BTC USD 56,892.6 Gold USD 1,778.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Hadi : Belum tiba masanya daftar Pakatan

iswarahijau

Super Active Member
Messages
6,060
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
Hadi (right) now says there’s no rush to register Pakatan. — Picture by Jack Ooi

KUALA LUMPUR, Dec 20 — PAS president Datuk Seri Hadi Awang suggested today that Pakatan Rakyat (PR) was in no hurry to be formally registered, in remarks that appear to indicate ideological differences with its political partners remained an obstacle.

“We do not want to act in a hurry to register Pakatan.

“Pakatan does not necessarily have to become a single party. What is important is for us to bring out what we have in common, and to put off things which we do not agree on,” he said after a special meeting with political bloggers here today.

Hadi’s remarks come just a day after the PR coalition held its first ever convention. A common policy framework was also tabled at the convention.

His comments today suggest PAS may still have doubts about joining a formal coalition.

The PAS leader pointed out that the three PR parties — PAS, PKR and DAP — still have ideological differences, and the time was not right for the alliance to be formally registered.

In pushing for a delay in formalising the coalition, PAS has put into doubt the step made by PR coordinator Datuk Zaid Ibrahim to register PR.

Zaid is understood to have already submitted a formal application to the Registrar of Societies to register PR as a legal entity.

At yesterday’s PR convention, the leaders of the three parties had also taken great pains to put on a united front amid rousing speeches outlining their intention of ousting Barisan Nasional (BN) in the next general elections.

But Hadi’s statement today is likely to cause some uncertainties again among fellow PR leaders about PAS’ commitment.

“It is not time yet for the three parties to be registered, and PAS has not made a decision yet on registration,” he said.

He said, however, that while it was not the right time for PR to cement their relationship because of differences in ideology, the three parties still had common ground in issues like justice and poverty eradication.

Hadi pointed out that it was important for the three parties to first work on common ground, and “talk of other things later.”

On the question of the next general elections, Hadi said that “when the time comes we will discuss the matter.”

The PR alliance was formed soon after the results of Elections 2008 when DAP, PKR and PAS combined to deprive BN of its traditional two-thirds majority and won control of five state governments.

It has taken PR leaders nearly two years to put together its first ever common policy framework, with an eye towards formal registration.
 
Sponsored Post

iswarahijau

Super Active Member
Messages
6,060
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
tanda PAS kurang senang dgn desakan DAP dlm soal giliran Ketua pakatan dan pilihanraya majlis tempatan
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
buat andaian sendiri pakai kepala otak sendiri, dan menjadikan andaian itu sebagai FAKTA dan HUJAH.

bagus betul ahli UMNO ni..memang sebijik seperti yang Nazri cakap :)
 

iswarahijau

Super Active Member
Messages
6,060
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
buat andaian sendiri pakai kepala otak sendiri, dan menjadikan andaian itu sebagai FAKTA dan HUJAH.

bagus betul ahli UMNO ni..memang sebijik seperti yang Nazri cakap :)

hehe ahli PAS pun jumud dan jadi kuda DAP.. haha kesian hang sanggup berajakan Karpal Singh.. itu bukan kesimpulan gua...kuhik pandai english tak? kasihan... itu kesimpulan themalaysianinsider la..bukan kesimpulan gua..pi balaja english nuh.. budak hingusan :eek::eek:
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
hehe ahli PAS pun jumud dan jadi kuda DAP.. haha kesian hang sanggup berajakan Karpal Singh.. itu bukan kesimpulan gua...kuhik pandai english tak? kasihan... itu kesimpulan themalaysianinsider la..bukan kesimpulan gua..pi balaja english nuh.. budak hingusan :eek::eek:

oh? kesimpulan malaysianinsider ke?
oo..part mana dalam berita tersebut yang ia cakap "tanda PAS kurang senang dengan desakan DAP tentang giliran Ketua Pakatan dan pilihanraya majlis tempatan"

cuba la quote sket, almaklumlah..saya tak reti BI macam kamu...

haa..kasi tunjuk sket...
 

iswarahijau

Super Active Member
Messages
6,060
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
The DAP is the only party unanimously backing a return to local elections.

PAS, on the other hand, has remained silent on the issue.

The Malaysian Insider understands that only a small pocket of leaders within the Islamic party is willing to give the nod on the matter.

Anwar brushed aside allegations that PAS and DAP disagreed on the local council election issue.

