ILMU SAINS yang TAK LOGIK dan paling MISTIK? | Quantum Mechanics

CG Sponsors




Faizudin

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
7,352
Reaction score
1,176
Points
151
Bukan nk cerita quantum ke apa ke..tp quran dh bgtau awal2 percaya pada perkara 2 ghaib..sini yg kita xfaham..bila ghaib ni..ada yg nmpk ada yg tidak..nk bukti macamana tu?sebab x nmpk..spt roh..kita pun xnmpk dgn mata kasar..tp kita yakin ruh tu wujud..cuba buktikan ruh tu besar mana?..besar kita ke besar rumah ke?yg pasti ia wujud..besar dia hanya Allah yg tahu..
Kita spt melihat matahari..tp sebenarnya kita xdapat mengukur jauhnya..agak2 semua boleh..
Sebab tu..dh tanyakan..bulan jadi besar tu..apakah bulan mendekat pada bumi?xde lah..duk main kat orbit dia tu je..cuma ada fenomena fenomena alam..sebab tu berlaku gerhana nk tunjuk keagungan tuhan..walaupun kita boleh ramal je kejadian tu nk berlaku bila..tp kita xleh nk kaji sgt hal tu..bila tuhan nk tunjuk..duk tgk sebab benda lain..tu yg jadi malam pun redup matahari..huhu..sedangkan malam tu bergerak bukan diam duk menyorok belakang matahari..huhu
Sangka2an je tu :D
 
Sponsored Post

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,071
Reaction score
837
Points
111
Sebenarnya bila kita baca quran..quran pun bgtau pasal penjuru langit dan bumi yg kita x akan mampu..melainkan..
bermakna..kita tidak akan mampu tu..jika tgk kita nk terbang xmampu..bukan setakat tu..gunalah teknologi canggih dgn ilmu yg power pun..hal ni kan pernah berkait dgn Qur'an bgtau..kumpullah segala2 UTK buat satu ayat je yg menyamai quran..spt tu lah..
Tp Allah bgtau melainkan dgn izinnya..kebanyakan ahli sains tafsir jika teknologi power Allah izin...seakan2 boleh.. hakikatnya..ulama tafsir illa bitaqwa..baru Allah izinkan..bukan illa bi teknologi..beemakna..nabi s.a.w pergi tu dgn keimanan yg kukuh..Namrud pernah guna dulu teknologi dia..acah2 panah..xmampu..cuma itu teknologi zaman tu..
Dikata org..andaikata tidak dibinasakan kaum terdahulu..nescaya teknologi zaman ni jadi pekasam je..kiamat lagi la cepat.. Wallahu alam..
 

Faizudin

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
7,352
Reaction score
1,176
Points
151
Sebenarnya bila kita baca quran..quran pun bgtau pasal penjuru langit dan bumi yg kita x akan mampu..melainkan..
bermakna..kita tidak akan mampu tu..jika tgk kita nk terbang xmampu..bukan setakat tu..gunalah teknologi canggih dgn ilmu yg power pun..hal ni kan pernah berkait dgn Qur'an bgtau..kumpullah segala2 UTK buat satu ayat je yg menyamai quran..spt tu lah..
Tp Allah bgtau melainkan dgn izinnya..kebanyakan ahli sains tafsir jika teknologi power Allah izin...seakan2 boleh.. hakikatnya..ulama tafsir illa bitaqwa..baru Allah izinkan..bukan illa bi teknologi..beemakna..nabi s.a.w pergi tu dgn keimanan yg kukuh..Namrud pernah guna dulu teknologi dia..acah2 panah..xmampu..cuma itu teknologi zaman tu..
Dikata org..andaikata tidak dibinasakan kaum terdahulu..nescaya teknologi zaman ni jadi pekasam je..kiamat lagi la cepat.. Wallahu alam..
Ayah Pin pun baca Quran jugak, dah dapat naik langit jadi perdana menteri kerajaan langit. :ROFLMAO:
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,071
Reaction score
837
Points
111
Ayah Pin pun baca Quran jugak, dah dapat naik langit jadi perdana menteri kerajaan langit. :ROFLMAO:
Kalau tiada org membongkarkan kesesatan ayahpin.. ntah2..engkau pun jadi pengikut setia ayahpin..sptlah isu Syiah tu..huhu
 

Faizudin

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
7,352
Reaction score
1,176
Points
151
Kalau tiada org membongkarkan kesesatan ayahpin.. ntah2..engkau pun jadi pengikut setia ayahpin..sptlah isu Syiah tu..huhu
Sangka2an je tu. :LOL:
Syiah pun baca Quran. Belum pernah lagi tengok syiah baca kitab Tao.
 
Last edited:

moore426559

Super Active Member
Joined
May 11, 2012
Messages
8,577
Reaction score
713
Points
111
Kalau tiada org membongkarkan kesesatan ayahpin.. ntah2..engkau pun jadi pengikut setia ayahpin..sptlah isu Syiah tu..huhu
Tuan ada degree dalam pengajian Islam ke?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register