BTC USD 37,357.1 Gold USD 1,877.48
Time now: Jun 1, 12:00 AM

To Sell GREENLEAF Anti Serangga Can Kill PEPiJAT/LiPAS/ANAi2/KuTu :- SET PAKEJ JIMAT KOMBO 50

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
Kenapa rumah ada pepijat?

mf4fuf6w.jpg



dari mana datang pepijat ke rumah?

Kenapa rumah ada pepijat? itu antara soalan yang sering saya terima setiap kali mendapat panggilan daripada pelanggan.

Mereka biasanya melayari Google untuk mendapatkan maklumat berkenaan pepijat dan google telah membawa orang yang menaip perkataan pepijat kepada blog ini.




Kenapa rumah ada pepijat

Berbalik kepada persoalan yang diutarakan pada tajuk di atas, ramai orang yang musykil apabila secara tiba-tiba rumah mereka mula diserang oleh pepijat.

Sedangkan sudah sekian lama mereka tinggal di rumah yang sama tanpa menghadapi sebarang masalah digigit oleh pepijat yang makan darah manusia.

Bagus juga pepijat makan darah manusia. Kalau bukan kerana itu, kita tak akan menyedari akan kehadiran pepijat di rumah kita. Tetapi apabila gigitan pepijat membuatkan kulit kita merah berbintik dan bertukar menjadi masalah gatal, kehadiran pepijat bertukar mernjadi mimpi ngeri.

Antara punca yang membuatkan rumah ada pepijat adalah:


Datang dari rumah jiran

Jika rumah yang didiami bukan rumah sebuah tetapi samada rumah jenis teres atau apartmen yang punyai jiran di kiri dan kanan rumah kita, kemungkinan besar pepijat datang dari rumah jiran adalah sesuatu yang mungkin terjadi.

Jiran kita barangkali sudah lama membela pepijat dan tidak mengambil langkah untuk mengawal dan membenterasnya. Oleh itu bila dah banyak sangat berkeliaran dan merebak di situ, mereka akan berpindah pula ke rumah kita.



Datang dari hotel yang kita sewa

Kadangkala kita bercuti membawa satu keluarga ataupun bersendirian kerana urusan kerja. Lalu kita sewa pada hotel bajet murah untuk menjimatkan kos perjalanan dan penginapan.

Kalau hotel mahal lima star, mungkin pihak pengurusan hotel amat prihatin dan mengambil berat akan serangan pepijat di hotel mereka. Tetapi bila hotel bajet, kewangan mereka tidak berapa cukup untuk mengupah para profesional kawalan serangga bagi membentera pepijat di semua bilik yang mereka ada.



Bila bilik yang ada pepijat itu kita sewa, pepijat akan buat dua perkara:

Membaham darah kita ketika tidur di atas katil hotel bajet tersebut

Melompat atau menyelit di celah-celah bagasi yang kita bawah dan letakkan dalam ruang bilik hotel itu.

Biasanya kita akan beg berdekatan katil atau dalam almari atau atas kerusi perabut hotel. Bila di kawasan itu ada pepijat yang banyak, dia akan perlahan-lahan menyelinap masuk dicelah semua beg dan juga pakaian kita.

Tanpa disedari, kita pulang ke rumah membawa beg sekali dengan hadiah beberapa ekor pepijat daripada bilik yang telah kita sewa tadi.

Sampai di rumah pula, kita terus campakkan terlebih dulu beg dalam bilik tepi katil atau tepi perabut di rumah.

Bila pepijat keluar merayap pada waktu yang sesuai, maka dia akan mencari pula lokasi yang sesuai untuk menyorok dan menunggu waktu malam bagi meneruskan aktiviti hisap darah di rumah kita pula.

Bila dibiarkan tanpa dapat dikesan, pepijat akan mula membiak dan bertambah dari hari ke hari dan dari situlah bermulanya mimpi ngeri kita di rumah yang banyak pepijat.



Datang dari perabut secondhand yang kita borong
Sekarang ini, ada banyak usahawan yang membuka perniagaan perabut murah secondhand. Biasanya perabut tersebut mereka borong daripada hotel-hotel atau orang persendirian yang pindah rumah atau bertukar perabut baru.

Malang jika rumah tersebut atau hotel darimana mereka borong perabut tadi sudah diserang masalah pepijat.

Bila kita beli parabut mereka, kita akan membeli sekali dengan semua pepijat yang sedang membiak di celah-celah perabut tersebut.

Bila di bawa balik ke rumah, dia akan mula beroperasi pada malam harinya menghisap darah dan membiak pula di sekitar rumah terutamanya di kawasan yang kita sering melepak.



Nak buat apa jika tinggal di hotel ada pepijat

Begitulah secara ringkas kenapa rumah ada pepijat jika anda nak tahu. Selepas ini, jika anda mahu bercuti pastikan hotel yang diduduki bebas daripada masalah serangan pepijat.

Jika anda tinggal di hotel yang memang dah ada pepijat, pastikan dapat diskaun yang bagus kerana anda mengambil risiko untuk dihisap darah dan juga membawa pulang saguhati pepijat daripada hotel.

