BTC USD 17,130.1 Gold USD 1,798.34
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Himpunan amalan utk masuk MANA2 SYURGA dan DIHARAMKAN NERAKA (buatlah setiap hari).

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
jom berpuasa sambil beramal..
mudah2an kita mendapat syurga Firdaus (syurga tertinggi) tanpa hisab & tanpa azab
Aamiiinn
 
Sponsored Post

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
Salam jumaat...

Doa Sebelum Berbuka Puasa Tidak Ditolak​

(10 minit sebelum waktu berbuka)



MINIT 2.03
Ya Allah, jadikanlah kami bersama2 dgn golongan syuhada, as solihin
 

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
Minit 2.44


asyhadu al laa ilaaha illAllah wahdahu laa syarikalah,
wa asyhadu anna muhammadan 'abduhu wa rasulluh,
Allah hummaj 'alni minat tawwaabin,
waj'alni minal mutatohhiriin.
waj'alni min ibadikas solihin


maka dibukakan baginya pintu-pintu surga dan ia dapat memasukinya dari pintu mana saja yang ia kehendaki” HR. Muslim, No. 234.

p/s: akan dibuka untuknya kesemua lapan pintu-pintu syurga agar dia memasukinya dari mana dia suka.
 
Last edited:

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23

Menangis Karena Allah - Ismail Menk​


MINIT 1.00 & MINIT 4.00



[ H.R Bukhari & Muslim ]

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:
Dari Nabi saw., beliau bersabda: Ada tujuh golongan yang bakal dinaungi oleh Allah di bawah naungan-Nya, pada hari yang tidak ada naungan kecuali naungan-Nya, yaitu:
1. Pemimpin yang adil,
2. pemuda yang tumbuh dengan ibadah kepada Allah (selalu beribadah),
3. seseorang yang hatinya bergantung kepada masjid (selalu melakukan solat jamaah di dalamnya),
4. dua orang yang saling mengasihi di jalan Allah, keduanya berkumpul dan berpisah karena Allah,
5. seorang yang diajak perempuan berkedudukan dan cantik (untuk berzina), tapi ia mengatakan: Aku takut kepada Allah,
6. seseorang yang memberikan sedekah kemudian merahasiakannya sampai tangan kanannya tidak tahu apa yang dikeluarkan tangan kirinya
7. seseorang yang berzikir (mengingat) Allah dalam kesendirian, lalu meneteskan air mata dari kedua matanya

Nombor hadis dalam kitab Sahih Muslim : 1712


DAN

menangis takut kepada Allah = tidak akan disentuh api neraka
RASULULLAH SAW bersabda bermaksud: “Dua mata yang tidak akan disentuh api neraka untuk selama-lamanya: mata yang menangis kerana takut kepada Allah dan mata yang bermalam dalam rangka berjaga di jalan Allah.” (Hadis Riwayat Tirmizi).

Menjadi satu nikmat buat seorang hamba apabila dapat menitiskan air mata kerana takutkan Allah SWT serta mengenangkan dosa yang pernah dilakukan.

Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud :

"Bahawa tidak akan masuk Neraka orang yang menangis kerana takut kepada Allah sehingga ada air susu kembali ke tempat asalnya."

Di dalam kitab Daqa'iqul Akhbar menerangkan bahawa akan didatangkan seseorang hamba pada hari kiamat nanti, dan sangat beratlah timbangan kejahatannya dan telah diperintahkan untuk dimasukkan ke dalam neraka, maka salah satu daripada rambut-rambut matanya pun berkata : "Wahai Tuhanku ! Rasul Engkau Nabi Muhammad S.A.W. pernah bersabda : 'Sesiapa yang menangis kerana takut kepada Allah , maka Allah mengharamkan matanya itu ke neraka', dan sesungguhnya aku menangis kerana amat takut kepada-Mu."

Akhirnya Allah S.W.T. mengampuni hamba itu dan menyelamatkannya dari api neraka, dengan berkata sehelai rambut yang pernah menangis kerana takut kepada Allah S.W.T. Malaikat Jibrail a.s. mengumumkan : "Telah selamat Fulan bin Fulan sebab sehelai rambut"




 
Last edited:

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
memerdekakan 10 hamba dengan amalan zikir…Allahuakbar…. - ustaz wadi anuar

Di dalam Islam, sesiapa yg membebaskan seorang hamba abdi yg beragama Islam,
Allah akan membebaskan orang itu drp api neraka.




