BTC USD 56,959.1 Gold USD 1,772.99
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Guru diikat kaki, tangan disamun RM70,000

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,394
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,394
Reaction score
2,966
Points
201
Guru diikat kaki, tangan disamun RM70,000
643-A3-B5-C-1287-4-AF0-B892-769-FB6-C142-A7.jpg

ISKANDAR PUTERI – Polis berjaya menahan empat lelaki yang terlibat dalam satu kejadian pecahan rumah di Kangkar Pulai, Skudai di sini melibatkan kerugian berjumlah RM70,000 pada 9 Oktober lalu.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Dzulkhairi Mukhtar berkata, kesemua suspek itu ditahan dalam dua serbuan berasingan, kelmarin.

Menurutnya, suspek yang ditahan merupakan warga tempatan dan berusia antara 23 hingga 36 tahun.

“Pada 9 Oktober lalu, polis menerima aduan seorang guru wanita berusia 30-an memaklumkan kediamannya dipecah masuk empat lelaki ketika sedang tidur pada pukul 2.41 pagi.

“Suspek yang bersenjatakan parang telah mengikat kaki dan tangan mangsa menggunakan sarung bantal sebelum melarikan barangan berharga daripada kediaman berkenaan.

“Bertindak atas maklumat, polis berjaya menjejak empat suspek dalam dua serbuan berasingan masing-masing di Taman Mutiara Mas dan Taman Universiti,” katanya dalam sidang akhbar yang diadakan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Iskandar Puteri, di sini hari ini.

Tambah Dzulkhairi, tiga daripada suspek yang ditahan mempunyai rekod lampau dengan seorang daripada mereka mempunyai 24 rekod melibatkan kes jenayah dan penyalahgunaan dadah.

Jelasnya, pihaknya masih berusaha untuk mengesan seorang lagi rakan suspek bagi membantu siasatan kes berkenaan. -K! ONLINE

Oleh KHAIRUL MOHD. ALI
23 Oktober 2021, 12:40 pm

#Kosmo
#infosemasa
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Nasib cikgu tak dipapekan. Sorang je tu
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,571
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,571
Reaction score
16,557
Points
2,376

pudins70

Super Active Member
Messages
9,185
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,185
Reaction score
975
Points
121
Baru 24 rekod jenayah, tunggulah dulu dia cukupkan seratus baru tangkap.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,571
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,571
Reaction score
16,557
Points
2,376

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Musibat punya manusia keja nak rompak

Mau bagi ular sawa telan haramjaddah lagunie

Lagi hidup lagi menyusahkan
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,208
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,208
Reaction score
655
Points
81
Nasib baik xjd ape2 kt cikgu tu..tp mesti trauma nanti ni..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,571
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,571
Reaction score
16,557
Points
2,376
Nasib baik xjd ape2 kt cikgu tu..tp mesti trauma nanti ni..

Mau tak trauma
Kena rompak tu
Nyawa bila² masa boleh melayang
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,208
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,208
Reaction score
655
Points
81
Mau tak trauma
Kena rompak tu
Nyawa bila² masa boleh melayang
Lpas ni mesti beringat kunci pintu, kalau rumah xde grill, buat la grill.. duit ada tu..kena rompak smpai 70k..xkn buat grill 1 rumah pun masih kira2
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,571
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,571
Reaction score
16,557
Points
2,376
Lpas ni mesti beringat kunci pintu, kalau rumah xde grill, buat la grill.. duit ada tu..kena rompak smpai 70k..xkn buat grill 1 rumah pun masih kira2

Biasa kalau berlapis² safety ni
Payah jugak perompak nak buat keje
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register