BTC USD 40,027.1 Gold USD 1,828.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Hukuman perogol ditambah

azrine

Legendary Member
Joined
Jul 22, 2008
Messages
14,535
Reaction score
560
Points
166

PUTRAJAYA 19 Nov. - Seorang peniaga nasi ayam yang merayu untuk mengurangkan hukuman merogol pembantu rumah warga Indonesia ditolak oleh Mahkamah Rayuan hari ini, malah hukuman penjara dan sebatan ditambah kerana lelaki itu disifatkan oleh hakim sebagai perogol sadis.

Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Suriyadi Halim Omar memerintahkan supaya Seow Eng Aik, 40, menjalani hukuman penjara selama 32 tahun dan sebatan 18 kali atas sabitan tiga tuduhan merogol pembantu rumahnya itu, empat tahun lalu.

Hakim Suriyadi yang bersidang bersama Hakim Datuk Wan Adnan Muhammad dan Hakim Datuk Ahmad Maarop ketika meminda hukuman terhadap Eng Aik, menyifatkannya sebagai perogol sadis.

Beliau menyatakan demikian kerana perayu itu memuaskan nafsu dengan bantuan isterinya, Tan Seok Hoon, 40, yang menolong memegang tangan mangsa dan menyumbat kemaluan gadis itu dengan cili padi tumbuk dan lobak merah.

''Mangsa datang ke negara ini untuk menyara hidupnya tetapi terpaksa berdepan dengan kejadian menakutkan dan penderaan seksual.

''Hukuman yang diputuskan harus menjadi amaran kepada majikan lain yang cenderung melakukan perbuatan serupa bahawa mereka akan menerima nasib yang sama di mahkamah," ujarnya.

Eng Aik didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen Pulau Pinang atas tiga tuduhan merogol mangsa yang ketika itu berusia 19 tahun pada pukul 2 pagi Februari 2004, Julai 2004 (11 pagi) dan pukul 2 pagi Ogos 2004 di rumah mereka di Tingkat Paya Terubong 3, Air Itam.

Isterinya dihukum penjara enam tahun atas kesalahan bersubahat dengan perbuatan rogol yang dilakukan oleh suaminya kira-kira pukul 11 pagi, Julai 2004.

Eng Aik dihukum penjara 12 tahun dan sebatan tiga kali bagi setiap tuduhan yang diperintah berjalan serentak manakala isterinya dipenjara enam tahun.

Bagaimanapun, rayuannya di Mahkamah Tinggi ditolak dan hukumannya ditambah kepada 16 tahun bagi setiap tuduhan dan berjalan serentak, hukuman sebatan berjumlah sembilan kali kekal. Hukuman isterinya turut dikekalkan.

Hari ini, Eng Aik menerima nasib lebih parah apabila rayuan balas oleh Timbalan Pendakwa Raya, V. Shoba yang tidak berpuashati terhadap hukuman penjara terhadap pasangan itu. Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan pendakwa raya dan menjatuhkan hukuman penjara 16 tahun serta sebatan enam kali bagi setiap tuduhan.

Hukuman bagi kesalahan pertama dan kedua diperintah berjalan secara berasingan manakala kesalahan ketiga dikuatkuasakan serentak dengan kesalahan kedua.

Kedua-duanya diwakili oleh peguam R.S.N Rayer dan KH Chua.

Mangsa ketika memberi keterangan menyatakan, akibat tidak tertahan dengan seksaan tersebut, dia kemudian melarikan diri ketika menemani wanita tersebut dan dua anaknya ke gereja di Paya Terubong pada 29 Ogos 2004.

Dia kemudian diselamatkan oleh seorang katerer, Fatimah Syed Ibrahim ketika tiba di Wisma Yatim Lelaki, Air Itam, selepas berjalan kaki dari gereja itu dalam keadaan tidak berwang dan tanpa pasport.


________________________________________________________

peerrgghh..

si bini pon amik port tolong laki dia rogol maid Indon dia..

memang patut pon kene tambah hukuman..

patut2nya..kene rejam depa nie..

:)cgrock
 
Sponsored Post

blue.frosty

Active Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
2,045
Reaction score
1
Points
25
patutnye bini dia tu pun disumbatkan dgn cili api tu biar dia rasa.....pas tu laki dia tu sunatkan je
 

arulgit

Active Member
Joined
Jan 6, 2007
Messages
2,061
Reaction score
13
Points
25
mmg btul2 giler la 2 ekor kapiaq ni..
bini dia kasi sumbatkan cili la jgk tgk ape jd
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
pejara 32 tahun.

sebat 18 kali.

berat sgt hukuman neyh. :-?:-?

kalo aku, aku bg ringan sket.

hukum tembak sampai lumpuh jerk da lar. :)cgrock
 

eLLYaNa

CG Top Poster Club
Joined
Apr 17, 2008
Messages
27,295
Reaction score
41
Points
125
gile sumbat ngan cili api tumbuk
korang pi sumbat bini die ngan cili boh/sambal belacan plak

*padan muka kena tambah hukuman!
 

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
teruknyer manusia nie...:mad::mad:
segan lak bile pompuan pun ambik part skali...memalukan jer pompuan jenis aper nie...sanggup tengok laki dier beromen dgn org lain...siot tul!!!!:mad::mad:
 

utbahz

Active Member
Joined
Jul 1, 2008
Messages
1,969
Reaction score
7
Points
35
patutnye bini dia tu pun disumbatkan dgn cili api tu biar dia rasa.....pas tu laki dia tu sunatkan je


Aku rasa selain hukuman sedia ada..lagi patut kalau dia pun kena sumbat ngan cili padi kat b****t dia..Baru dia tau seksa x seksa..
 

azrine

Legendary Member
Joined
Jul 22, 2008
Messages
14,535
Reaction score
560
Points
166
pejara 32 tahun.

sebat 18 kali.

berat sgt hukuman neyh. :-?:-?

kalo aku, aku bg ringan sket.

hukum tembak sampai lumpuh jerk da lar. :)cgrock

betui2 ringan ler hang punya hukuman..

tembak tang mana tuh..:-?


:)):)):))
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register