Hukum kutu wang pos/SUMBANG MENYUMBANG dari sudut fiqh Islam

Recommended Brokers


lah7772

Active Member
Joined
Jan 14, 2011
Messages
2,006
Reaction score
8
Points
30
nak tanya sikit.. memandangkan ramai2 yang dah kuar kan hujah2 kat sini.. sistem forex ni halal atau x?? still dalam proses baru nak belajar.. hope dapat diberikan pendapat..

p/s: sory, out of topic sikit..
forex pon mcm haram kot..hehe:)paid
 
Sponsored Post

re3ze

Freshie
Joined
Apr 12, 2011
Messages
4
Reaction score
0
Points
3
penerangan yang sgt terperinci, sy amik subjek islamic finance pon tersenyum bace post..:D
 

re3ze

Freshie
Joined
Apr 12, 2011
Messages
4
Reaction score
0
Points
3
nak tanya sikit.. memandangkan ramai2 yang dah kuar kan hujah2 kat sini.. sistem forex ni halal atau x?? still dalam proses baru nak belajar.. hope dapat diberikan pendapat..

p/s: sory, out of topic sikit..
Yang saya dah belajar kn, forex ni haram la sbb kita berniaga guna duit dan pulangan atas duit. Ni riba, sedangkan dalam Islam dh terangkan yang kita digalakkan jual beli dan haram mengambil riba.
 

pendita_emas

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2011
Messages
694
Reaction score
1
Points
15
aku dh rugi rm 1000 main kutu pos nie... :(:)((
 

cymulanz

Fun Poster
Joined
Aug 31, 2008
Messages
212
Reaction score
0
Points
10
Yang saya dah belajar kn, forex ni haram la sbb kita berniaga guna duit dan pulangan atas duit. Ni riba, sedangkan dalam Islam dh terangkan yang kita digalakkan jual beli dan haram mengambil riba.
guna duit..labur atas duit.. haram ke? contoh laa..harga emas ari Ni Rm 160 ..esok harga naik RM 166.. RM 6 hinggit tu riba kaa?? itu laa perniagaan forex.. matawang..berdasarkan permintaan dan urusniaga menjadi harga itu naik dan turun..
kecuali forex yang kenakan swap..atau nilai RM 1 sama dgn Nilai RM1000..atau intrest...
 

SHAH FX

Fun Poster
Joined
Jun 23, 2012
Messages
436
Reaction score
0
Points
10
macam-macam ada
 

SHAH FX

Fun Poster
Joined
Jun 23, 2012
Messages
436
Reaction score
0
Points
10
mmg pyramid ni
 
Sponsored Post
Top
Log in Register