BTC USD 35,961.4 Gold USD 1,876.86
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Inginkan simpanan berjumlah rm50,000 - maakl mutual bhd

noor shamsinar

Freshie
Joined
Nov 11, 2010
Messages
4
Reaction score
0
Points
3


Saya menunjukkan di sini cara untuk menyimpan dan tempat menyimpan yang boleh menggandakan wang simpanan anda untuk satu tempoh tertentu. Pelan simpanan sebegini biasanya akan di lakukan untuk tujuan tujuan seperti:-


  • Pelan Persaraan ( 55thn - Umur sekarang )
  • Pelan pelajaran ( mengikut usia anak sekarang - 18 tahun )
  • Pelan perkahwinan
  • Pelan untuk mengerjakan umrah . haji

Kesemua pelan di atas memerlukan kepada satu tempoh yang panjang.




SENARIO 1 :-


1. Jumlah simpanan yang diharapkan selepas menyimpan selama 10 tahun, pada kadar 12% ( PROJECTION ) .


2. Dimulakan dengan simpanan bulanan sebanyak RM2,000-00.

KEPUTUSAN YANG DITUNJUKKAN ADALAH - anda perlu membuat simpanan bulanan sebanyak RM208-00 selama 10 tahun untuk mencapai RM50,000-00


SENARIO KE 2:-

1. Jumlah simpanan yang diperolehi seandainya, anda membuat simpanan di dalam akaun simpanan biasa adalah RM24,960 ( RM208 X 12 X 10 )

Kemungkinan kerugian sebanyak RM25,040-00 ( RM50,000 - RM24,960 ),
SEKIRANYA anda masih terus menyimpan di dalam instrumen yang tidak mampu memberikan pulangan yang tinggi.



Moderator Note :
Contact info deleted. NO DIRECT PROMOTION!
 
Sponsored Post

RIDERFx

Active Member
Joined
May 7, 2010
Messages
1,940
Reaction score
7
Points
25
lambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN
 

viper21my

Super Active Member
Joined
Feb 25, 2006
Messages
7,592
Reaction score
162
Points
73
lambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN

Camna bro, masuk ACK ker :D
 

shyrimau

Fun Poster
Joined
Jan 24, 2011
Messages
421
Reaction score
0
Points
10
ade lagi tak yg nak tambah cara utk menggandakan duit simpanan?.....
 

Scorpions10

Legendary Member
Joined
Jan 29, 2010
Messages
16,345
Reaction score
56
Points
120
lambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN

cmne tu tuan..bh kongsi sini atau pm sy blh??tq
 

dinda_umie

Legendary Member
Joined
Dec 8, 2007
Messages
10,890
Reaction score
55
Points
120
mcm mana tu erk? boleh terangkan?
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,711
Reaction score
252
Points
91
produk unit trust ni kan?
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
2. Dimulakan dengan simpanan bulanan sebanyak RM2,000-00.

simpanan initial kan bukan bulanan
banyak tuh 2000 sebulan.. hehe

ambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN

xpe kita tgk tuan tanah punya plan
tak perlu hijack
 

boundaries1212

Fun Poster
Joined
Aug 20, 2010
Messages
117
Reaction score
0
Points
10
lambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN

salam...
cmne 2 bro???
share2 la.. amai cgrian yg nk tw ni..
pm pn xpe..
 

katanablade

Active Member
Joined
Dec 13, 2010
Messages
1,008
Reaction score
9
Points
25
lambatnya..aku cukup setahun dah dapat rm30k simpan...tahun dpn ganda lagi tu....

MAI SINI AKU TUNJUK CARA SEBENAR. PIN PIN PINNNNNNNNNNNNNNN



tambahan :- sorry TT ter hijack TT.. sy mintak maaf.
 
Last edited:
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register