BTC USD 35,783.0 Gold USD 1,876.86
Time now: Jun 1, 12:00 AM

ikan keli kotor??

Blues

Elite Member
Platinum Member
Joined
Mar 6, 2006
Messages
8,176
Reaction score
17
Points
70
Rasanya dah ada thread pasal keli ni kat CG.. Penah terbaca dah
 
Sponsored Post

faizal

Fun Poster
Joined
Oct 25, 2007
Messages
737
Reaction score
0
Points
10
betul..ramai penjual melayu (restoran) cari pembekal bukan melayu krn murah, x payah ssh2 pegi pasar, pembekal bukan melayu boleh hantar stok secara terus ke kedai..pr bukan melayu bagus,boleh kautim
 

apipmeka

Fun Poster
Joined
Oct 16, 2008
Messages
264
Reaction score
2
Points
15
alah bro.. ni tread lame lor..sumer org da tau
skrg ni da banyak usahawan melayu usahakan ikan keli organik..tp harga mahal ckit lor..depend la kat orng kita kan nak beli dari bangsa kita atau bangsa yg satu lg tu.. pe2 pon yg penting mencari yang halal tu fardu bg umat islam :D :D

1_320559281l.jpg


1_403669764l.jpg


1_484820635l.jpg


1_646640567l.jpg


ni kolam ikan keli aku.. baru mula ngan 6 kolam politank ngan 900 ekor anak ikan keli sbgai induk atas nasihat jabatan perikanan kuala langat dan sepang.

matlamat jangka panjang aku:
1)membekal makanan dan anak benih ikan air tawar
2)penternakan lintah,cacing,ayam,itik,kambing,lembu
3)memproses dan menghasilkan baja organik+baja ikan
4)memproses makanan berasaskan sumber penternakan spt makan sejuk beku dll

aku sedang mencari rakan kongsi+tapak+pasaran untk jayakan rancangan aku.. kalo sape2 berminat sekitar banting boleh pm aku.. terima kasih :D :D
 

ndzul01

Active Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,466
Reaction score
0
Points
20
Nasib baik aku tak makan ikan keli...:)
 

rafina_80

Active+ Member
Joined
Jan 30, 2008
Messages
4,102
Reaction score
44
Points
30
ish..naik mual tekak aku..

nasib baek tak minat ikan keli..asben aku jer cukup suka..

 

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
ikan sembilang pun sama gak...sama spesies tu..memang ikan tu suka makan bender kotor..tu pasal kalau memancing ikan keli atau sembilang..kena biarkan dalam baldi selama 3 atau 4 hari..baru dia bersih.....

ikan sembilang memang cepat beasar kalau ko bagi dia makan perut ayam...tapi dio jadi ganas la...sebab ko bagi daging...serupa ko makan ayam la rasanya...sembilang sungai lagi best..fresh...
 

umairah

Fun Poster
Joined
Nov 5, 2008
Messages
112
Reaction score
0
Points
10
tak kira la apa jenis ikan pun kalu bangsa tu yang bela kebersihan memang boleh dipertikaikan.. oleh itu ramai2 kita pakat bantu usahawan melayu..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register