Ini bukan Domokasi...Tapi Democrazey

CG Sponsors




gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
UALA LUMPUR 21 Dis. – Kumpulan yang sering melakukan demonstrasi jalanan termasuk memperalatkan kanak-kanak tidak boleh dibiarkan bertapak di negara ini kerana mereka akan melahirkan generasi pemberontak yang membahayakan negara.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang ditemui pemberita di sini hari ini menegaskan, walaupun bertopengkan perjuangan menuntut hak asasi dan menegakkan demokrasi, kumpulan itu sebenarnya golongan democraze iaitu gila melakukan demonstrasi.

Menurutnya, kumpulan democraze ini sebenarnya bukan pejuang demokrasi sebaliknya terang-terangan mencabar undang-undang demi kepentingan diri atau organisasi masing-masing.

Tambahnya, tindakan kumpulan itu memperalatkan kanak-kanak atau remaja bawah umur menyertai demonstrasi jalanan akan mewujudkan generasi muda yang suka memberontak dan melanggar undang-undang.

“Kumpulan ini bukan pejuang demokrasi tetapi golongan democraze... kalau benar mereka melaung-laungkan demokrasi, mesti bertamadun tinggi, kalau ada masalah boleh berbincang dan perkara ini (demonstrasi mengeksploitasi kanak- kanak) tidak akan dilakukan.

“Tindakan mereka mengeksploitasi kanak-kanak untuk kepentingan sendiri sebenarnya menganiaya dan mendera mental serta fizikal kanak-kanak terbabit,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan program merakyatkan seni budaya komuniti beruniform anjuran Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Kuala Lumpur, Noorsiah Sabri.

Musa mengulas tindakan sebuah kumpulan tidak berdaftar yang menggelar diri sebagai Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) menggunakan remaja dan kanak-kanak untuk menyertai kempen berbasikal anjuran mereka bermula 3 Disember lalu.

Kemuncak kempen tersebut ialah menyerahkan memorandum mengandungi enam tuntutan kepada kerajaan dan pembangkang di Parlimen pada 18 Disember lalu.

Selasa lalu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dalam kenyataannya menegaskan, polis mungkin bertindak terhadap ibu bapa remaja bawah 18 tahun yang memberi kebenaran anak mereka menyertai kempen berbasikal anjuran Jerit itu.

Dalam pada itu, Musa mendedahkan terdapat individu tertentu daripada pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang menyokong dan mempunyai kaitan dengan kumpulan democraze ini.

“Perkara ini merosakkan negara, apabila sampai kanak-kanak diperalat, saya tidak akan benarkan ini berterusan,” katanya.

Sambil mengingatkan bahawa polis akan menghalang sebarang cubaan merosakkan negara, beliau berkata, polis tidak teragak-agak bertindak mengikut peruntukan undang-undang terhadap kumpulan democraze.

Ditanya tindakan Majlis Peguam mempersoalkan tindakan polis menghalang kempen berbasikal anjuran Jerit baru-baru ini, Musa berkata, majlis itu berat sebelah dalam hal ini dan mentafsirkan undang-undang demi kepentingan mereka.

“Ini tidak betul, jika hendak jadi orang politik, masuk saja bidang politik, kalau tidak janganlah campuri urusan politik.

“Saya rasa jelas Majlis Peguam berpihak kepada siapa,” ujar beliau.

Menjawab soalan, beliau berkata, polis sedang menyiasat kemungkinan kumpulan Jerit mempunyai kaitan dengan pertubuhan Hindraf yang diharamkan pada Oktober lalu.

Ngan bebudak pun takut? :eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

rising_spirit

Active Member
Joined
May 24, 2008
Messages
1,456
Reaction score
1
Points
25
UALA LUMPUR 21 Dis. – Kumpulan yang sering melakukan demonstrasi jalanan termasuk memperalatkan kanak-kanak tidak boleh dibiarkan bertapak di negara ini kerana mereka akan melahirkan generasi pemberontak yang membahayakan negara.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang ditemui pemberita di sini hari ini menegaskan, walaupun bertopengkan perjuangan menuntut hak asasi dan menegakkan demokrasi, kumpulan itu sebenarnya golongan democraze iaitu gila melakukan demonstrasi.

Menurutnya, kumpulan democraze ini sebenarnya bukan pejuang demokrasi sebaliknya terang-terangan mencabar undang-undang demi kepentingan diri atau organisasi masing-masing.

