Harga petrol, diesel turun lagi 10 sen bermula 3 Dis

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Harga minyak RM1.85?

KUALA LUMPUR - Kerajaan mungkin menurunkan sekali lagi harga minyak sebanyak 15 sen, untuk kali keenam berturut-turut, awal bulan depan.

Pada masa ini, harga minyak RON97 ialah RM2 seliter manakala RON92 dan diesel masing-masing RM1.90.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad berkata, penurunan itu kini dilihat wajar memandangkan minyak dunia kini didagangkan di bawah paras AS$60 setong.

"Saya fikir harga turun lagi. Perbincangan sedang dibuat dengan pelbagai pihak termasuk pengusaha pam minyak.

"Mereka minta jika berlaku penurunan kerajaan perlu menurunkan hanya 10 sen bagi mengelak mereka terpaksa menanggung kerugian 3 sen bagi setiap liter tetapi kerajaan berpendapat 10 sen terlalu rendah,'' katanya di lobi Parlimen semalam.

Kalau harga turun sampai RM1.50 aku amik borang keahlian UMNO
...amik saja ler bukan nak isi pun...

:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
push jgn tak push!!!!!!!!!!!!
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,110
Reaction score
690
Points
166
kan lepas ni rege global naik, mau naik rege balik tak hingat dunia RM3.50/liter ;)
 

aSk_miE^_^

Fun Poster
Joined
Oct 26, 2008
Messages
203
Reaction score
0
Points
10
bagus la kalau turun lagi..tapi harga barang2 juga perlu la turun jugak..
 

Dzil77

Active Member
Joined
Dec 7, 2007
Messages
1,908
Reaction score
1
Points
20
Alhamdulillah! :)

Bagus ler harga minyak turun time2 cmni, skrang ni pun musim cuti skolah n cuti2 malaysia.... dapat kurangkan sikit beban harga petrol tu bila g jejalan nnti... :D
 

mfbi

Active Member
Joined
Nov 13, 2007
Messages
1,582
Reaction score
3
Points
25
yaa...kali ke enam berturut2 turun...

tp skali naik...hehehehe...
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
banyak tul dia fikir bila minyak turun.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register