BTC USD 42,672.3 Gold USD 1,778.64
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ilmu Ghaib atau Bathin Musim -2

wanzul69

Fun Poster
Joined
Jan 22, 2009
Messages
513
Reaction score
11
Points
15
Cukup sebagai ilmu pengetahuan sahajalah tuan rumah. Tapi jika mahu juga jadikan amalan, sedekah Al Fatihah pada ambo pun memadai. Guru ambo tu dah lamo meninggalkan alam nyata. Nama penuh ambo wan zulkifli bin wan yaacob.
 
Sponsored Post

wanzul69

Fun Poster
Joined
Jan 22, 2009
Messages
513
Reaction score
11
Points
15
Ni ilmu yg sama ke dgn yg ada kat youtube tu? Yg ramai2 datang serang kemudian diorang terbuang dgn sendirinya, manakala orang yg diserang hanya berdiri sambil berpeluk tubuh jer...

Maaf ya sedari, ilmu ini seakan di youtube tu tapi tak sama. Mungkin efeknya sama. Tetapi kot mana pun cabang ilmu itu mesti menyusur ke akarnya iaitu sumber segala ilmu (الله سبحانه وتعالى).
 

Athene

Fun Poster
Joined
Dec 13, 2014
Messages
287
Reaction score
0
Points
10
Khurafat tak khurafat tu bergantung atas diri orang yg amalkan
ilmu tersebut. Ilmu pun boleh disalah guna.Sebab tu risau sangat orang dulu-dulu nak turunkan ilmu kt orang lain. Kalau org yg boleh berjalan atas air tu org yg sama ajar ilmu 4 malaikat. Baguslah, kerana mungkin dia lah guru mursyid yg sedari peru cari. tp mursyid nya itu atas ilmu nya lah. Macam yg ambo perjelaskan tu, nak belajar ilmu 4 malaikat, kena tahu ilmu asal usul. kalau dia betul guru mursyid, maka macam caralah yg dia boleh ajar sedari.
Tahu kan ilmu kenal diri, itu yg ambo maksudkan. Kenal diri yg kt 'dalam' tu, bukan tengok cermin, pastu pose depan cermin.
Nanti ambo jawab PM tu. barang tu tak payah cari ambo tulong kirim.

Tapi maksud Tuan TT, ilmu 4 malaikat tu memang boleh amal la kan? Contoh, amalan sebagai pendinding.. Saya dah lama diajar dan diijazahkan amalan tu cuma ragu2 jadi selama ni saya tak amalkan... tapi kakak saya amalkan sebagai pendinding, dan dlm satu kes, ada orang yg 'boleh melihat' nampak seakan2 cahaya besar di 4 penjuru sedang melindungi kakak/ruang tamu tempat kes berlaku... dlm 1 kes yg berasingan, ada seseorang yg boleh melihat jin, memberitahu kakak saya yg dia melihat 'malaikat' mengikut kakak saya dari belakang.. saya tercengang2 jer mendengarnya.. (semasa dlm perjalanan menuju ke tempat org yg bela jin tu, kakak sy cerita, lampu di tepi jalan semua mati sepanjang perjalanan, seolah2 nak beri petanda kpd kakak saya yg orang yg dia nak jumpa tu ada something tak elok..).. rasa macam menonton cerita Supernatural kat TV3 pun ada...
 

Athene

Fun Poster
Joined
Dec 13, 2014
Messages
287
Reaction score
0
Points
10
Maaf ya sedari, ilmu ini seakan di youtube tu tapi tak sama. Mungkin efeknya sama. Tetapi kot mana pun cabang ilmu itu mesti menyusur ke akarnya iaitu sumber segala ilmu (الله سبحانه وتعالى).

Owh, ok... terima kasih...
 

Ahmad Pintu8_8

Active Member
Joined
Mar 26, 2012
Messages
1,938
Reaction score
200
Points
43
Orang dulu tak sama dah dengan orang sekarang. Orang dulu-dulu ilmu penuh didada, "bukan orang melayu kalau tak penuh ilmu didada"...:D , untuk keselamatan diri, sebelum keluar rumah. Ada lah caranya..ikut ilmu masing -masing la. Ada yg guna ilmu melangkah, ilmu nafas, gerak hati, gosok lengan, kaf40, dan lain-lain. Kalau dulu memang bahaya berjalan keluar rumah sorang2, silap haribulan terserempak dgn harimau, Orang minyak, Samseng pun ado ilmu sakti. Zaman sekarang ni pun bahaya jugak, tetap kena berhati-hati, walaupun ilmu kesaktian sudah lenyap di telan zaman, ...itu pun masih ado lagi yg santau menyantau.