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/46737-anwar-plays-down-pakatan-rift

pi jumpa cikgu BI hang,pastu suruh terjemah
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
The DAP is the only party unanimously backing a return to local elections.

PAS, on the other hand, has remained silent on the issue.

The Malaysian Insider understands that only a small pocket of leaders within the Islamic party is willing to give the nod on the matter.

Anwar brushed aside allegations that PAS and DAP disagreed on the local council election issue.

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/46737-anwar-plays-down-pakatan-rift

pi jumpa cikgu BI hang,pastu suruh terjemah

owh. dari berita lain, ingatkan dari berita yang sama.

well, mari kita highlightkan beberapa perkara penting mengenai isu ini..

1) DAP mencadangkan pemilihanraya majlis bandaraya tempatan.
2) PAS pada peringkat ini mengambil sikap berdiam diri.
3) Malaysianinsider punya kesimpulan, "mungkiN hanya segelintir KECIL sahaja pemimpin PAS yang setuju dengan cadangan DAP itu."
4) Ketua Pakatan pula, Anwar menepis sebarang tuduhan bahawa PAS-DAP tidak bersetuju dengan masalah pemilihan majlis bandaraya tempatan.

so, kesimpulan yang Malaysianinsider buat, hanyalah "sebahagian kecil pimpinan PAS MUNGKIN akan menyokong cadangan DAP"

well, part mana plak kesimpulan Malaysianinsider yang cakap "TANDA PAS TIDAK SENANG DENGAN DAP MENGENAI GILIRAN KETUA PAKATAN DAN MAJLIS TEMPATAN"?

atau...ia memang kesimpulan daripada kepala otak kamu?


p/s : udah-udah la tu kalau nak berbohong pun...
 

iswarahijau

Super Active Member
Messages
6,060
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
owh. dari berita lain, ingatkan dari berita yang sama.

well, mari kita highlightkan beberapa perkara penting mengenai isu ini..

1) DAP mencadangkan pemilihanraya majlis bandaraya tempatan.
2) PAS pada peringkat ini mengambil sikap berdiam diri.
3) Malaysianinsider punya kesimpulan, "mungkiN hanya segelintir KECIL sahaja pemimpin PAS yang setuju dengan cadangan DAP itu."
4) Ketua Pakatan pula, Anwar menepis sebarang tuduhan bahawa PAS-DAP tidak bersetuju dengan masalah pemilihan majlis bandaraya tempatan.

so, kesimpulan yang Malaysianinsider buat, hanyalah "sebahagian kecil pimpinan PAS MUNGKIN akan menyokong cadangan DAP"

well, part mana plak kesimpulan Malaysianinsider yang cakap "TANDA PAS TIDAK SENANG DENGAN DAP MENGENAI GILIRAN KETUA PAKATAN DAN MAJLIS TEMPATAN"?

atau...ia memang kesimpulan daripada kepala otak kamu?


p/s : udah-udah la tu kalau nak berbohong pun...

kalau mcm tu bagusla.. so sememangnya PAS menyokong pilihanraya kerajaan tempatan dan giliran ketua pakatan..

kita tunggu apa reaksi pengundi melayu dlm soal ini.. dlm poll CG ni saja dah nampak,majoriti pengundi muda menolak kerajaan tempatan dan giliran ketua pakatan..
andainya PAS terlalu gilakan undi bukan melayu,terimalah akibatnya dgn hukuman dlm PRU akan datang..
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
kalau mcm tu bagusla.. so sememangnya PAS menyokong pilihanraya kerajaan tempatan dan giliran ketua pakatan..

kita tunggu apa reaksi pengundi melayu dlm soal ini.. dlm poll CG ni saja dah nampak,majoriti pengundi muda menolak kerajaan tempatan dan giliran ketua pakatan..
andainya PAS terlalu gilakan undi bukan melayu,terimalah akibatnya dgn hukuman dlm PRU akan datang..

chop chop....
jangan ubah topik dulu sedara...amboi...:))

jawab yang ni dulu, part mana kesimpulan dari MalaysianInsider yang cakap "tanda PAS kurang senang dgn desakan DAP dlm soal giliran Ketua pakatan dan pilihanraya majlis tempatan" dalam berita yang kamu kasi tu..

kasi quote dulu..baru kita pindah ke topik yang lain...

atau, mengaku sahajalah kamu berbohong dan ia memang kesimpulan dari kepala otak kamu..
 

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
mana perginya orang tua tak berhingus yang cakap "hujah lawan hujah" ni?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register