BTC USD 43,040.8 Gold USD 1,751.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ilmu Ghaib atau Bathin Musim -2

marzuki0202

Active Member
Joined
Aug 21, 2009
Messages
1,002
Reaction score
57
Points
30
Ilmu kebatinan merupakan ilmu yang tidak asing lagi
dikalangan masyarakat Melayu di zaman dahulu, sekarang pun masih ada
lagi segelintir yang mengamalkannya. Pelbagai
amalan khusus diisi penuh didada dalam mengharungi pelbagai
rintangan dalam menghadapi musuh-musuh sakti yang tiada
tolok bandingnya. Di ruangan ini, secara terbuka marilah sama-
sama kita merungkai kembali warisan nenek moyang agar terus
diingati dan tidak luput ditelan zaman.Sesiapa ada
ilmu-ilmu atau amalan kebatinan, silalah berkongsi di
sini...

Dalam kitab “Al-Aufaq” karya Imam Al-Ghozali disebutkan,
“Barang siapa sesudah sholat subuh membaca Surat Al-Waqi’ah sekali,
kemudian setelah itu membaca asmaul husna “Ya Kariimu
Ya Waduudu” sebanyak 1000 (seribu) kali, Insya Allah dalam waktu satu
tahun sahaja ia menjadi orang yang lebih kaya dibanding sebelum
ia menggunakan amalan sebagaimana tersebut di atas.
 
Sponsored Post

lautbiru

Active Member
Joined
Jun 8, 2010
Messages
1,630
Reaction score
332
Points
41
Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..:D

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga :p


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...:eek:)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni):D

:D:D:D



Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik..:p ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...:D

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..
 

bboy_im

Active Member
Joined
Jan 9, 2010
Messages
1,977
Reaction score
2
Points
35
Alhamdullillah, dah ada balik thread ni..yg thread musim 1 tak sempat baca habis dah ghaib :D
 

gombakman

Active+ Member
Joined
May 9, 2009
Messages
3,544
Reaction score
506
Points
71
Ramai peminat thread ni....moga Allah merahmati TT dan kita semua.
 

gombakman

Active+ Member
Joined
May 9, 2009
Messages
3,544
Reaction score
506
Points
71
Siapa yg pernah dengar tentang zikir "Kunci Khazanah Langit Dan Bumi"

Nak amalkan zikir ni perlu diijazahkan dulu ke?

Hadis berkenaan zikir ni adakah hadis sahih, hasan, dhaif atau palsu?

Can anybody help me...:-?
 

gombakman

Active+ Member
Joined
May 9, 2009
Messages
3,544
Reaction score
506
Points
71
Alhamdullillah

Terima kasih Tuan Marzuki..:D

Semoga Allah memberi keberkatan atas kebaikan Tuan dan pahala yg berpanjangan atas Ilmu yg Tuan sampaikan...amin....Sudilah Tuan doakan saya juga :p


Saya nak sampaikan suatu Ilmu perubatan....Yg diajarkan Allahyarham Ayah Mertua saya iaitu Dato' Mohd Noor Dahan ( dia bekas ADUN ulu Perak zaman dulu...hehe 60 an dulu...asal keterunan dia org Patani...jadi dia kerap berguru dgn org org Alim Patani...selatan Siam- hehee...kengkawan dia ada yg gelar dia Gabnor Yala...:eek:)...


Masa tu...anak kedua saya berumur 3 tahn..perempuan...dia tiba tiba tumbuh biji biji berair mcm demam pelentung...tapi..biji air tu hanya di belakang leher ..penuh di belakang leher & sampai belakang....& berubat hospital..tak baik...kesian..sakit...berair dan berdarah..


Jadi...dia ajarkan saya cara pengunbatannya begini...

1. Ambil sediki beras...basuh & letakkan dalam piring

2. Sediakan semangkuk air bersih.

3. Seperti biasalah...ambil wuduq..kalo rajin buatlah solat hajat dulu...lepas tu saya buat atas sejadah...mulakan dgn solawat 3 x...& saya hadiahkan fatihah utk ayah & guru guru dia..

4. Baca Surah Al FIL
sampai hujung surah...serentak dgn ayat akhir tu..jemput sedikit beras tu..dan percik kedalam mangkuk air sambil hembus (seperti meludah) ke air dlm mangkuk tu..

Ulang no. 4 ni 7 kali...



Alhamdullillah...selepas saya buat...saya gunakan air tu utk cairkan bedak sejuk dan tempel di tempat sakit tu...sebagian air lagi saya simpan dalam jug & bagi dia minum..

Alhamdullillah...sakit dia yg tak baik baik tu hilang dalam masa 2 hari je! & tak berulang dah..
(anak saya yg tu SPM tahun ni):D

:D:D:D



Bebarapa tahun lepas..
Anak Imam Masjid Negeri..Ustaz Azam...anak dia jadi di betis...sama jugak bendanya..berair & berdarah...dah bawah specialis..tak baik....Alhamdullillah....sembuh selepas rawtan ni..



Begitu juga anak jiran saya..
Dia jadi di pipi (umur dlm setahun)...dah 3 minggu...sampai sakit hati bila Dr kata kena jaga kebersihan! (dia mengadu...nak jaga kebersihan mcmana lagi!.. )...saya buatkan ubat ni...Alhamdullillah...Tak sampai seminggu..sembuh...


RUAM HALUS
Saya juga pernah cuba guna kaedah yg sama pada anak saudara saya yg baru lahir... dia tumbuh ruam yg halus...saya cuba juga kaedah yg sama....Hari kedua...Anak saudara saya tu jadi makin teruk !...risau saya...tapi...Alhamdullilah...hari ke 3 terus baik!..legaaa...
(Munkin Tuan Marzuki boleh tolong ulas yg ni...adakah ni Healing crisis..teruk sebelum nak baik..:p ...



Alhamdullillah...Pada sesiapa yg nak amalkan...silalah..saya beri Ijazah Umum utk sesiapa sja yg nak amalkan...:D

Moga moga sampai pahalanya juga buat Allahyarham Ayahanda saya...amin..

Tq boss... ilmu yg sgt baik.
 

tenteraangin

Active Member
Joined
Aug 23, 2009
Messages
2,029
Reaction score
176
Points
38
mana thread lama, awat admin CG delete.. sedeynya
 

imatnor

Fun Poster
Joined
Oct 22, 2008
Messages
258
Reaction score
8
Points
15
mana hilang?

Yalah!! banyak ilmu yg bermanfaat drp thread tsbt sebenarnya.
semoga kemunculan thread terbaru ni akn merancakkan kembali perjalanan ilmu ghaib..:):D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register