Hina ibadah korban, SU Kit Siang mohon maaf

CG Sponsors




akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
7,066
Reaction score
1,381
Points
151
Hina Ibadah Korban, SU Politik Kit Siang Mohon Maaf

NASIONALBERITAUTAMAVIRAL
568e418b2745cee8fd5d9fb6ed31bbc3.png
ByZulkifli Mat Rawi

01/08/2020


Kuala Lumpur – Menyedari akan kesilapan yang dilakukan, Setiausaha Politk, Lim Kit Siang tampil memohon maaf kerana dikatakan menyokong muatnaik yang menghina ibadah korban umat Islam.

Syahredzan Johan yang juga merupakan seorang peguam berkata pihaknya akan lebih berhati-hati di masa hadapan.

“Satu hari reply tweet yang tak tahu (dan) aku dah mengaku silap. Pengajaran: lain kali bila nampak kawan buat lawak bodoh jangan terus respon. Fikir dulu. Insya Allah ini jadi pengajaran.

“Ya, memang saya hanya sedar kesilapan bila orang tegur. Dan sepatutnya saya tak respon pun, tak perlu tunggu orang tegur macam itu.
“Apa saya boleh buat hanyalah mengakui kesilapan ini, dan mohon maaf. Semoga ia jadi pengajaran buat saya,” memetik ciapannya di laman Twitter.

Terdahulu salah seorang kenalan Syahredzan dilihat memuatnaik ciapan mempersendakan Islam dan ibadah qurban.
61E82304-F19F-406E-AD20-3EC0CA40951D.jpeg
17D8D293-E9F3-41A6-AE89-24B49F234B15.jpeg
D20CC21C-EF9F-4DAD-9652-4F7A8C0D73C4.jpeg


“Hari ini aku dan anak ingin berlakon menjadi nabi Ibrahim dan nabi Ismail,” tulis individu yang mengunakan id @afifdanbabi
Ciapan tersebut kemudiannya mengundang respon dari teman-temannya yang lain.
“Sapa nak jadi Allah,” tulis @haziqdanbul
“hang boleh cosplay jadi setan yang menyamar jadi orang tua,” balas @afifdanbabi
“aku nak retweet tapi nanti hang kecam pula,” tulis @syahredzan
“shah cosplay jadi qibasy please,” balas @afifdanbabi
“Aku nak jadi Jibrail boleh tak?” soal @zoldabat pula.


Ciapan-ciapan tersebut kemudiannya mengundang kemarahan pengguna Twitter yang beragama Islam.
Mereka menyifatkan perbualan tersebut sebagai melampau kerana melibatkan agama dan fahaman orang Islam.
Tinjauan yang dilakukan SuaraTV mendapati, kesemua ciapan tersebut kemudiannya telah dihapuskan bagi mengelakkan isu tersebut menjadi lebih besar.

Sumber:https://suara.tv/01/08/2020/hina-ibarah-korban-su-politik-kit-siang-mohon-maaf/

———————

aiiiii senong benorrr
Da hina Islam..
Minta maap je ke? :mad:

harap pihak berwajib ambil tindakan terhadap SU Kit Siang ni
 
Sponsored Post

pelitaminyak

Active Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,171
Reaction score
560
Points
81
Hina Ibadah Korban, SU Politik Kit Siang Mohon Maaf

NASIONALBERITAUTAMAVIRAL
View attachment 266720
ByZulkifli Mat Rawi
01/08/2020


Kuala Lumpur – Menyedari akan kesilapan yang dilakukan, Setiausaha Politk, Lim Kit Siang tampil memohon maaf kerana dikatakan menyokong muatnaik yang menghina ibadah korban umat Islam.

Syahredzan Johan yang juga merupakan seorang peguam berkata pihaknya akan lebih berhati-hati di masa hadapan.

“Satu hari reply tweet yang tak tahu (dan) aku dah mengaku silap. Pengajaran: lain kali bila nampak kawan buat lawak bodoh jangan terus respon. Fikir dulu. Insya Allah ini jadi pengajaran.

“Ya, memang saya hanya sedar kesilapan bila orang tegur. Dan sepatutnya saya tak respon pun, tak perlu tunggu orang tegur macam itu.
“Apa saya boleh buat hanyalah mengakui kesilapan ini, dan mohon maaf. Semoga ia jadi pengajaran buat saya,” memetik ciapannya di laman Twitter.

Terdahulu salah seorang kenalan Syahredzan dilihat memuatnaik ciapan mempersendakan Islam dan ibadah qurban.
View attachment 266721View attachment 266722View attachment 266723

“Hari ini aku dan anak ingin berlakon menjadi nabi Ibrahim dan nabi Ismail,” tulis individu yang mengunakan id @afifdanbabi
Ciapan tersebut kemudiannya mengundang respon dari teman-temannya yang lain.
“Sapa nak jadi Allah,” tulis @haziqdanbul
“hang boleh cosplay jadi setan yang menyamar jadi orang tua,” balas @afifdanbabi
“aku nak retweet tapi nanti hang kecam pula,” tulis @syahredzan
“shah cosplay jadi qibasy please,” balas @afifdanbabi
“Aku nak jadi Jibrail boleh tak?” soal @zoldabat pula.


Ciapan-ciapan tersebut kemudiannya mengundang kemarahan pengguna Twitter yang beragama Islam.
Mereka menyifatkan perbualan tersebut sebagai melampau kerana melibatkan agama dan fahaman orang Islam.
Tinjauan yang dilakukan SuaraTV mendapati, kesemua ciapan tersebut kemudiannya telah dihapuskan bagi mengelakkan isu tersebut menjadi lebih besar.

Sumber:https://suara.tv/01/08/2020/hina-ibarah-korban-su-politik-kit-siang-mohon-maaf/

———————

aiiiii senong benorrr
Da hina Islam..
Minta maap je ke? :mad:

harap pihak berwajib ambil tindakan terhadap SU Kit Siang ni
Tangkap je, sumbat dlm penjara, kalau org biasa kena tindakan, kenapa dia boleh lepas pula
 

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
662
Reaction score
237
Points
33
geng acah liberal dgn athiest mmg dah ramai skrg ni.. kita mmg disuruh berfikir secara logic, tp kena ada juga asas kefahaman agama yg cukup juga.. kalau tak hidup jadi cacamarba

dkt twitter tu segala mcm cerita pelik.. segala macam jenis org pun ada.. nak attention pun ramai juga..
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,553
Reaction score
524
Points
81
Owhhhh... orang DAP rupanya mamat nie.. patut bodo pon
 

logammaut

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
9,804
Reaction score
432
Points
91
Dasyat tul ajaran DAP. Hancur akidah org Islam dibuatnya. Bodohlah org melayu/islam yg masih sokong DAP.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register