BTC USD 24,272.1 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Hanyut Tali Pukat, Curah Minyak Hitam Elak Ditangkap

Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
gem
Messages
40,294
Joined
Apr 18, 2010
Messages
40,294
Reaction score
3,267
Points
266
Awards
1
Permintaan tinggi hasil laut dari vietnam.
Laut vietnam dah tak banyak ikan sebab dekat sana pun dia bantai pakai pukat tunda. Habis ikan kecik pun kena kaut.
 

rinoa99

Active+ Member
Messages
4,683
Top Poster #2
Joined
Jun 5, 2022
Messages
4,683
Reaction score
670
Points
71
dulu ada kes kapal china tembak mati rakyat vietnam kat laut
tak ingat sebab apa
 

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
164,234
Joined
Jan 13, 2009
Messages
164,234
Reaction score
22,385
Points
1,831
Awards
1
Betol2 tough punya job ni
 

jaih

Legendary Member
gem
Messages
10,751
Joined
Jan 14, 2006
Messages
10,751
Reaction score
753
Points
171
aku bukan nak sokong penceroboh
tapi bukan ke ikan dalam laut tu tidak akan kehabisan
hihi
kalau abam biasa kelaut.. atau pernah campur ngan geng2 kelaut.. abam akan tau jahatnya dia org nih...
Nelayan kita berhabih modal dan tenaga nak wat unjam.tukun tiruan... masuk diaorg,, abih disauknya...
nelayan kita putih mata... laut kita nih.. kena wat unjam baru ikan akan berkumpul.. dok main kat unjam tuh..

sebab tu aku sokong tembak jaa lahanat nih... sampai gamat pun dikautnya..
 

rinoa99

Active+ Member
Messages
4,683
Top Poster #2
Joined
Jun 5, 2022
Messages
4,683
Reaction score
670
Points
71
kalau abam biasa kelaut.. atau pernah campur ngan geng2 kelaut.. abam akan tau jahatnya dia org nih...
Nelayan kita berhabih modal dan tenaga nak wat unjam.tukun tiruan... masuk diaorg,, abih disauknya...
nelayan kita putih mata... laut kita nih.. kena wat unjam baru ikan akan berkumpul.. dok main kat unjam tuh..

sebab tu aku sokong tembak jaa lahanat nih... sampai gamat pun dikautnya..

gitu rupanya
diorang takde disiplin
padan la tempat diorang ikan dah kurang.
 

rinoa99

Active+ Member
Messages
4,683
Top Poster #2
Joined
Jun 5, 2022
Messages
4,683
Reaction score
670
Points
71
China ngn Indonesia keras klau Bab nie kt masih lembut

kita pun ketenteraan tak kuat mana
lagipun susah kalau kita main tembak mati jer rakyat negara lain
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
23,283
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
23,283
Reaction score
4,399
Points
261
Awards
1
kita pun ketenteraan tak kuat mana
lagipun susah kalau kita main tembak mati jer rakyat negara lain
Depa xserik sebab tindakan kt tu ulang2 depa duk masuk
 
Sponsored Post

Top
Log in Register