BTC USD 49,301.4 Gold USD 1,843.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Industri Muzik Malaysia Semakin Tenat. Buktinya...

tmwwtw

Active+ Member
Joined
Sep 15, 2007
Messages
3,816
Reaction score
97
Points
30
1. bilangan album yg diterbitkan pd 2008 boleh dibilang dgn jari.

2. beberapa anugerah berkaitan muzik seperti anugerah era & aim mungkin akan dibatalkan atau ditangguhkan. kalau ader pun mungkin beberapa kategori terpaksa dimansuhkan kerana kekurangan pencalonan.

3. di tv, iklan promote ringtone lebih byk drp iklan promote album baru.

4. ramai penyanyi bertukar profesion kpd pelakon, pengacara, dj dll. ader yg sudah tidak terlibat dlm bidang nyanyian dan bekerja dlm bidang lain seperti bisnes, mlm, restoran dll.

5. stesen radio lebih gemar memutarkan lagu artis seberang berbanding artis tempatan dgn alasan atas permintaan pendengar.

6. pencalonan muzik muzik kini dilihat mencalonkan artis yg sama tapi dgn pencalonan lagu yg berbeza sampai 3 lagu utk seorg artis sbb dah xde lagu baru utk dipertandingkan.
 
Last edited:
Sponsored Post

Eyda

Fun Poster
Joined
Oct 23, 2008
Messages
125
Reaction score
0
Points
10
bagus la cam tu
maksiat je semua tu
 

dragger

Super Active Member
Joined
Aug 29, 2008
Messages
8,548
Reaction score
35
Points
70
elok la tuh. bwk2 insaf. xyah dok buat konsert sana sini. jom heboh. melepas smyg Asar smp Isyak
 

anuarinvestor

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 13, 2007
Messages
10,529
Reaction score
143
Points
123
kena tubuhkan balik band rock kapak ni...........:)
 

m.k.a

Fun Poster
Joined
Oct 28, 2008
Messages
518
Reaction score
0
Points
10
baguslah...yang budak sekolah takyah la cite2 nak jd penyanyi:)
 

zino

Fun Poster
Joined
Aug 15, 2008
Messages
483
Reaction score
0
Points
10
remaja sekarang mana minat muzik tempatan.. kata diorang takde class... bile wartwan tanya artist kenapa muzik atau video tak gempak.. diorang cakap takde bajet.. bile watrwan tanya producer katanya takde sponsor.. bila wartawan tanya sponsor, diorang jawab tak ramai yg minat dengan artist tu , tu sebab saya tak nak labur duit :))

betul apa kata-kata artis "tanpa peminat siapalah saya" :))
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
mm.. bab tenat atau x.. skrg zaman da maju.. hanya yg benar2 berkualiti akan berjaya..popular just sekejap jer.. cam siti , m nasir.. x wat album pn xpe.. income tetap tinggi.. tgk la bayaran show nya.. KRU pn.. x menyanyi pn xpe..album skit tp income byk.
xramai yg brani wat concert
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register