BTC USD 63,054.7 Gold USD 1,778.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

haikal09 (gambar-page 7) dilaporkan di Mingguan Utusan -Berita update page 1

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUANTAN 7 Ogos - Cicak tokek mungkin spesies yang jarang didengari oleh masyarakat tempatan tetapi haiwan itu mempunyai nilai tinggi di pasaran kerana didakwa mempunyai khasiat mujarab untuk merawat pelbagai penyakit termasuk HIV/AIDS.

Seorang pengarah urusan sebuah syarikat di sini yang memiliki dua ekor cicak tersebut berharap satu kajian saintifik dapat dilakukan bagi membuktikan kebenaran dakwaan itu.

Mohamad Fauzi Mohd. Norman (gambar), 42, berkata, dia mula memelihara dua ekor cicak tersebut selepas salah seorang daripada saudaranya memberikan haiwan itu kepadanya sebagai cenderahati.

Menurutnya, saudaranya itu menangkap cicak tersebut di kawasan hutan Hulu Terengganu dan ketika diberikan kepadanya, dia tidak mengetahui keistimewaan haiwan itu.

"Saya bertanya kepada kenalan dan merujuk dalam laman web mengenai spesies cicak ini sebelum mendapati ia amat bernilai kerana mempunyai pelbagai khasiat," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurutnya, hasil rujukan yang dibuat mendapati cicak miliknya yang berusia tiga bulan itu dipercayai boleh dijadikan ubat untuk merawat penyakit kronik seperti HIV/AIDS, sakit kulit dan asma.

"Dipercayai setelah cicak itu mencecah berat 350 gram ke atas, ia boleh mengeluarkan satu enzim yang mampu mengubati penyakit HIV dan AIDS," katanya.

Bagaimanapun, jelasnya, kebenaran dakwaan itu tidak dapat dipastikan dan ia boleh dibuktikan jika satu kajian saintifik dijalankan terhadap haiwan tersebut.

Dalam pada itu, dia turut dimaklumkan harga bagi seekor cicak tersebut di pasaran boleh mencapai RM3 juta jika berat haiwan tersebut mencecah 500 gram.

"Saya anggarkan dua ekor cicak tokek yang saya pelihara ini masing-masing seberat 100 gram dan 90 gram. Tetapi saya percaya ia mampu untuk membesar lagi,'' katanya.

Program Pawah Jutawan Cicak Tokek - Wed 11/Aug/10 2:46pm
ya saya.wajah,kontek no dan rumah sy pun wartawan ada.wartawan tu pun sy kenal 10 tahun yg lepas.berbaloi ke kalau sy nk "korner".niat saya nk berkongsi keuntungan sesama muslim kerana sy buka utk. org islam sahaja.

Program Pawah Jutawan Cicak Tokek - Tue 10/Aug/10 10:44pm
putra aduka...ramai di forum nie kekadangnya merapu je,dok nk cari salah org lain tetapi tak pernah fikir cara nk pertingkat ekonomi diri dan keluarga.yg emel sy telah menunjukkan kesungguhan dan kesemuanya sy bagi no hp.takde masalah.untuk pengetahuan semua lokasi penternakan tokek ni dibuat di atas tapak kilang bernilai ratusan ribu ringgit.sbb itu kami hanya mencari pelabur jangka masa panjang yang serius.bukan setakat yg reti angkat hp dan call utk. kondem usaha org lain.bakal pelabur juga akan dipelawa melawat tapak sebelum membuat keputusan utk melabur atau tidak.sepatutnya penyelamat melayu seperti hisham 11 bersuara semasa ramai melayu yg menyertai skim2 merapu yang dinyatakan.seorang yg sentiasa online di laman forum internet seharusnya menggunakan ruang yg ada untuk menegur sesama melayu.jgn jadi seperti ibu ketam yg cuba mengajar anaknya berjalan atau berckp tak serupa bikin.kalau nk dikira logik,lagilah tak logiknya seorang yg meniaga berpuluh tahun mencari pelabur utk modal niaga RM15,000.tak tahuke yg ada geran2 yg ditawarkan oleh kerajaan sehingga rm150,000 yg tak perlu dibayar balik.percuma shj.inilah akibatnya apabila sikap mencari silap org lain telah sebati dlm diri.sempena ramadhan ni carilah apa kelemahan diri dan perbaiki supaya lebih matang dalam membuat keputusan kehidupan.
 
