BTC USD 49,096.1 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

IBU Aidil Zafuan terkilan (UPDATE)

notrexdame

CG Hardcore Club
Messages
76,139
Paid Membership
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
Ibu terkilan
Oleh Mohd Amin Jalil dan Nor Azmelia Azahari


SEREMBAN: “Kami tak buang dia tapi terkilan dengan tindakannya membelakangkan kami mengenai perkahwinan dengan pelakon Rita Rudaini,” kata ibu pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak, Azizah Arshad, 56.

Justeru, dia yang sedih dengan tindakan Mohd Aidil mengharapkan prestasi anaknya dalam bola sepak tidak terjejas kerana sudah menjadi periuk nasinya dan keluarga.

Azizah bagaimanapun menyifatkan perkahwinan itu sebagai takdir kerana rezeki serta jodoh seseorang adalah ketentuan Tuhan.

Apapun, dia kesal dengan perbuatan mereka mengenepikan keluarga untuk mendirikan rumah tangga kerana tidak pernah berbincang atau mendapatkan pandangan, malah sanggup menjalankan pernikahan di selatan Thailand.






“Suka tak suka terpaksa terima kerana itu pilihan yang sudah dia buat walaupun dalam hati kami hanya Tuhan yang tahu,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.




Azizah bersama suami, Abd Radzak Saleh, 59, mengadakan sidang media di rumah anak sulung mereka, Ruziana Abd Radzak, 37, di Taman Coral Height, Sikamat dekat sini.

Hadir sama anak mereka, Mohd Zafran, 34, dan adik kembar Mohd Aidil Zafuan, Mohd Zaquan Adha, 21.

Mohd Aidil melangsungkan pernikahan dengan Rita Rudaini di selatan Thailand pada 25 Februari lalu tanpa pengetahuan ahli keluarganya, termasuk Mohd Zaquan Adha yang sering bersamanya dalam skuad bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan.

Tindakan mereka menyembunyikan pernikahan itu akhirnya dapat dihidu Ruziana yang akhirnya memaksa Mohd Aidil membuka mulut bagi menjelaskan kedudukan sebenarnya.

Perkara itu disahkan Abd Radzak yang mengatakan pihaknya mengetahui pernikahan mereka pada 14 Disember lalu melalui sijil nikah yang ditunjukkan Ruziana.

Mereka sekeluarga terkejut dengan perkara terbabit serta tidak menyangka sama sekali ia boleh berlaku.

Abd Radzak yang juga bekas tentera menjelaskan ahli keluarganya tidak pernah diberitahu mengenai Mohd Aidil mahu berkahwin dengan Rita Rudaini, malah perbincangan kedua-dua keluarga pihak tidak pernah diadakan.

Selain itu, Mohd Aidil sentiasa berada di rumahnya di Sikamat kerana beraksi dalam skuad bola sepak Negeri Sembilan dan sesekali mewakili negara dalam kejohanan bola sepak antarabangsa.

“Sebelum kami mendapat tahu mengenai berita pernikahan itu, Rita Rudaini ada datang ke sini pada 13 Disember untuk mendapatkan pandangan dan tidak pernah menyebut pasal kahwin.

“Tetapi kami tidak menyangka mereka berdua ketika itu sudah bernikah,” katanya yang kelihatan agak tertekan dan mengakui mengganggu kesihatannya.

Abd Radzak mengakui hubungan intim anaknya dengan artis terbabit pernah didedahkan dalam akhbar beberapa tahun lalu, tetapi sudah membuat penafian.

Dia kini menyerahkan kepada keluarga Rita Rudaini untuk tindakan lanjut, sama ada mengadakan majlis keramaian dan bagi keluarganya tiada sebarang perancangan pada masa ini.

“Kami sekeluarga menyerahkan kepada pihak keluarga perempuan kerana mereka lebih mengetahui apa yang berlaku,” katanya.

Sementara itu, Menteri Besar merangkap Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hasan menyifatkan apa yang berlaku sebagai hak peribadi pemain itu.

“Saya harap mereka berdua bahagia,” katanya yang mahu tumpuan Mohd Aidil yang juga pemain pertahanan terhadap bola sepak Negeri Sembilan tidak terjejas.





SEREMBAN: Keluarga Aidil Zafuan Abdul Razak tidak menyangka pemain bola sepak kebangsaan itu sudahpun berkahwin dengan pelakon Rita Rudaini sejak Februari lalu kerana dia didapati pandai “berlakon” seperti seorang yang masih bujang.

Bapanya Abdul Razak Salleh, 59, dan ibunya, Azizah Arshat, 56, baru mendapat tahu pada Ahad lepas mengenai perkahwinan yang dijalankan di Thailand daripada seorang anak perempuan mereka.

“Tak nampak dia macam sudah sudah berkahwin. Perangai dia macam biasa, ...terkejutlah kami,” kata Abdul Razak kepada pemberita di rumahnya di sini hari ini.


p/s: hahahha..gila lah.hebaat :)paid:)paid:)):)):))
 
Last edited:
Sponsored Post

Cuppy Cakes

Legendary Member
Messages
12,140
Joined
Sep 16, 2008
Messages
12,140
Reaction score
35
Points
120
x kan smp parents dia sdr pon dia x bgtau..gila kentang..
dah 10 bln x silap dia kawen dgn rita kan?
patut la ada gmbr si rita gi stadium kat satu thread tu..
rupe2 nye tgk asben mude maen..
:))
 

JamBu

Active Member
Messages
1,518
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
ish
x kan kawin mak ayah dia x taw
pelik tol aku ~X(~X(~X(
 

brozul

Super Active Member
Messages
8,469
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
kawin ngan pelakon, dia pon mesti la pandai berlakon...
 

brozul

Super Active Member
Messages
8,469
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
mak bapa jantan tu tk suka kot coz tua dah rita...
 

GT

CG Top Poster Club
Messages
38,557
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Apa masalah dia nak sembunyi yer? Macam famous sangat
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Messages
76,139
Paid Membership
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
hahaha.......mmg dasyat dia nie..abiz malu family dia masuk tv3 td
 

maxpda

Super Active Member
Messages
8,398
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,398
Reaction score
421
Points
91
parents sendiri pun xtau..
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
pandai dia simpan rahsia nie...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register