Hudud: Samy Vellu minta Anwar nyatakan pendirian

CG Sponsors




smileyjawa

Active+ Member
Joined
Jan 3, 2007
Messages
3,702
Reaction score
27
Points
30
Dec 27, 08 4:17pm

Presiden MIC Datuk Seri S.Samy Vellu meminta pemimpin pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan pendiriannya berhubung hasrat PAS untuk memperkenal hukum Hudud (Kanun Jenayah Syariah) di negara ini.

Katanya, Anwar, yang penasihat PKR, tidak sepatutnya berdiam diri dengan isu itu kerana kegagalannya menyatakan pendiriannya berhubung pelaksanaan undang-undang itu boleh menimbulkan bantahan daripada masyarakat India di negara ini, lapor Bernama.

Katanya kini sudah timbul protes secara senyap di kalangan masyarakat India sejak Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dilaporkan sebagai berkata PAS tidak pernah melupakan matlamat mereka bagi melaksanakan undang-undang Hudud di negara ini.

"Anwar sepatutnya menjelaskan pendiriannya dan parti yang diwakilinya, terutama kepada bukan Islam yang menyokong pembangkang agar mereka dapat menilai dan membuat keputusan sama ada untuk terus menyokong pembangkang," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Samy Vellu berkata, dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu, ramai kaum India yang membawa bendera PAS tetapi "adakah ini cara PAS dan parti pembangkang yang lain menghargai mereka".

Dengan perkembangan terbaru sekarang, kata Samy Vellu, Anwar sepatutnya memberi penjelasan berhubung isu itu kerana jika tidak ia akan membuktikan bahawa Anwar dan pembangkang hanya mempermain-mainkan orang ramai.

malaysiakini

samy vellu pun bersuara... :-?
 
Sponsored Post

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
pendirian UMNO pula camner?
 

Kasyidi

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2007
Messages
4,022
Reaction score
1
Points
25
heran betul.... apa kaitan undang2 Islam pd org kapir..?

P/S: lupa plak.. si sammy vellu ni pernah marahkan TGNA sebab kata dia kapir. :))
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,214
Reaction score
98
Points
80
layan jerlaaaa sami vellu nie.....
 

akecema

CG Top Poster Club
Joined
Jan 26, 2007
Messages
20,536
Reaction score
1,766
Points
206
sami bellu ni nyibuk je
hudud tuk org islam
lain la die islam
noob betul
 

hafis9984

Fun Poster
Joined
Nov 1, 2008
Messages
322
Reaction score
0
Points
10
dai takut kena potg tgn dia tu kot sb dia kan manyak makan ehemm .. haha:D.. ni tuk org islam je..lu xpayah pk .. spatutnya kena tnya paklah tu dlu sbb kan paklah ketua islam hadari..huhu.. nt sami akan fhm cmne..huu
 

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
aku pelik tul la...
asal la sume org kapir yg sebuk2 psl hukum hudud neh..kecoh je lebey...
yg umno pon satu...
sepatutnye sokong,ni x..itu ke islam hadari nye???
http://www.youtube.com/watch?v=SmGoTY4TB2g
bukan org islam jek yg pandai gunakan isu agama utk kepentingan politik,la ni org kapir pun duk gunakan islam ntk kepentingan politik depa...

camtu la bila berkawan ngan umno yg alkononya memperjuangkan melayu n islam :)):))
dr zero tentang islam terus *****...dah tok guru depa(umno) tu *****...:)):)):))
 

edagangnetwork

Active Member
Joined
Jun 25, 2008
Messages
2,097
Reaction score
15
Points
25
Ayo..yo.. Samy.... lu jaga lu punya kain dulu la...sebelum jaga lain org jugak punya kain....
 

EncikEx

Legendary Member
Joined
Mar 21, 2007
Messages
12,047
Reaction score
94
Points
120
sami xde value ni cakap aku tak heran...
melayu Islam yg kononnya perjuangan melayu & Islam leh kutuk2 hudud ni...
takde value ke ?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register