Hentikan tayang filem Hang Tuah?

Recommended Brokers


Poll : CariGold new board 2019

  • Fonts terlampau besar, boleh kecilkan sedikit

    Votes: 24 22.4%
  • Warna terlampau terang

    Votes: 8 7.5%
  • Sidebar besar agak mengganggu

    Votes: 44 41.1%
  • Sangat berminat dengan theme baru ini

    Votes: 29 27.1%
  • Serius, tak minat langsung

    Votes: 34 31.8%

Latest Threads

d_conan

CG Top Poster Club
Joined
Aug 24, 2011
Messages
24,102
Reaction score
855
Points
113
search hang tuah dalam catatan ryukyu dan alfonso d albu
 
Sponsored Post

fms

Legendary Member
Joined
Feb 10, 2007
Messages
19,745
Reaction score
187
Points
63
hang tuah wujud..terdapat byk bukti dari dokumen lama yg mengesahkan, termasuk surat dari alfonso berkaki dan surat ke kerajaan lama jepun
bole tepek kat cni sbg rujukan..
maklum laa aku org Melaka..mane tau Hang Tuah ialah moyang aku..
 

bell&ross

Active+ Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
3,502
Reaction score
117
Points
63
10 tahun dulu saya pernah baca satu artikel di internet yg menyatakan hang tuah masih hidup lagi dan hang jebat tak mati dibunuh oleh hang tuan tapi disuruh melarikan diri ke utara...hang tuah sudah lanjut usia pada masa itu berbanding hang jebat yg masih muda dan perkasa..mereka berdua tidak mati sebenarnya...artikel itu juga menyatakan yg hang jebat dapat membuka sebuah sykt penjualan kereta terpakai yg sangat berjaya disana..

tak tau la cerita tu betul atau tak..tapi sangat menarik utk dibaca..:D
 

jagajaga

Active Member
Joined
Jul 7, 2009
Messages
1,300
Reaction score
48
Points
0
Bukti rukyu, alponso tu mmg betul
Byk ahli sejarah dedah dlm youtube
Diorg ade salinan dokumen lg
Siap ade diari alponso tulis org cina tlng potugis bakar kapal melaka
Ade minute meeting antara british, cina
Perjanjian belakang tabir
Tun ab raman pon xtau meeting ni
Tp bila benda ni nk didedah kpd umum
Masuk buku teks ke mcm mn
 

ed_zero

Super Active Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
5,190
Reaction score
160
Points
0
geng pesawad duyung ada manuskrip asli tu dari keturunan tuah
 

safuans

Active Member
Joined
Mar 13, 2009
Messages
1,331
Reaction score
209
Points
0
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rTo7kgCJg4I"]http://www.youtube.com/watch?v=rTo7kgCJg4I[/ame]

Itu filem sejarah.

Ingat senang-senang je ke India nak masukkan seorang Melayu dalam filem sejarah mereka? dahtu kalahkan anak raja pulak tu. Kalau tak ada dalam catatan sejarah, takkan dia orang nak masukkan.
___________________
 
Last edited:

lats840

Active Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
1,873
Reaction score
105
Points
63
hang tuah wujud.. ada manuskrip iaitu surat hangtuah kpd maharaja jepun, diaorg jumpa kat jepun..
Yup.. Den pun ada tgk 1 video....
Yg sejarah hang tuah smpai ke jepun...
Sejarah hang tuah smpai ke jepun bukan amik dari hikayat hang tuah.. Tapi amik dari sejarah kat jepun...

Ape2 pun... Kekuatan hang tuah terletak di huruf 'ta'....
Cuba anda tukar huruf 'ta' dgn huruf 'ba'...
Anda kenal hang buah????....
:eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register