Selepas balik rumah, buka terlebih dahulu semua beg anda di luar rumah dan periksa kalau-kalau anda membawa balik segerombolan pepijat yang ganas.

Kalau malas nak periksa, kosongkan beg anda dan basuh dengan air panas supaya pepijat mati dan kesemua telur yang telah diselitkan pada beg anda juga turut mati.

Berhati-hati beli perabot secondhand

Begitu juga jika anda borong perabut dari kedai barang lama. Pastikan tak beli sekali dengan pepijat. Kalau nak beli juga pastikan ada rawatan susulan sebelum membawa masuk semua perabut tersebut ke dalam rumah.

Nak buat rawatan mudah saja. Beli Spray Greenleaf Anti Serangga dan sembur pada semua celahan perabut yang biasanya menjadi tempat pepijat menyorok.Segera whatssap 019-6479304

Begitulah serba sedikit maklumat berkenaan kenapa rumah ada pepijat untuk pengetahuan anda yang berminat nak tahu.
 
Sponsored Post

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
PROMOSI TERBARU STARTING BULAN MEI 2018 -
PAKEJ JIMAT KOMBO50 (1 set refill & spray) = RM50 Sekali poslaju semenanjung
(SEMENTARA STOK MASIH ADA)


31437467_929327503905326_85536184960286720_n.jpg


31301829_927731020731641_9165202365597351936_n.jpg
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
selamat pagi semua
boleh wassap 019-6479304 utk detail ya
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
selamat PETANG semua
boleh wassap 019-6479304 utk detail ya
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
Kenapa rumah ada pepijat?

mf4fuf6w.jpg



dari mana datang pepijat ke rumah?

Kenapa rumah ada pepijat? itu antara soalan yang sering saya terima setiap kali mendapat panggilan daripada pelanggan.

Mereka biasanya melayari Google untuk mendapatkan maklumat berkenaan pepijat dan google telah membawa orang yang menaip perkataan pepijat kepada blog ini.




Kenapa rumah ada pepijat

Berbalik kepada persoalan yang diutarakan pada tajuk di atas, ramai orang yang musykil apabila secara tiba-tiba rumah mereka mula diserang oleh pepijat.

Sedangkan sudah sekian lama mereka tinggal di rumah yang sama tanpa menghadapi sebarang masalah digigit oleh pepijat yang makan darah manusia.

Bagus juga pepijat makan darah manusia. Kalau bukan kerana itu, kita tak akan menyedari akan kehadiran pepijat di rumah kita. Tetapi apabila gigitan pepijat membuatkan kulit kita merah berbintik dan bertukar menjadi masalah gatal, kehadiran pepijat bertukar mernjadi mimpi ngeri.

Antara punca yang membuatkan rumah ada pepijat adalah:


Datang dari rumah jiran

Jika rumah yang didiami bukan rumah sebuah tetapi samada rumah jenis teres atau apartmen yang punyai jiran di kiri dan kanan rumah kita, kemungkinan besar pepijat datang dari rumah jiran adalah sesuatu yang mungkin terjadi.

Jiran kita barangkali sudah lama membela pepijat dan tidak mengambil langkah untuk mengawal dan membenterasnya. Oleh itu bila dah banyak sangat berkeliaran dan merebak di situ, mereka akan berpindah pula ke rumah kita.



Datang dari hotel yang kita sewa

Kadangkala kita bercuti membawa satu keluarga ataupun bersendirian kerana urusan kerja. Lalu kita sewa pada hotel bajet murah untuk menjimatkan kos perjalanan dan penginapan.

Kalau hotel mahal lima star, mungkin pihak pengurusan hotel amat prihatin dan mengambil berat akan serangan pepijat di hotel mereka. Tetapi bila hotel bajet, kewangan mereka tidak berapa cukup untuk mengupah para profesional kawalan serangga bagi membentera pepijat di semua bilik yang mereka ada.



Bila bilik yang ada pepijat itu kita sewa, pepijat akan buat dua perkara:

Membaham darah kita ketika tidur di atas katil hotel bajet tersebut

Melompat atau menyelit di celah-celah bagasi yang kita bawah dan letakkan dalam ruang bilik hotel itu.

Biasanya kita akan beg berdekatan katil atau dalam almari atau atas kerusi perabut hotel. Bila di kawasan itu ada pepijat yang banyak, dia akan perlahan-lahan menyelinap masuk dicelah semua beg dan juga pakaian kita.

Tanpa disedari, kita pulang ke rumah membawa beg sekali dengan hadiah beberapa ekor pepijat daripada bilik yang telah kita sewa tadi.

Sampai di rumah pula, kita terus campakkan terlebih dulu beg dalam bilik tepi katil atau tepi perabut di rumah.

Bila pepijat keluar merayap pada waktu yang sesuai, maka dia akan mencari pula lokasi yang sesuai untuk menyorok dan menunggu waktu malam bagi meneruskan aktiviti hisap darah di rumah kita pula.

