BTC USD 38,568.7 Gold USD 1,810.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Heliza terima banyak tawaran ceramah

voda

Active Member
Platinum Member
Joined
Feb 23, 2010
Messages
2,322
Reaction score
83
Points
35
8382929.jpg


Penyanyi dan pelakon Heliza Helmi, 24, yang sudah bergelar graduan Universiti Malaysia Sabah (UMS) pada 11 Oktober lalu, kini mengorak langkah sebagai penceramah motivasi.

“Saya tidak sangka selepas tamat belajar, saya banyak menerima tawaran memberi ceramah di sekolah. Minggu lepas, saya baru sahaja menerima undangan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tawau, Sabah untuk memberi ceramah tentang pemakaian tudung dan imej Muslimah.

“Selepas ini, saya turut menerima jemputan memberikan ceramah di sebuah sekolah di Perak. Walaupun sibuk, saya tetap akan cuba memberikan sumbangan kepada pelajar, sekali gus dapat mempraktikkan bidang pendidikan yang saya pelajari sebelum ini,” kata graduan dalam bidang Pendidikan Sains, Biologi dan Kimia ini.

Jelas Heliza, setiap peluang diterima membuka minatnya untuk menjadi penceramah motivasi lebih serius pada masa akan datang.

Bagaimanapun, minatnya dalam bidang seni masih utuh, apatah lagi dia sudah memiliki produksi sendiri, Heliza Helmi Production (HHP) yang beroperasi awal tahun lalu.

“Bukan mudah untuk saya uruskan kedua-dua bidang ini pada satu masa sama. Apa pun, demi minat dan cinta saya yang mendalam menerusi bidang akademik dan seni, saya harus bijak membahagikan masa.

“Untuk bergelar sebagai penceramah berjaya, saya kena tambahkan lagi ilmu. Malah saya juga berhasrat sambung pengajian pada peringkat sarjana, Insya-Allah,” kata anak jati Kuala Lumpur ini.
 
Sponsored Post

ah fan

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2009
Messages
8,148
Reaction score
28
Points
70
sendri pakai baju pn xbtol..nk ceramah kt org plak
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,792
Reaction score
411
Points
141
klu ceramah pasal agama, mengarut laa..
 

faizk

Super Active Member
Joined
May 31, 2010
Messages
7,587
Reaction score
38
Points
70
hrp2 ade la ilmu dia yg leh kongsikn
 

iamloco

Super Active Member
Joined
Dec 16, 2008
Messages
9,813
Reaction score
115
Points
73
ape kredibiliti die untuk jadi penceramah? x phm aku dunia skang. haih
 

Chainsaw

Active+ Member
Joined
Sep 23, 2010
Messages
2,955
Reaction score
5
Points
25
Ceettt..biasanya penceramah ni doctorate atau orang yang banyak buat kajian serta kejayaan..kalau jadi penceramah sebab atas dasar mempunyai tiket sebagai artis...tak payah lah, karier sendiri tunggang terbalik..ceramah diri sendiri dulu..apa la minah poyok ni :))
 

kez

Active+ Member
Joined
Mar 16, 2008
Messages
3,262
Reaction score
23
Points
25
8382929.jpg

saya baru sahaja menerima undangan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tawau, Sabah untuk memberi ceramah tentang pemakaian tudung dan imej Muslimah.

yg ni jab agama islam xmau serbu ke ceramah tanpa tauliah..
sendiri pakai tudung pun xbetul.. nak bagi ceramah plak..
klu ceramah motivasi tu takpa la.. jgn la masuk ceramah bab islam kalau dah diri sendiri tu pun artis..
 

cekmeksu11

Active Member
Joined
May 21, 2008
Messages
2,451
Reaction score
8
Points
25
yg ni jab agama islam xmau serbu ke ceramah tanpa tauliah..
sendiri pakai tudung pun xbetul.. nak bagi ceramah plak..
klu ceramah motivasi tu takpa la.. jgn la masuk ceramah bab islam kalau dah diri sendiri tu pun artis..

a'a la...
klu nk ceramah bab agama ni kn ke kna ada tauliah...
patut kna serbu gak ni...:-?
 

LoneRanger

Active Member
Joined
Jan 30, 2009
Messages
2,028
Reaction score
13
Points
25
Ceettt..biasanya penceramah ni doctorate atau orang yang banyak buat kajian serta kejayaan..kalau jadi penceramah sebab atas dasar mempunyai tiket sebagai artis...tak payah lah, karier sendiri tunggang terbalik..ceramah diri sendiri dulu..apa la minah poyok ni :))

aku sokong.diri baru tahap putik buah nak kasi ceramah.malang sungguh sapa yg kena dengar ceramah dia tu
 

cyborg

Active+ Member
Joined
Aug 14, 2008
Messages
4,577
Reaction score
101
Points
43
U want to be my speaker ?
(Selling bracelet lah ! )
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register