GST may ni, accelerasi kehancuran ekonomi rakyat

CG Sponsors




badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
GST bulan may 2010 tinggal beberapa hari sahaja..
yang kaya menjadi cukup makan, yang cukup makan menjadi miskin dan yang miskin menjadi bertambah miskin..

boleh ke si miskin bertahan hidup tanpa kriminal??

may sudah pun dekat...
bersiap siap menuju zaman kemiskinan rakyat 1malaysia.
 
Sponsored Post

dragger

Super Active Member
Joined
Aug 29, 2008
Messages
8,548
Reaction score
35
Points
70
ramai x tahu apa tu GST dan apa kesannya. blh TT explain lanjut x?
 

jebatz

Active+ Member
Joined
Jun 15, 2009
Messages
4,002
Reaction score
10
Points
25
aku pun tak paham apa maksud GST tu..tolong terangkan sikit
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,215
Reaction score
1,103
Points
201
aep yg aku baca ... GST ni utk company2 besar je .... peniaga2 kecil x kene .... hurmmm ape pon tunggu berita dari yg lain
 

digimortal

Active Member
Joined
Dec 19, 2009
Messages
2,333
Reaction score
21
Points
25
nie la masalahnya apabila sesetengah golongan ambil kesempatan..

GST nie nak elakkan ketirisan.. tapi bila tax yg lama disalahgunakan termasuk pemberian rebet, pembayaran semula.. sebab tu Tony Phua tu ckp
bukan x boleh kenakan GST tapi belum masanya lagi..

cam siol tu bila kedai mamak ckp GST ada, rege makan pun kasi naik.. padahal 5% yg dorang charge tu x masuk balik akaun gomen.. masuk poket dorang..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register