Hatred Politics : A Wake Up Call For Politicians and Supporters.

Recommended Brokers


Latest Threads

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,970
Reaction score
1,431
Points
141
Sbg rakyat aku dah penat nak layan politik kebencian. Yg aku nak dengar siapa boleh selesaikan masalah aku.
tn lambda..
aku memahami maksud tn..

namun BN xdelah teruk mana sangat..

nak solat boleh, puasa, gi haji, bayar zakat..

boleh dptkan bantuan perumahan, kesihatan, pendidikan, startup bisness..

semuanya boleh dipohon..

tambahan kerajaan skrng sudah capai kerajaan yg membantu rakyat..

____


so modal politik yg ada cuma salah laku shj..

untuk menarik sokongan kita perlu utk berbicara ttg salah laku BN..

kepincangan tadbirurus, rasuah, kronism, semuanya merupakan modal yg boleh diketengahkan..

___

jika tn lambda berpendapat ianya x perlu.. maka boleh lah kempen undi BN..

sbb BN sudah memadai utk menjadi kerajaan..

apa lagi org melayu nak ? btol x ?

___


disini kaedah untuk menarik undi itu penting..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk kebaikkan rakyat..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk menukar kerajaan yg lebih baik..

___
 
Sponsored Post

midi2020

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,494
Reaction score
4
Points
25
Hal rumah tangga kita sendiri nak heboh satu dunia ka? Pembangkang kita ni kasi heboh 1 dunia malaysia ni korup. Ini la politik kebencian. Ko pikir ko je betul yg lain tak betul ,tu masalah org malaysia ni.

Cam ko gak bro. Org sebulu dgn ko buat salah apa pun ko buat tak nampak je. Yg tak sebulu dgn ko laju je ko tekan butang report this post. Tul tak. Pastu persoalkan admin lak. Admin tak bias, pasal admin x layan politik kebencian. Yg bias peyokong parti politik tertentu je.
aku bersetuju dengan tindakan pihak yg membongkar kejahatan dan salah laku pemimpin..

kalau bukan disebabkan oleh dorang, aku rasa sampai sekarang kita tak tahu apa salah laku yg dilakukan..

sorry bro, aku rasa aku tak pernah persoalkan admin/mod ni bias atau tak..
admin/mod ni pada pendapat aku macam orang lain jugak, tak terlepas dari membuat kesalahan.. yg membezakan antara admin dan bukan admin adalah dorang ni ada kuasa nak infract.. aku juga mendapati ada admin/mod yg strict ada yg yg tak.. penilaian seseorang admin/mod tu berbeza2..
 

lambda123

Super Active Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
7,339
Reaction score
448
Points
81
tn lambda..
aku memahami maksud tn..

namun BN xdelah teruk mana sangat..

nak solat boleh, puasa, gi haji, bayar zakat..

boleh dptkan bantuan perumahan, kesihatan, pendidikan, startup bisness..

semuanya boleh dipohon..

tambahan kerajaan skrng sudah capai kerajaan yg membantu rakyat..

____


so modal politik yg ada cuma salah laku shj..

untuk menarik sokongan kita perlu utk berbicara ttg salah laku BN..

kepincangan tadbirurus, rasuah, kronism, semuanya merupakan modal yg boleh diketengahkan..

___

jika tn lambda berpendapat ianya x perlu.. maka boleh lah kempen undi BN..

sbb BN sudah memadai utk menjadi kerajaan..

apa lagi org melayu nak ? btol x ?

___


disini kaedah untuk menarik undi itu penting..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk kebaikkan rakyat..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk menukar kerajaan yg lebih baik..

___
Modal politik yg ada cuma salah laku sahaja??? Serius ke ni.

Jadi politik kebencian yg diamalkan tu ada lah benar?

Biar betul ko ni?

Perlukah 1 dunia tahu negara kita korup?

Matlamat menghalalkan cara?
 

midi2020

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,494
Reaction score
4
Points
25
tn lambda..
aku memahami maksud tn..

namun BN xdelah teruk mana sangat..

nak solat boleh, puasa, gi haji, bayar zakat..

boleh dptkan bantuan perumahan, kesihatan, pendidikan, startup bisness..

semuanya boleh dipohon..

tambahan kerajaan skrng sudah capai kerajaan yg membantu rakyat..

____


so modal politik yg ada cuma salah laku shj..

untuk menarik sokongan kita perlu utk berbicara ttg salah laku BN..

kepincangan tadbirurus, rasuah, kronism, semuanya merupakan modal yg boleh diketengahkan..