Tambahnya, tindakan kumpulan itu memperalatkan kanak-kanak atau remaja bawah umur menyertai demonstrasi jalanan akan mewujudkan generasi muda yang suka memberontak dan melanggar undang-undang.

“Kumpulan ini bukan pejuang demokrasi tetapi golongan democraze... kalau benar mereka melaung-laungkan demokrasi, mesti bertamadun tinggi, kalau ada masalah boleh berbincang dan perkara ini (demonstrasi mengeksploitasi kanak- kanak) tidak akan dilakukan.

“Tindakan mereka mengeksploitasi kanak-kanak untuk kepentingan sendiri sebenarnya menganiaya dan mendera mental serta fizikal kanak-kanak terbabit,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan program merakyatkan seni budaya komuniti beruniform anjuran Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Kuala Lumpur, Noorsiah Sabri.

Musa mengulas tindakan sebuah kumpulan tidak berdaftar yang menggelar diri sebagai Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) menggunakan remaja dan kanak-kanak untuk menyertai kempen berbasikal anjuran mereka bermula 3 Disember lalu.

Kemuncak kempen tersebut ialah menyerahkan memorandum mengandungi enam tuntutan kepada kerajaan dan pembangkang di Parlimen pada 18 Disember lalu.

Selasa lalu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dalam kenyataannya menegaskan, polis mungkin bertindak terhadap ibu bapa remaja bawah 18 tahun yang memberi kebenaran anak mereka menyertai kempen berbasikal anjuran Jerit itu.

Dalam pada itu, Musa mendedahkan terdapat individu tertentu daripada pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang menyokong dan mempunyai kaitan dengan kumpulan democraze ini.

“Perkara ini merosakkan negara, apabila sampai kanak-kanak diperalat, saya tidak akan benarkan ini berterusan,” katanya.

Sambil mengingatkan bahawa polis akan menghalang sebarang cubaan merosakkan negara, beliau berkata, polis tidak teragak-agak bertindak mengikut peruntukan undang-undang terhadap kumpulan democraze.

Ditanya tindakan Majlis Peguam mempersoalkan tindakan polis menghalang kempen berbasikal anjuran Jerit baru-baru ini, Musa berkata, majlis itu berat sebelah dalam hal ini dan mentafsirkan undang-undang demi kepentingan mereka.

“Ini tidak betul, jika hendak jadi orang politik, masuk saja bidang politik, kalau tidak janganlah campuri urusan politik.

“Saya rasa jelas Majlis Peguam berpihak kepada siapa,” ujar beliau.

Menjawab soalan, beliau berkata, polis sedang menyiasat kemungkinan kumpulan Jerit mempunyai kaitan dengan pertubuhan Hindraf yang diharamkan pada Oktober lalu.

Ngan bebudak pun takut? :eek::eek::eek:
Ini adalah pendapat yang condong kepada UMNO. cuba berikan bukti apa kejadian buruk yg telah berlaku dari demonstrasi tersebut dan bagaimana ia merbahayakan negara. sepatutnya permohonan mereka diluluskan sejajar dengan akta yg ada dalam perlembagaan, malangnya polis tidak mahu luluskan. sepatutnya sepanjang demonstrasi itu polis memberi kerjasama sama mengawal keadaan. saya nak tanya, mengapa UMNO pohon permit selalunya diluluskan? mengapa PR pohon selalunya tidak lulus atas alasan tidak sesuai, merbahayakan orang awam, menganggu lalulintas. saya melihat tindakan polis bersifat " double standadrd". kanak kanak tidak diperalatan tetapi ibubapa mereka sedar dan sokong, serta kanak kanak ini diberikan pendedahan tentang hak mereka sebagai rakyat. untuk mendapatkan sokongan rakyat terutamanya orang melayu,pandai pandai saja kata HIndraf pun mungkin terlibat. takpe....kita tunggu dalam masa sehari dua..kalau tiada apa apa maksudnya Hindraf tak terlibat, tetapi kenyataan ini telahpun dikeluarkan, adakah nanti polis akan minta maaf???. sudahlah...semua ini propaganda yang memihak kepada UMNO semata mata.
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
Ini adalah pendapat yang condong kepada UMNO. cuba berikan bukti apa kejadian buruk yg telah berlaku dari demonstrasi tersebut dan bagaimana ia merbahayakan negara. sepatutnya permohonan mereka diluluskan sejajar dengan akta yg ada dalam perlembagaan, malangnya polis tidak mahu luluskan. sepatutnya sepanjang demonstrasi itu polis memberi kerjasama sama mengawal keadaan. saya nak tanya, mengapa UMNO pohon permit selalunya diluluskan? mengapa PR pohon selalunya tidak lulus atas alasan tidak sesuai, merbahayakan orang awam, menganggu lalulintas. saya melihat tindakan polis bersifat " double standadrd". kanak kanak tidak diperalatan tetapi ibubapa mereka sedar dan sokong, serta kanak kanak ini diberikan pendedahan tentang hak mereka sebagai rakyat. untuk mendapatkan sokongan rakyat terutamanya orang melayu,pandai pandai saja kata HIndraf pun mungkin terlibat. takpe....kita tunggu dalam masa sehari dua..kalau tiada apa apa maksudnya Hindraf tak terlibat, tetapi kenyataan ini telahpun dikeluarkan, adakah nanti polis akan minta maaf???. sudahlah...semua ini propaganda yang memihak kepada UMNO semata mata.
marah nampak.. aku xtaw camne cara nak apply wat perhimpunan besar2an ni so xtaw nak komen camne... tp aku yakin dgn kredibility polis
 

