurat, Injil dan Al Qur'an yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu". Sesungguhnya apa yang diturunkan kepadamu (Muhammad) dari Tuhanmu akan menambah kedurhakaan dan kekafiran kepada kebanyakan dari mereka; maka janganlah kamu bersedih hati terhadap orang-orang yang kafir itu.
 
Last edited:

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
nak tahu islam ker kita tepuk dada tanya selera.. islam pada nama atau islam pada iman... islam ker kita kalau kita TIDAK mengamalkan apa yang diuruh.. melakukan apa yang dilarang.... fikir2kanlah :)
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
biar thread ni berbincang secara free flow..
ambil contoh baru2 ni(jgn terasa kalau saya sebut..)
hal remeh temeh pun di jadikan isu besar dalam thread religion ni..hingga saya tertanya...islam ke kita...
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
saja nak bincang...
tanya pendapat yg arif...

tak perlu tgk jauh2..
tgk keliling kita..
dalam perbualan..
kita mengaku islam..
tetapi penuh dengan unsur-unsur fasik dan ada yang hampir munafik...

jadi nak tanya..
adakah kita ni islam..
hanya ucapan...
tapi bukan pengertian...

jadi bincang la...
hurm, saya nih macam mana yerk....

boleh dianggap bukan Islam ke sy nih....?:-?
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
Islamkah kita?hal antum muslimun? ok gak nih bincang,erkss jap lg ade le yg suruh tutup nih,huhuh

Al-maa idah:68
Katakanlah: "Hai Ahli Kitab, kamu tidak dipandang beragama sedikit pun hingga kamu menegakkan ajaran-ajaran Taurat, Injil dan Al Qur'an yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu". Sesungguhnya apa yang diturunkan kepadamu (Muhammad) dari Tuhanmu akan menambah kedurhakaan dan kekafiran kepada kebanyakan dari mereka; maka janganlah kamu bersedih hati terhadap orang-orang yang kafir itu.
ooooo, makna saya nih xde agama lagi nih....

saya tidak menegakkan ajaran-ajaran Taurat, Injil dan Al Qur'an yang diturunkan lagi.....

cam gitu ke? atau lain maksudnya ye tuan wea izre.....?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register