___

jika tn lambda berpendapat ianya x perlu.. maka boleh lah kempen undi BN..

sbb BN sudah memadai utk menjadi kerajaan..

apa lagi org melayu nak ? btol x ?

___


disini kaedah untuk menarik undi itu penting..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk kebaikkan rakyat..

menceritakan keburukkan kerajaan untuk menukar kerajaan yg lebih baik..

___
dalam keadaan negara kita sekarang, memang perlu pun salah laku seseorang pemimpin tu didedahkan kepada rakyat supaya rakyat tidak lagi memilih pemimpin yg jahat...

kalau kat negara2 maju, polis dorang bekerja tanpa kongkongan parti yg memerintah... kalau ada pemimpin yg buat salah, dorang terus akan siasat, tangkap, dakwa dan penjarakan mereka.. tak perlu pembangkang yg dedahkan..

tapi kat negara kita ni lain.. ramai yg tahu kan macam mana polis dan sprm kat negara kita..

kalau tak didedahkan kesalahan dorang ni, rakyat akan terus memilih pemimpin ini.. yg rugi ialah rakyat..

jadi, pembongkaran yg dilakukan pembangkang adalah sangat perlu...
 

lambda123

Super Active Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
7,339
Reaction score
448
Points
81
Aku tak suka politik kebencian. Tak kira siapa yg guna modal kebencian ni. Perasaan menyampah tu timbul bila melampau sangat penggunaannya.

Dah jadi 1 fakta saya tidak memihak mana2 side pun. Spt saya katakan tadi yg saya perlukan ialah siapa yg boleh selesaikan masalah saya bukan buat kepala saya lebih serabut pikir masalah ada ni.
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,970
Reaction score
1,431
Points
141
Modal politik yg ada cuma salah laku sahaja??? Serius ke ni.

Jadi politik kebencian yg diamalkan tu ada lah benar?

Biar betul ko ni?

Perlukah 1 dunia tahu negara kita korup?

Matlamat menghalalkan cara?
Salah laku dan cubaan utk perbaiki..

yg penting orang yg bersalah kena mengaku..

letak jawatan, kena bertanggungjawab..

___

kt malaysia nih jdi problem bila ada pihak yg x nak mengaku salah..

maka ianya menjadi modal politik..

___

cuba tn lambda bayangkan..

jika najib mengaku bahawa 1mdb merupkan kesilapan dia secara x sengaja..

agak2 akan ada modal politik kebencian ?

let say la kes 1mdb nih bkn berpunca dri najib..

tp dia ambil tanggungjawab dan letak jwtn ?

ianya satu penghormatan kpd pm..

memikul tanggungjawab dan mengundur diri secara terhormat..
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,970
Reaction score
1,431
Points
141
Aku tak suka politik kebencian. Tak kira siapa yg guna modal kebencian ni. Perasaan menyampah tu timbul bila melampau sangat penggunaannya.

Dah jadi 1 fakta saya tidak memihak mana2 side pun. Spt saya katakan tadi yg saya perlukan ialah siapa yg boleh selesaikan masalah saya bukan buat kepala saya lebih serabut pikir masalah ada ni.
apa masalah tn lambda sebenarnya ?

akan ada kaitan dgn salah laku tadbir urus kerajaan x ?

jika ia.. maka BN lah punca nya..

sekian..
 

lambda123

Super Active Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
7,339
Reaction score
448
Points
81
apa masalah tn lambda sebenarnya ?

akan ada kaitan dgn salah laku tadbir urus kerajaan x ?

jika ia.. maka BN lah punca nya..

sekian..
BN mmg kita dah sedia maklum kerosakkan nya.

PH ni cam maksum ya.

Sekian.
 

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,970
Reaction score
1,431
Points
141
BN mmg kita dah sedia maklum kerosakkan nya.

PH ni cam maksum ya.

Sekian.

tn lambda..

xda perkara yang memenuhi kehendak semua..

aku sendiri x setuju dengan beberapa konsep PH nih..

tp dgn menganggap ianya satu proses penambaikan kelak..

maka ianya boleh diterima..

ke arah perubahan politik yang lebih baik..

skrng nih kita xleh request something perfect..

__

the best adalah menyatakan kelemahan tadbir urus BN..

disebabkan BN masih x malu buat salah laku..

maka ianya merupakan satu pulling factor dlm berkempen..

politik kebencian yg dibuat hanya pulling factor untuk perubahan malaysia yang lebih baik kelak..

proses tu yg kita kena faham dan terima..

__

sekarang .. pembangkang berpecah..

maka politik kebencian sesama pembangkang lebih menjadi2.. tanpa merujuk kpd salah laku tadbir urus kerajaan..

ianya terus merebak kepada calon dan konflik parti..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register