100x (waktu siang) dalam sehari
Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syariika lah,
lahulmulku walahulhamdu,
wa huwa ‘ala kulli syai’in qodiir.


1/ pahala spt bebaskan 10 hamba
2/ 100 pahala dapat
3/ 100 dosa dipadam
4/ dilindungi drp gangguan syaitan hingga petang
5/ Di hari Kiamat, tidak ada seorang pun yang datang membawa amal yang lebih baik daripada yang ia bawa, kecuali ada orang yang beramal lebih banyak daripada dirinya.
 

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
Beruntungnya jadi umat Nabi Muhammad.
Jadi, jangan lupa berselawat.

Dari Abi Umamah Rasulullah SAW bersabda:
"Orang yang paling dekat denganku di hari kiamat nanti adalah orang yang paling banyak berselawat kepadaku" (HR. Tirmidzi; hasan)
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
33,536
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
33,536
Reaction score
4,416
Points
261
Awards
1
Tasbih sentiasa kat tgn ni
Tgh basahkan kan lidah dgn selawat
 

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
Tasbih sentiasa kat tgn ni
Tgh basahkan kan lidah dgn selawat
Terbaik & salam Jumaat..

Selawat ni amalan shortcut untuk dunia & akhirat.

Siapa yg perbanyakkan selawat dia dan bapanya beruntung. Sebab nabi kenal dia dan nama bapanya sekali..

1 kali selawat:
1/ Allah akan berselawat (memberi rahmat) atasnya 10 selawat (rahmat)
2/ dapat 10 pahala
3/ dihapuskan 10 kesalahan (dosa)
4/ diangkatkan 10 darjat
5/ Doa termakbul
“Doa seseorang itu terdinding(terhalang) sehinggalah dia berselawat ke atas Rasulullah dan ahli keluarganya.”

kena banyak selawat:
6/ Tidak mudah stress
7/ syafaat di akhirat (padang masyar, di mizan, titian siratul mustaqim)
8/ dapat bersama Nabi Muhammad di padang masyar & di syurga Firdaus
9/ Nabi kenal kita dan bapa kita.
10/ mimpi jumpa Nabi Muhammad
 
Last edited:

Umah Emas

Fun Poster
Messages
501
Joined
Jul 23, 2012
Messages
501
Reaction score
112
Points
23
Lakukan 5 perkara ini Allah haramkan tubuh kita dari neraka - Ustaz Wadi Annuar
1) Melaksanakan solat 5 waktu dengan wudhuk yang elok, di awal waktu serta rukuk dan sujud yang sempurna.

2) Beristiqamah dengan solat sunat sebelum dan selepas Zuhur sebanyak 4 rakaat.

3) Menjaga solat dengan baik bagi solat Subuh dan solat Asar di awal waktu.

4) Solat sunat setiap hari sebanyak 12 rakaat seperti Solat sunat dhuha, solat sunat bakdiah & qabliah serta lain-lain.
dan dpt istana syurga (sahih) Tirmidzi
2 rakaat sebelum subuh
4 rakaat sebelum zuhur dan selepas zuhur @ 4 rakaat sebelum asar + 2 rakaat selepas maghrib
4 rakaat selepas isyak

5) Lazimi zikir "Lailahaillallah" setiap hari setiap masa (dengan ikhlas + harapkan keredhaan Allah).

6) bonus
Menangis kerana takut kepada Allah.

Dua Mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka adalah mata yang menangis karena takut kepada Allah dan mata yang bermalam dalam rangka berjaga di jalan Allah." (HR. Tirmidzi)

Amalan di atas dapat menghindarkan diri dari api neraka.

 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
33,536
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
33,536
Reaction score
4,416
Points
261
Awards
1
Dulu2 org semayang 50x sehari
Sbb n.musa beritahu pd n.muhd suh reduce kan jd 5 saja
Sbb dia tau manusia memang tak mampu
5 tu pun da tunggang langgang hehe
 
Sponsored Post

Top
Log in Register