Inkues kematian Adib : Kematian Adib akibat jenayah, polis lambat bertindak - Koroner

CG Sponsors




oldtbone

Legendary Member
Joined
May 25, 2012
Messages
17,324
Reaction score
3,693
Points
191

Anggota polis mengawal keadaan dari kejadian tidak diingini.







SUBANG JAYA - Pengguna lalu lintas terpaksa berdepan kesesakan teruk susulan daripada tindakan sebilangan pihak yang berhimpun bagi membantah pemindahan kuil berhampiran laluan menuju ke Plaza Tol USJ hari ini.

Menerusi hantaran yang tular di laman Facebook, kelihatan anggota keselamatan terdiri daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Pasukan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa membuat kawalan susulan kekecohan berkenaan.

Difahamkan seramai kira-kira 300 orang anggota polis ditempatkan di lokasi terlibat bagi mengawal sebarang situasi tegang yang tercetus.

Memetik laporan The Star, kekecohan tersebut tercetus setelah anggota polis dan FRU mula berkumpul di luar pagar kuil berkenaan pada jam 10 pagi tadi bagi melaksanakan operasi pemindahan tersebut.

Pengerusi Persatuan Tranformasi Pendidikan India Malaysia, Elangovan Annamalai berkata, sebelum ini jawatankuasa kuil berkenaan telah merancang untuk menempatkan semula kuil berkenaan di lokasi lain yang terletak 2.7 kilometer dari tempat asal.

“Namun begitu ada pihak yang menentang tindakan tersebut dan mengawal kawasan ini bagi menghalang pemindahan tersebut,” katanya.

Difahamkan, Presiden Hindu Sangam Malaysia, Datuk Mohan Shan, Adun Sentosa, Gunaraj George, Ahli Parlimen Sungai Buloh, R Sivarasa, pemaju dan peguam turut berada di lokasi bagi mencari penyelesaian terhadap isu tersebut.

Jawatankuasa pengurusan kuil berkenaan menerusi satu kenyataan media menyatakan bahawa pemindahan kuil itu ke lokasi baharu adalah berdasarkan keputusan penghakiman yang diputuskan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 11 Mac 2014 lalu.

Pada 28 September lepas, satu notis juga telah dikeluarkan oleh mahkamah bagi mengarahkan penghuni kuil tersebut untuk mengosong premis terbabit bagi memulakan kerja-kerja pemindahan.















sumber: http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/bantah-pindah-kuil-laluan-sesak-1.896505







.
 
Last edited:
Sponsored Post

mai128

Active Member
Joined
Sep 26, 2007
Messages
2,113
Reaction score
40
Points
30
suka sgt buka kuil dekat2 jalan..
pbt mcm buta..
 

mrvx

Super Active Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
9,954
Reaction score
495
Points
91
Kalling right action force
 

kiddd2

CG Top Poster Club
Joined
Jun 7, 2011
Messages
22,790
Reaction score
2,713
Points
191
mmg gitu ke agama diorang..

xbley langsung pindahkan kuil diorang..

tapi spokesperson tu orang dia gak, mmg nak alih ke lain..

tepi jalan sgt kuil tu..
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
59,064
Reaction score
8,847
Points
1,746
dah keluar perintah Mahkamah Tinggi pada 2014 lagi, tapi masih lagi ada yg menentang
ni dah menyusah ramai pihak atas keengganan diorang ikut perintah Mahkamah
 

SKK

Fun Poster
Joined
Oct 6, 2013
Messages
647
Reaction score
212
Points
23
Tangkap je yang menghalang tu. Tu dah kira menghina mahkamah tu.
 

skyz.silver

Active Member
Joined
Jan 3, 2013
Messages
1,003
Reaction score
62
Points
40
myusahkan org je...
kepala otak letak kat mne lahhh,,,
x pikir ke pasal org nk kna hadap jem tuu sb tindakan korang nieee...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register