amirrash

Active+ Member
Joined
May 27, 2008
Messages
2,842
Reaction score
10
Points
25
Ini adalah pendapat yang condong kepada UMNO. cuba berikan bukti apa kejadian buruk yg telah berlaku dari demonstrasi tersebut dan bagaimana ia merbahayakan negara. sepatutnya permohonan mereka diluluskan sejajar dengan akta yg ada dalam perlembagaan, malangnya polis tidak mahu luluskan. sepatutnya sepanjang demonstrasi itu polis memberi kerjasama sama mengawal keadaan. saya nak tanya, mengapa UMNO pohon permit selalunya diluluskan? mengapa PR pohon selalunya tidak lulus atas alasan tidak sesuai, merbahayakan orang awam, menganggu lalulintas. saya melihat tindakan polis bersifat " double standadrd". kanak kanak tidak diperalatan tetapi ibubapa mereka sedar dan sokong, serta kanak kanak ini diberikan pendedahan tentang hak mereka sebagai rakyat. untuk mendapatkan sokongan rakyat terutamanya orang melayu,pandai pandai saja kata HIndraf pun mungkin terlibat. takpe....kita tunggu dalam masa sehari dua..kalau tiada apa apa maksudnya Hindraf tak terlibat, tetapi kenyataan ini telahpun dikeluarkan, adakah nanti polis akan minta maaf???. sudahlah...semua ini propaganda yang memihak kepada UMNO semata mata.
ala hai, ini pun nampak macam pandangan yang betul2 pro pembangkang. ikut suka mak bapak masing2 la. rasanya nak bawak anak2 berdemo (petik kata2: serta kanak kanak ini diberikan pendedahan tentang hak mereka sebagai rakyat)
tengah hari, tengah panas,bawak la. anak mereka. lepas tu kalau anak demam, anak sakit bawak le pergi klinik. lepas tu call opis cakap anak demam, kena la ambil MC untuk jaga anak. yang untung mak bapak, tak payah pergi keje. :D
 

anuarinvestor

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 13, 2007
Messages
10,529
Reaction score
143
Points
123
UALA LUMPUR 21 Dis. – Kumpulan yang sering melakukan demonstrasi jalanan termasuk memperalatkan kanak-kanak tidak boleh dibiarkan bertapak di negara ini kerana mereka akan melahirkan generasi pemberontak yang membahayakan negara.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang ditemui pemberita di sini hari ini menegaskan, walaupun bertopengkan perjuangan menuntut hak asasi dan menegakkan demokrasi, kumpulan itu sebenarnya golongan democraze iaitu gila melakukan demonstrasi.

Menurutnya, kumpulan democraze ini sebenarnya bukan pejuang demokrasi sebaliknya terang-terangan mencabar undang-undang demi kepentingan diri atau organisasi masing-masing.

Tambahnya, tindakan kumpulan itu memperalatkan kanak-kanak atau remaja bawah umur menyertai demonstrasi jalanan akan mewujudkan generasi muda yang suka memberontak dan melanggar undang-undang.

