BTC USD 60,716.2 Gold USD 1,793.75
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Harakah kantoi menfitnah lagi, kali ini fitnah terhadap Cucu Mat Kilau pula.

Kehidupan

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
Panas: Fitnah Keluar PKR Serta Cium Anwar, CMK Hantar Notis Mahkamah Kepada Utusan Malaysia Dan Saman RM10 Juta Bakal Menyusul Kemudian

KUANTAN, 6 Dis - Susulan tindakan biadap media arus perdana Utusan Malaysia yang menyiarkan satu artikel berunsur fitnah terhadap blogger cucumatkilau (CMK) pada 27 November lalu, maka satu notis mahkamah telah dihantar kepada pihak terbabit.

Menurut CMK, notis telah diserahkan oleh peguamnya Tetuan Fadzli & Co sekitar jam 4.30 petang tadi.

"Saya amat kecewa dengan tindakan akhbar terbabit yang membuat laporan artikel tanpa merujuk kepada pihak saya terlebih dahulu. Sudahlah maklumat yang disiarkan tidak betul, mereka juga menfitnah dengan mengatakan saya sanggup mati kerana membela Anwar. Saya juga dituduh mencium pipi Anwar dengan ghairah seolah-olah saya seorang gay, homoseks dan sebagainnya. Paling teruk bila wartawan terbabit mengatakan saya sudah pun keluar PKR sedangkan perkara itu masih dalam perancangan dan belum berlaku pun. Saya hanya menyatakan hasrat di dalam blog saya dan berjanji akan mengadakan sidang media dalam masa terdekat. Masalahnya Utusan telah melaporkan kononnya saya sudah keluar PKR. Ini menyebabkan saya telah dihina dan dikutuk oleh ramai pihak susulan berita berkenaan", kata CMK.

Sementara itu beliau difahamkan akan mengambil tindakan saman fitnah terhadap akhbar terbabit selepas ini biarpun Utusan memohon maaf secara terbuka dan menarik balik artikel tersebut.

"Tarik balik artikel dan memohon maaf bukanlah bermakna saman tidak diteruskan. Lihat apa yang berlaku kepada MB Perak si Zambry Kadir dulu. Beliau meneruskan saman terhadap Suara Keadilan, Wan Azizah dan Dr.Syed Hussin biarpun akhbar terbabit sudah tarik balik artikel berkenaan dan memohon maaf secara terbuka", katanya.

utusanfitnah.jpg


[Tindakan saman amatlah wajar bagi mengajar wartawan terbabit yang selama ini banyak membuat fitnah dan merosakkan minda rakyat dengan laporan yang menyimpang.

Di fahamkan wartawan berkenaan adalah wartawan senior dan memang tidak sewajarnya beliau mencari publisiti murahan dengan laporan berkenaan. Sususlan laporan itu, ramai yang menyangka CMK sudah keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Malah beliau juga banyak dihubungi oleh sahabat seperjuangan, rakan taulan dan seteru politik yang menghina, mengkritik dan mencaciny keputusannya itu.

Soalnya sekarang, Utusan Malaysia yang selama ini dianggap sebuah akhbar yang profesional wajarkah mempunyai wartawan "cap ayam" seperti ini?.

Adalah lebih elok wartawan terbabit meletakkan jawatan dan menajdi blogger daripada mereka cerita yang beiau sendiri tidak pasti kebenarannya.

Maka tindakan saman adalah dikira jalan terbaik buat masa ini, tambahan pula artikel tersebut disiarkan ketika Kongres Nasional PKR berlangsung di Petaling Jaya baru-baru ini. Semoga ia menjadi pengajaran buat mereka agar lebih berhati-hati melaporkan beritanya].

SUMBER
 
Last edited:
Sponsored Post

hvzv9i

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2008
Messages
630
Reaction score
8
Points
15
tajuk tak boleh blah...haha..

psttt Utusan kan akhbar masa depan...
 

achok

Legendary Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,749
Reaction score
304
Points
141
autarm & anuaricu tak berminat jadi mangsa dsai ka?
jadi bahan utusan pon masyuk gak...
 

hoho

Fun Poster
Joined
Aug 28, 2009
Messages
244
Reaction score
3
Points
15
btul ke dia cucu mat kilau???
hbis nama dtuk moyang ak
 

hoho

Fun Poster
Joined
Aug 28, 2009
Messages
244
Reaction score
3
Points
15
btul ke dia cucu mat kilau???
hbis nama dtuk moyang ak
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
btul ke dia cucu mat kilau???
hbis nama dtuk moyang ak

tak pasti la...

yang pasti ini adalah nama sama yang digunakan untuk aktiviti blogger dia...
 

fazarudin

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2006
Messages
10,989
Reaction score
258
Points
136
saman je jangan x saman... berapa juta nak saman tu...


teringat plak gambar neh , dah tua2 bangka pun nak cium tangan..konon2 amik berkat lah tu konon..

cium+najib+budakbalun.jpg
 

arieon

Fun Poster
Joined
Jun 6, 2007
Messages
786
Reaction score
3
Points
15
saman jer utusan meloya tu.. baru tau.. dgn suratkabar ni lah ramai org kmpung kena tipu.. ho3.. org kg tentu percaya nyer.. diorg mana buka2 internet ker jegnguk2 Cg ker.. **** nyer utusan meloya.. ho3
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register