Last edited:
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
semalam aku terbaca iklan investment ternak cicak nie ~X(~X(~X(~X(~X(
 

BOCEH

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
May 8, 2009
Messages
28,333
Reaction score
78
Points
120
jgn sebarkan sgt....susah cari makan nati. huhuhuhu
 

SCEG

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Feb 27, 2010
Messages
2,545
Reaction score
18
Points
25
KUANTAN 7 Ogos - Cicak tokek mungkin spesies yang jarang didengari oleh masyarakat tempatan tetapi haiwan itu mempunyai nilai tinggi di pasaran kerana didakwa mempunyai khasiat mujarab untuk merawat pelbagai penyakit termasuk HIV/AIDS.

Seorang pengarah urusan sebuah syarikat di sini yang memiliki dua ekor cicak tersebut berharap satu kajian saintifik dapat dilakukan bagi membuktikan kebenaran dakwaan itu.

Mohamad Fauzi Mohd. Norman (gambar), 42, berkata, dia mula memelihara dua ekor cicak tersebut selepas salah seorang daripada saudaranya memberikan haiwan itu kepadanya sebagai cenderahati.

Menurutnya, saudaranya itu menangkap cicak tersebut di kawasan hutan Hulu Terengganu dan ketika diberikan kepadanya, dia tidak mengetahui keistimewaan haiwan itu.

"Saya bertanya kepada kenalan dan merujuk dalam laman web mengenai spesies cicak ini sebelum mendapati ia amat bernilai kerana mempunyai pelbagai khasiat," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurutnya, hasil rujukan yang dibuat mendapati cicak miliknya yang berusia tiga bulan itu dipercayai boleh dijadikan ubat untuk merawat penyakit kronik seperti HIV/AIDS, sakit kulit dan asma.

"Dipercayai setelah cicak itu mencecah berat 350 gram ke atas, ia boleh mengeluarkan satu enzim yang mampu mengubati penyakit HIV dan AIDS," katanya.

Bagaimanapun, jelasnya, kebenaran dakwaan itu tidak dapat dipastikan dan ia boleh dibuktikan jika satu kajian saintifik dijalankan terhadap haiwan tersebut.

Dalam pada itu, dia turut dimaklumkan harga bagi seekor cicak tersebut di pasaran boleh mencapai RM3 juta jika berat haiwan tersebut mencecah 500 gram.

"Saya anggarkan dua ekor cicak tokek yang saya pelihara ini masing-masing seberat 100 gram dan 90 gram. Tetapi saya percaya ia mampu untuk membesar lagi,'' katanya.

Uikkkkkkkkkkkkkssss

HAIKAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!

MANA GAMBAR DIAAA????????

YAng dicari dah menyerah......memang gila glamer atok ni :eek::eek:
 

SCEG

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Feb 27, 2010
Messages
2,545
Reaction score
18
Points
25
semalam aku terbaca iklan investment ternak cicak nie ~X(~X(~X(~X(~X(




sumber darimana ni bro...tak sabar nak tengok muka haikal nih hehehe
 

najumi

Active Member
Joined
Dec 5, 2009
Messages
2,055
Reaction score
55
Points
30
Uikkkkkkkkkkkkkssss

HAIKAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!

MANA GAMBAR DIAAA????????

YAng dicari dah menyerah......memang gila glamer atok ni :eek::eek:


memang dia ker...??
kalau memang betol2 dia, mmg sengaja nak sabotaj geng tokek hunter dlm CG nih..
:(scam:(scam
 
Last edited:

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
Uikkkkkkkkkkkkkssss

HAIKAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!

MANA GAMBAR DIAAA????????

YAng dicari dah menyerah......memang gila glamer atok ni :eek::eek:

kahkahkah...memang die la kot...gile la.....:eek::eek::eek:

kaye woo....ade tokek 2 eko..:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register