Sebelum keluar rumah, berdoa tu tak semestinya perlu duduk, kadangkala sebelum keluar rumah, sebelum melangkah, boleh jer berdiri depan pintu. Baca doa keselamatan, baca gerak hati, baru jalan. Belum jumpa yg hentak tumit kt Tanah lagi. Terkejut den.:))

Penerangan secara ringkas kat atas tu, ikut yang ambo faham jer la. Tak tau la kalau ado maksud lain.

Tips mudah utk semua, sebelum keluar rumah, cuba gosok lengan 2-3 kali. kalau bergesel tu dia bunyi,..keluarlah kemana saja , insyaallah baik saja. kalau gosok takda bunyi...hati-hati lah....jeng!,jeng!jeng...

Yang saya bold tu, ayah saya ada ajar, asbab saya tak tahu la.. dia pernah saja-saja kata sebelum nak [email protected] :D gosok lengan dulu, ada bunyi, jalan terus, takde bunyi sendiri paham... :p
 

@dmin

Active Member
Joined
Jun 5, 2011
Messages
1,365
Reaction score
13
Points
25
Ilmu nak bagi btg togang ompek limo jam ado ko? Klu ada cun jugak..meh secawan
 

zainuddin313

Freshie
Joined
Dec 26, 2009
Messages
25
Reaction score
0
Points
3
best layan orang yang tembus pandang...jenis boleh nampak hantu ni...
layan buku mata tak berhijab @ mata tak berhijab fans(facebook)

tuan marzuki...camne nak bagi mata ni nampak alam ghaib ??
 

Athene

Fun Poster
Joined
Dec 13, 2014
Messages
287
Reaction score
0
Points
10
best layan orang yang tembus pandang...jenis boleh nampak hantu ni...
layan buku mata tak berhijab @ mata tak berhijab fans(facebook)

tuan marzuki...camne nak bagi mata ni nampak alam ghaib ??


Ada TT bagi ilmu ni hari tu, page berapa tak ingat pula. Baca Sami un Basir sebanyak 1016 kali sehari kalau tak silap...
 

marzuki0202

Active Member
Joined
Aug 21, 2009
Messages
1,002
Reaction score
57
Points
30
Ada TT bagi ilmu ni hari tu, page berapa tak ingat pula. Baca Sami un Basir sebanyak 1016 kali sehari kalau tak silap...

:) , boleh cuba amalan yg ni dulu...memang di rekomen oleh
perguruan sedunia. Mudah, ringkas dan padat.

wiridkan setiap malam bukan 1016, tapi 1012x

Tengah mengkaji lagi. Macamana dapat 1012x. Kalau ada siapa yang tahu, tolong ambe ya.

Sin, Mim, Ya, 'Ain, Ba', Sod, Ya, Ro.

60 + 40 + 10 + 70 + 2 + 90 + 10 + 200 = 482x

Kalau betul bilangan tu. Lagi bagus, tak payah lah panjangkan sampai 1012 dalam satu majelis.
 

Athene

Fun Poster
Joined
Dec 13, 2014
Messages
287
Reaction score
0
Points
10
:) , boleh cuba amalan yg ni dulu...memang di rekomen oleh
perguruan sedunia. Mudah, ringkas dan padat.

wiridkan setiap malam bukan 1016, tapi 1012x

Tengah mengkaji lagi. Macamana dapat 1012x. Kalau ada siapa yang tahu, tolong ambe ya.

Sin, Mim, Ya, 'Ain, Ba', Sod, Ya, Ro.

60 + 40 + 10 + 70 + 2 + 90 + 10 + 200 = 482x

Kalau betul bilangan tu. Lagi bagus, tak payah lah panjangkan sampai 1012 dalam satu majelis.


1012 tu sekali harung atau boleh bahagi2 antara waktu solat, tuan?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register