BTC USD 19,763.5 Gold USD 1,706.11
Time now: Jun 1, 12:00 AM

ILMU SAINS yang TAK LOGIK dan paling MISTIK? | Quantum Mechanics

xerocracker

Active+ Member
Messages
3,142
Joined
Oct 3, 2007
Messages
3,142
Reaction score
104
Points
33
cerita terbaru ..rasa citer TENET.. dia mcm reverse dimension.. masa bergerak backward..berkait tak dgn quantum ni..huhuhu...
 
Sponsored Post

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
10,382
Joined
Jan 15, 2007
Messages
10,382
Reaction score
1,075
Points
201
cerita terbaru ..rasa citer TENET.. dia mcm reverse dimension.. masa bergerak backward..berkait tak dgn quantum ni..huhuhu...


mindbending kan...
dia lebih kepada timetravel je..

dari sudut tenaga(entrophy)
secara teorinya masa ni berkait dengan entrophy..

dia cuma reversekan entrophy tu... jadi masa pun bergerak kebelakang, bagi org yg mengalaminya masa tu bergerak macam biasa je.. tapi nampak orang lain dalam keadaan reverse..


satu lagi pasal entrophy boleh tengok cite mr nobody.. apabila tenaga habis mengembang... tenaga tu akan mengecut balik... masa pun akan reverse..
 

Izham87

Fun Poster
Messages
619
Joined
Jul 14, 2016
Messages
619
Reaction score
238
Points
33

MuslimProgrammer

Legendary Member
gem
Messages
10,411
Joined
Apr 30, 2014
Messages
10,411
Reaction score
2,658
Points
261
Awards
1

diorang dah buat internet pakai prinsip quantum teleportation dah..

1. 5G baru nk mula
2. tiba2 LEO satellite internet pun nk bermula
3. tiba2 Quantum internet pulak muncul

huhu....laju gila teknologi internet berkembang...5G pn tak sempat rasa lg...
 

xerocracker

Active+ Member
Messages
3,142
Joined
Oct 3, 2007
Messages
3,142
Reaction score
104
Points
33
mindbending kan...
dia lebih kepada timetravel je..

dari sudut tenaga(entrophy)
secara teorinya masa ni berkait dengan entrophy..

dia cuma reversekan entrophy tu... jadi masa pun bergerak kebelakang, bagi org yg mengalaminya masa tu bergerak macam biasa je.. tapi nampak orang lain dalam keadaan reverse..


satu lagi pasal entrophy boleh tengok cite mr nobody.. apabila tenaga habis mengembang... tenaga tu akan mengecut balik... masa pun akan reverse..
mantap bossku.. bab ni den kureng skit nk faham..hahaha.. tapi kira timetravel backward la gitu.... nnt try search movie tu...
 

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
10,382
Joined
Jan 15, 2007
Messages
10,382
Reaction score
1,075
Points
201

diorang dah buat internet pakai prinsip quantum teleportation dah..


quantum teleportation tu cuma lebih kepada teleport maklumat atau state saja... bukan teleport jisim.

menggunakan teori quantum entanglement.. dimana.. terdapat dua partikel yang tak dapat dipisah antara satu sama lain.. maksudnya kedua2 partikel ni saling berkait rapat... sebagai contoh partikel A berpusing arah jam... partikel B pula akan berpusing lawan jam... tak kira dimana mana pun...

jadi state ni yang mereka guna untuk teleport maklumat..

contoh partikel A berpusing arah jam ditakrifkan sebagai 0, partikel B pula sebagai 1...jadi...mereka cuma perlu ubah state partikel A, kepada 0 dan 1.. secara tidak langsung partikel B pula akan bertukar kepada 1 dan 0 secara serentak.. dan itu akan menghasilkan maklumat..

kalau nak difikirkan memang tak logik..
 

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
10,382
Joined
Jan 15, 2007
Messages
10,382
Reaction score
1,075
Points
201
mantap bossku.. bab ni den kureng skit nk faham..hahaha.. tapi kira timetravel backward la gitu.... nnt try search movie tu...

antara cerita yang best laa...
tapi berkenaan masa mengundur tu cuma teori saja... ada 3 teori mcm mana dunia kita ni kiamat.. the big crunch, the big rip, dan the big chill
 
Sponsored Post

Top
Log in Register