Haji tak pergi, RM32,000 lesap

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
MELAKA - Apabila Lembaga Tabung Haji menyenaraikan gilirannya untuk menunaikan fardu haji pada tahun 2011, seorang wanita bertindak membeli pakej haji swasta bersama suaminya untuk pergi naik haji lebih awal tahun ini.

Malangnya, wang yang dibayar sebanyak RM32,000 kepada seorang lelaki yang mengendalikan urusan tersebut akhirnya lesap entah ke mana hingga ke hari ini.

Wanita berusia 55 tahun yang mahu dikenali sebagai Kak An itu berkata, persetujuannya untuk mengambil pakej tersebut adalah atas dasar percaya.

"Seorang saudara saya pernah menggunakan khidmat lelaki yang hanya dikenali sebagai Haji Affendi ini dan kerana itu saya tidak menolak pelawaannya ketika dia menghubungi saya pada pertengahan September lalu.

"Dia mendakwa pakej yang dibawa semuanya menggunakan kuota VIP (orang kenamaan) dan saya dipelawa menyertainya," katanya ketika ditemui semalam.

Menurut Kak An, bayaran pertama dibuat sebanyak RM3,000 pada pertengahan September lalu untuk membuat visa.

"Saya seterusnya membayar lagi kepada lelaki itu secara berperingkat hingga jumlah yang telah dibayar mencecah RM22,000," katanya.

Bayaran terakhir dilakukan pada 26 November lalu berjumlah RM10,000 dan beliau turut menyerahkan pasport antarabangsanya dan suami kepada lelaki berkenaan.

Dah elok2 ngan disenarai dengan tabung haji pi pilih orang perseorangan lak...~X(
 
Sponsored Post

Zul34

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,959
Reaction score
14
Points
65
Ada hikmah disebaliknya ni :)
 

hazwan

Super Active Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
5,107
Reaction score
11
Points
65
mungkin Allah balas pahala niat nak pegi awal tu, rezeki x ke mane kalo dah dicatit.........
 

EncikEx

Legendary Member
Joined
Mar 21, 2007
Messages
12,047
Reaction score
94
Points
120
jadikan pengajaran utk bakal2 haji di CG... :D
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Wang Haji pun nak tipu... Dunia2...
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
ni mesti terexcited sgt cuz cakap pakai kouta VIP.. adei ..
 

zurin

Fun Poster
Joined
Nov 5, 2008
Messages
224
Reaction score
2
Points
15
Yg tipu tu pak haji. nie haji betul ke haji cengkodok ni...
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,478
Reaction score
4,238
Points
196
"Dia mendakwa pakej yang dibawa semuanya menggunakan kuota VIP (orang kenamaan) dan saya dipelawa menyertainya," katanya ketika ditemui semalam.

Menurut Kak An, bayaran pertama dibuat sebanyak RM3,000 pada pertengahan September lalu untuk membuat visa.
[/B]

salah makcik nie juga, pegi haji pon nak guna status VIP.
kan dah kena tipu :))
 

gunungemas

Active Member
Joined
Oct 7, 2007
Messages
2,035
Reaction score
39
Points
30
salah makcik nie juga, pegi haji pon nak guna status VIP.
kan dah kena tipu :))
ko tak paham ati seorg tua... ingat 2011 tu sempat ke "kalau"

duit dah ade... wajib tau amik pakej..............swasta....


yg penipu tetaplah penipu itu jer.... niat dia kira OK ape
 

damiaphang

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 21, 2008
Messages
7,626
Reaction score
53
Points
70
ko tak paham ati seorg tua... ingat 2011 tu sempat ke "kalau"

duit dah ade... wajib tau amik pakej..............swasta....


yg penipu tetaplah penipu itu jer.... niat dia kira OK ape
betul gak ....
lama gak kira nak tunggu 2011...umur dah makin meningkat...kalu mati x sempat nak pegi pulak...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register