BTC USD 56,863.4 Gold USD 1,771.79
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Ibu tunggal 9 anak dijatuhi hukuman mati mandatori miliki, edar dadah

hiduprakyat

Super Active Member
Messages
6,082
Joined
Dec 6, 2010
Messages
6,082
Reaction score
435
Points
91
Ibu tunggal 9 anak dijatuhi hukuman mati mandatori miliki, edar dadah


TAWAU: Seorang ibu tunggal kepada sembilan orang anak dij4tuhi hukuman m4ti mandatori di Mahkamah Tinggi Tawau pada Jumaat selepas didapati bersalah memiliki dan mengedar dadah tiga tahun lalu.

Hakim Mahkamah Tinggi, Alwi Abdul Wahab, menjatuhkan hukuman itu terhadap Hairun Jalmani, 55, selepas mendapati pendakwaan berjaya mewujudkan kes prima facie manakala pembelaan gagal mengemukakan keraguan munasabah.

Tertuduh yang juga penjual ikan didakwa memiliki dadah jenis syabu seberat 113.9 gram di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Pangkalan Wakuba, Batu 15, Jalan Apas, Tawau pada jam 5.30 petang, 10 Januari 2018.

Sehubungan itu dia didakwa mengikut Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman m4ti mandatori atau penjara seumur hidup, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohammed Ali Imran, manakala tertuduh diwakili peguam Darmin Acho.

Sepanjang prosiding pendakwaan, pihak pendakwa menampilkan empat saksi manakala pihak pembelaan mengemukakan dua saksi termasuk tertuduh sendiri.

- Awani
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Aduh kesian tengok. Tgk gaya mcm teraniaya je

 

maxpda

Super Active Member
Messages
8,384
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,384
Reaction score
421
Points
91
Rasa kesian pula.. Umo 55, anak 9...aku rse mgkin dia dah terdesak sgt tu... Atau dijanjikan apa2 dgn supplier samada xkena tangkap atau apa2...

Harap anak2 ambil iktibar pengorbanan ibu... Sanggup buat keja menyalahi undang2 asalkan anak dapat makan.. Allah..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,576
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,576
Reaction score
16,558
Points
2,376
Rasa kesian pula.. Umo 55, anak 9...aku rse mgkin dia dah terdesak sgt tu... Atau dijanjikan apa2 dgn supplier samada xkena tangkap atau apa2...

Harap anak2 ambil iktibar pengorbanan ibu... Sanggup buat keja menyalahi undang2 asalkan anak dapat makan.. Allah..

Sedih pulak baca ni bang
Kalau betul terdesak 😔
 

dloanman

CG Top Poster Club
Messages
30,596
Joined
Apr 15, 2012
Messages
30,596
Reaction score
2,296
Points
206
den harap buek rayuan smulo & mahkamah bleh pertimbangkan situasi makcik ni.... mgkn hukum mati tukar pd penjara ajo.... dh tuo makcik ni
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,576
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,576
Reaction score
16,558
Points
2,376
den harap buek rayuan smulo & mahkamah bleh pertimbangkan situasi makcik ni.... mgkn hukum mati tukar pd penjara ajo.... dh tuo makcik ni

Masih boleh dibawa ke Mahkamah Rayuan
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Laki yg buat hal dah lari filipina katanya

FB_IMG_1634465834889.jpg
 

no trade

Super Active Member
Messages
9,343
Joined
May 16, 2008
Messages
9,343
Reaction score
401
Points
96
Kesiannya tengok mcm bukan pengedar
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,576
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,576
Reaction score
16,558
Points
2,376
Laki yg buat hal dah lari filipina katanya

FB_IMG_1634465834889.jpg

Naya kena pedajal kalau betul la laki dia yang jadi tokan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register