Harga Kelapa Parut & Santan Di tempat Anda...

CG Sponsors




Aqua-man

Legendary Member
Joined
Nov 8, 2009
Messages
11,415
Reaction score
8
Points
115
korang perasan tak semenjak dua menjak ni harga kelapa parut & santan dah naik... alasan yang diberikan adalah bekalan kelapa dah susah nak dapat... kat tempat eden ni(taman) kelapa parut sebiji dari rm1.50 dah naik poie rm1.70 terus naik rm2.00 sekarang ni dan santan dah poie rm6.00... masa poie pasar basah chow kit pagi tadi harga masih rendah lagi dari kat tempat eden... kelapa parut sebiji dalam sekitar rm1.60/rm1.70 dan santan sekilo dalam rm5.00/rm5.50... bro yang jual kelapa tu ada bagitau eden yang kat penang sekarang ni harga santan dah mencecah rm12.00 sekarang... member CG kat penang boleh edisi siasat/sahkan berita nih tak...

tempat korang bagaimana pula...
 
Sponsored Post

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
mmg pun semalam beli RM2.00 ~X(~X(
 

akmal_tawau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 7, 2009
Messages
20,179
Reaction score
238
Points
123
kat tawau, sabah dlm seminggu ni x brp pasti(dah lebih seminggu x ke pasar). seminggu yg lepas rege santan sekilo rm6.00. memang bekalan kelapa sgt kurang. masa musim2 raya ada peniaga yg x meniaga sbb x da kelapa. yang jual pula letak harga santan sampai rm8.00 sekilo.
p/s rege kelapa parut x perasan-x biasa beli.
p/s bukan santan aje yg gila2 naik, brg dapur lain (semua jenis bawang) dll
 

syafsp

Passed Away
Joined
Mar 31, 2009
Messages
2,932
Reaction score
558
Points
71
semua barang naik la...
apa yang boleh naik, semua nak naik... hmmm
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,852
Reaction score
40
Points
130
haritu dengar kat radio kerajaan import kelapa dari luar 1juta bijik.
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
semua barang naik la...
apa yang boleh naik, semua nak naik... hmmm
semua dah naik ... pendapatan tak naik ...

nak makan santan pun mahal ~X(
 

LeptoSpyra

Active Member
Joined
Nov 22, 2010
Messages
1,013
Reaction score
2
Points
25
uit! apasal mahal sangat ni?? tak payah la beli, balik kampung, kutip kelapa, parut sendiri. jimat belanja
 

Gemilang

Junior Member
Joined
Aug 28, 2010
Messages
71
Reaction score
1
Points
11
uit! apasal mahal sangat ni?? tak payah la beli, balik kampung, kutip kelapa, parut sendiri. jimat belanja
kalau balik kampung nak bayar minyak, toll, renew roadtax, banyak jugak tuu.
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
pasar besar PJ .. santan RM 1.00
 
Sponsored Post
Top
Log in Register