Hamba Pusat Tahfiz-Azhar Wahab aka SM Amin Pusat Tahfiz Amal , Al-Mansur Holdings

Recommended Brokers


pernahkah anda didatangi perayu dana sekolah tahfiz ni..? biasanya dia tak mintak saja2, dia jual ba


  • Total voters
    0

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,906
Reaction score
719
Points
161
selain scammer ni bg aku yg turut bersalah ialah mok pok budak2 tu... takdak akai ke bg anak2 merayau mintak derma dari pg sampai ke malam. ada sorang budak ni aku perasan dari kecik lagi dah merayau kawasan kota dsara, sekarang dah besar tp masih buat kerja yg sama. kesian...
kerja rileks sambil merayau dpt duit

duit masuk

sapa xmau

kalo bdk tu cerdik

dia bgerak sdri pulak buat kutipan utk masjid naratiwat ka apa2:eek:

cth http://teganuku.blogspot.com/2012/07/dua-lelaki-dicekup-kutip-derma-haram-di.html

kerajaan patut kawal dn bg permit utk yg mnta sumbangan ni.
 
Last edited:
Sponsored Post

arizo razzo

Active Member
Joined
Nov 23, 2011
Messages
2,488
Reaction score
68
Points
30
bila kerajaan nak tutup pusat tahfiz dan anak rumah anak yatim tak berdaftar, semua melompat kata zalim, kerajaan nak control benda2 camni la, pergunakan anak2 yatim.
 

kebabom

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
8,624
Reaction score
23
Points
65
thread ni pn dari 2012 lagi....smpi skg mangkuk ayun sm amin ni bebas...patut dia masuk jel sbb salah guna budak2 ni...gi mintak sedekah, belajar ntah kemana...
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,906
Reaction score
719
Points
161
thread ni pn dari 2012 lagi....smpi skg mangkuk ayun sm amin ni bebas...patut dia masuk jel sbb salah guna budak2 ni...gi mintak sedekah, belajar ntah kemana...
kabel kuat

dulu zaman bn dia dok lobby comedi ponoro gol.

fitnah ke tak bro google gambar dia.

patut xjadi apa

skrg bila kerajaan ph bkuasa bleh la

tp depa kata kerajaan ph kejam pulak. melingkup bisnes melayu.

spin lain pulak dh. yg pasti depa guna tahfiz utk jual brg budak2 tu

xder pun jadi tahfiz. budak2 tu p jual brg kutip derma ada la.
 

pokyo

Super Active Member
Joined
Jan 7, 2009
Messages
5,280
Reaction score
144
Points
83

amirul_

Freshie
Joined
Mar 20, 2019
Messages
30
Reaction score
0
Points
6
rilex apanya dari pg sampai malam menapak. rela dlm paksa... bukan dia yg kaya tp tokeyy aka ustat:D

sebab ni la tak berani nak sedekah banyak. rm1 sampai rm5 je. :p tapi kadang kadang ada jenis paksa ambik barang dorang bawa then paksa bayar. rimas
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,906
Reaction score
719
Points
161
puak ni lama menipu atas nama tahfiz

mana pelajar2 dia belajar jadi tahfiz pun
 

TT

CG Super Hardcore Club
Gold Member
Joined
Jan 13, 2009
Messages
149,303
Reaction score
20,666
Points
1,661
Pengendali pusat jagaan tak berdaftar didakwa


TAKIYUDDIN (kanan) bersama Zainal Abidin yang dituduh di Mahkamah Majistret atas kesalahan mengambil bahagian dalam pengurusan Pusat Jagaan Anak-Anak Cahaya Amal Bistari. - Foto Amran Hamid

SUNGAI PETANI: Pengendali Pusat Jagaan Anak-Anak Cahaya Amal Bistari dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, hari ini, atas tuduhan mengambil bahagian dalam mengurus pusat jagaan berkenaan yang tidak berdaftar.

Tertuduh, Zainal Abidin Abu Samah, 56, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas dua pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nadhirah Abdul Rahim.

Bagi tuduhan pertama, tertuduh pada 12 September 2018 didapati mengambil bahagian dalam pengurusan pusat jagaan tidak berdaftar dikenali sebagai Pusat Jagaan Anak-Anak Cahaya Amal Bistari di Taman Pekan Baru, di sini, pada jam 4.23 petang.

Bagi pertuduhan kedua, Zainal Abidin didakwa melakukan kesalahan sama di Bandar Laguna Merbok, di sini, pada jam 3.18 petang pada 13 September 2018.

Atas kedua-dua pertuduhan itu, Zainal Abidin didakwa mengikut Seksyen 5(1) Akta Pusat Jagaan 1993 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 5(2) Akta yang sama yang memperuntukkan hukuman denda sehingga RM10,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Mohd Firzami Idris dan Nursuriyani Mohd Noor, manakala tertuduh diwakili peguam, Datuk Takiyuddin Hassan.

Mahkamah menetapkan 25 April ini untuk sebutan semula kes dan serahan dokumen.

BH sebelum ini melaporkan kerajaan negeri mengarahkan sebuah pusat tahfiz amal di Sungai Petani ditutup kerana beroperasi tanpa kebenaran, selain dipercayai mempergunakan kanak-kanak untuk mengutip derma dengan menggunakan nama agama bagi menarik simpati orang ramai.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Luar Bandar, Agama dan Syarikat Berkaitan Kerajaan negeri, Datuk Dr Ismail Salleh, berkata notis penutupan dikeluarkan pada 11 Mac lalu oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah (JAIK).


https://www.bharian.com.my/berita/kes/2019/03/543649/pengendali-pusat-jagaan-tidak-berdaftar-didakwa
 

Serbomoknikko

Fun Poster
Joined
Jan 9, 2017
Messages
140
Reaction score
10
Points
15
Si taki th nak bela penunggang agama tuh buat ape? adoi, Dah terang terang dah dia mempergunakan budak2 lagi mau bela.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register