Housing Loan 100% untuk rumah pertama?

CG Sponsors




Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
Salam.baru2 ni ade terdengar tentang Housing loan untuk rumah pertama.btul ke perkara ni ataupun hanya khabar2 angin?
 
Sponsored Post

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
betul la bajet 2011..
pendapatan isi rumah kurang 3k sbln..
tu jela yg aku ingat...
boleh gugirl kan maklumat nie..
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
dah jumpa dalam isi bajet 2011

* Skim Rumah Pertamaku dengan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan 10 peratus bagi harga rumah di bawah RM220,000.

tapi tertakluk kepada semua pekerja atau pekerja kerajaan sahaja?
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
dah jumpa dalam isi bajet 2011

* Skim Rumah Pertamaku dengan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan 10 peratus bagi harga rumah di bawah RM220,000.

tapi tertakluk kepada semua pekerja atau pekerja kerajaan sahaja?
setahu aku, semua...lau kerajaan saje, tak adil...bila ngara nak maju kalo sume pikir nak keje kerajaan je..
 

an1003

Active Member
Joined
May 24, 2010
Messages
1,666
Reaction score
23
Points
30
menarik gak ni...huhu~...tp nk tggu rumah PKNS dulu...leh dpt diskaun..hehehe
 

xalimx

Super Active Member
Joined
Sep 14, 2006
Messages
6,921
Reaction score
61
Points
70
keje kontrak leh mohon loan perumahan? aritu tanya kat cimb, tak leh...camne erk?
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
tapi aku tgk dalam bajet tu melalui CAGAMAS skim pijaman rumah ni.cagamas ni bank ke ape.ni 1st time aku dengar.:))
 

Diip

Active Member
Joined
Mar 19, 2009
Messages
1,349
Reaction score
11
Points
35
bukan ke staff kerajaan boleh buat pinjaman 100%,
ke saya salah dengar?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register