“Kumpulan ini bukan pejuang demokrasi tetapi golongan democraze... kalau benar mereka melaung-laungkan demokrasi, mesti bertamadun tinggi, kalau ada masalah boleh berbincang dan perkara ini (demonstrasi mengeksploitasi kanak- kanak) tidak akan dilakukan.

“Tindakan mereka mengeksploitasi kanak-kanak untuk kepentingan sendiri sebenarnya menganiaya dan mendera mental serta fizikal kanak-kanak terbabit,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan program merakyatkan seni budaya komuniti beruniform anjuran Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Kuala Lumpur, Noorsiah Sabri.

Musa mengulas tindakan sebuah kumpulan tidak berdaftar yang menggelar diri sebagai Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) menggunakan remaja dan kanak-kanak untuk menyertai kempen berbasikal anjuran mereka bermula 3 Disember lalu.

Kemuncak kempen tersebut ialah menyerahkan memorandum mengandungi enam tuntutan kepada kerajaan dan pembangkang di Parlimen pada 18 Disember lalu.

Selasa lalu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dalam kenyataannya menegaskan, polis mungkin bertindak terhadap ibu bapa remaja bawah 18 tahun yang memberi kebenaran anak mereka menyertai kempen berbasikal anjuran Jerit itu.

Dalam pada itu, Musa mendedahkan terdapat individu tertentu daripada pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang menyokong dan mempunyai kaitan dengan kumpulan democraze ini.

“Perkara ini merosakkan negara, apabila sampai kanak-kanak diperalat, saya tidak akan benarkan ini berterusan,” katanya.

Sambil mengingatkan bahawa polis akan menghalang sebarang cubaan merosakkan negara, beliau berkata, polis tidak teragak-agak bertindak mengikut peruntukan undang-undang terhadap kumpulan democraze.

Ditanya tindakan Majlis Peguam mempersoalkan tindakan polis menghalang kempen berbasikal anjuran Jerit baru-baru ini, Musa berkata, majlis itu berat sebelah dalam hal ini dan mentafsirkan undang-undang demi kepentingan mereka.

“Ini tidak betul, jika hendak jadi orang politik, masuk saja bidang politik, kalau tidak janganlah campuri urusan politik.

“Saya rasa jelas Majlis Peguam berpihak kepada siapa,” ujar beliau.

Menjawab soalan, beliau berkata, polis sedang menyiasat kemungkinan kumpulan Jerit mempunyai kaitan dengan pertubuhan Hindraf yang diharamkan pada Oktober lalu.

Ngan bebudak pun takut? :eek::eek::eek:
cayalah....gambate.....ko ni jap cam lalang....:)
 

achoy76

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
2,706
Reaction score
70
Points
35
rising spirit ko mau ke anak kamu nanti ddidik jadi pakar demonstrasi bom sana bom sini. tentu ko mau anak ko jadi org yg baik kan. so pikir la waras ,jangan la sawan
 

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
nie aku tgh pening nie :-?:-?

rising_spirit kate ko pro UMNO

amirrash pulak kate ko pro pembangkang /:)/:)

sebenarnye ko nie pro mane.. hindraf ker :D:D..gurau jer
 

dragger

Super Active Member
Joined
Aug 29, 2008
Messages
8,548
Reaction score
35
Points
70
nk dptkan kemerdekaan Tanah Melayu dulu, dimulakan dgn demonstrasi jgk.

permit perarakan aman x nlh bagi, tp kalo nk bukak kelab mlm,pusat urut rasanya senang dpt kot
 

MyBroadband

Active Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
1,350
Reaction score
38
Points
30
tu BN suruh budak2 uitm berdemonstrasi pasal uitm, ape kes..
 

MyBroadband

Active Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
1,350
Reaction score
38
Points
30
rising spirit ko mau ke anak kamu nanti ddidik jadi pakar demonstrasi bom sana bom sini. tentu ko mau anak ko jadi org yg baik kan. so pikir la waras ,jangan la sawan
bom ?? kekeke. cite sket kat mana kite nak menyuara kan marah kite kat kerajaan? forum? blog? mane ade effect..dah dari dulu2 sampai ke negara maju termasuk US,UK, semue buat demo kat jalan2 kalau ade kes besar.. baru dunia pandang,baru kerajaan takutt..baru la diorang pikir gune otak utk rakyat

jgn la jadi cam greece..gi bakar kedai..tu tak civilized.. ade cara nak ber demo..tapi kerajaan takut asal? sebab byk buat salah kat rakyat la tuhhh
 
Sponsored Post
Top
Log in Register