Guru rugi RM105,461 terpedaya sindiket pinjaman tak wujud

CG Sponsors




evensee

Freshie
Joined
Oct 22, 2020
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
jadi tulah...bila bagi orang lain wang, kena fikir adakah munasabah?
 
Sponsored Post

amieshoro

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2009
Messages
2,639
Reaction score
108
Points
43
Nak buat loan 10k?
Tapi kena bayar smpai 100k?

Kenapa dia mahu loan 10k? Tapi dia ada 100k lebih utk di bayar kepada scammers?
 

nokia3210

Active Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,258
Reaction score
306
Points
46
rasanya banyak fakta disembunyikan ni ..
lau dah ada/ leh dpt 100k, kenapa nk pinjam 10k?
mungkin dijanjikan leh pinjam 500k ke ..
biasa kes yg biasa berlaku , nk pinjam 10k, kena kencing 2k upfront ..
 

ramos

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2009
Messages
7,046
Reaction score
231
Points
73
tulah aku x caya sangat berita camni..ada ke nak pinjam 10k tapi boleh plak dia bayar 100k..
 

evensee

Freshie
Joined
Oct 22, 2020
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
kadang-kadang sy pelik juga ye.....tv pun selalu ada lapor, tp ada je yg kena
 

aisyah hakim

Freshie
Joined
Oct 22, 2020
Messages
10
Reaction score
0
Points
8
kira sajalah bagi wang tukar pengalaman, syukurlah nyawa tidak terjejas
 

evensee

Freshie
Joined
Oct 22, 2020
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
Dalam 100 panggilan/pujukan scammer, 1 pasti akan kena.
1 yang kena tu bersamaan setahun gaji.
Tu sebab scammers ni tak berhenti dan tak kesah masyarakat nak kutuk dia.
Kalau siapa rajin lihat kat Youtube, pelawak/pengacara Daniel selamba tanya scammer, “ hari ni berapa dah kena?”
Scammer jawap baru 3,4 orang 😝
mcm nilah scammer ni x dapat dihapuskan kot, byk org terlalu senang kena tipu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register