Bila dibiarkan tanpa dapat dikesan, pepijat akan mula membiak dan bertambah dari hari ke hari dan dari situlah bermulanya mimpi ngeri kita di rumah yang banyak pepijat.



Datang dari perabut secondhand yang kita borong
Sekarang ini, ada banyak usahawan yang membuka perniagaan perabut murah secondhand. Biasanya perabut tersebut mereka borong daripada hotel-hotel atau orang persendirian yang pindah rumah atau bertukar perabut baru.

Malang jika rumah tersebut atau hotel darimana mereka borong perabut tadi sudah diserang masalah pepijat.

Bila kita beli parabut mereka, kita akan membeli sekali dengan semua pepijat yang sedang membiak di celah-celah perabut tersebut.

Bila di bawa balik ke rumah, dia akan mula beroperasi pada malam harinya menghisap darah dan membiak pula di sekitar rumah terutamanya di kawasan yang kita sering melepak.



Nak buat apa jika tinggal di hotel ada pepijat

Begitulah secara ringkas kenapa rumah ada pepijat jika anda nak tahu. Selepas ini, jika anda mahu bercuti pastikan hotel yang diduduki bebas daripada masalah serangan pepijat.

Jika anda tinggal di hotel yang memang dah ada pepijat, pastikan dapat diskaun yang bagus kerana anda mengambil risiko untuk dihisap darah dan juga membawa pulang saguhati pepijat daripada hotel.

Selepas balik rumah, buka terlebih dahulu semua beg anda di luar rumah dan periksa kalau-kalau anda membawa balik segerombolan pepijat yang ganas.

Kalau malas nak periksa, kosongkan beg anda dan basuh dengan air panas supaya pepijat mati dan kesemua telur yang telah diselitkan pada beg anda juga turut mati.

Berhati-hati beli perabot secondhand

Begitu juga jika anda borong perabut dari kedai barang lama. Pastikan tak beli sekali dengan pepijat. Kalau nak beli juga pastikan ada rawatan susulan sebelum membawa masuk semua perabut tersebut ke dalam rumah.

Nak buat rawatan mudah saja. Beli Spray Greenleaf Anti Serangga dan sembur pada semua celahan perabut yang biasanya menjadi tempat pepijat menyorok.Segera whatssap 019-6479304

Begitulah serba sedikit maklumat berkenaan kenapa rumah ada pepijat untuk pengetahuan anda yang berminat nak tahu.
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
PROMOSI TERBARU STARTING BULAN MEI 2018 -
PAKEJ JIMAT KOMBO50 (1 set refill & spray) = RM50 Sekali poslaju semenanjung
(SEMENTARA STOK MASIH ADA)


31437467_929327503905326_85536184960286720_n.jpg


31301829_927731020731641_9165202365597351936_n.jpg
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
IMG_20140513_WA0037.jpg


baru2 ni pergi camping di taman negara endau rompin,sana musim hujan mmg byk pacat,saja je test spray ni bila ade member yg kene gigit pacat kt kaki,selepas spray,pacat tu yg tgh sedap menghisap darah trus jatuh ke lantai pastu mcm menggelupur,akhirnya beliau tewas juga sob3


ketupatFX said:
dah beli semalam..

abis mati lipas2 kat opis..

up barang baik..

laku betui ehhh..asik abis stock je :)cgrock:)cgrock:)cgrock


ilham..06 said:
Dah beli smlm cod kat menara tnb

Dah try ok semut semua dah mati

Esok mulakan ops cantas semut and the gang


mr_compiler said:
Brg dah lama sampai...baru ari ni guna.
Mmg power beb!!!
Sekali zappp...kojol abis semut gatal kat dapor.
Tq tt produk mmg best.

dxazz said:
Aku da test kat cicak malam td..
Aku hangin,balik keje dia boleh berkokok time aku nak buka gate..
Apa lg,terlintas la nak buat eksperimen kat cicak tu..
Skali aku spray,cicak tu mcm x tentu hala..then jatuh ke lantai..
Yg pasti,cecair tu x boleh bunuh cicak..cicak tu kojol sbb aku pijak sebenarnya..:D:D
Ada la belas² ekor aku pijak cicak mlm td..

ArePiz said:
tt barang da sampai..aku da test letak gula atas meja pastu aku sembur kt kaki meja..terbukti semut xberani nak datang..hehe:)


aec994 said:
Tiada lagi kelihatan semut berkeliaran dirumah.. antara produk yang paling berkesan utk menghalau semot.

Bebudak makan makanan ringan kalo ada sisa jatuh atas lantai pun semut dah xmai. dulu merata2 ada semut. atas tilam pun ada.

so far dalam 2-3 minggu ni rumah aku bebas semot. alhamdulillah.

diodzener said:
Tuan.. barang dah sampai minggu lepas.. tq.. dah try sembur pada lipas..mmg kejap je.. terus lipas kojol..

amirule said:
salam bro aku dh try spray ni..
mmg 120% menjadi. semut n serangga perosak dh x dtg dh.. deme g pindah cari umah yg x pkai spray ni lak...hihih..

pkai pun x byk .. ckit jer..blh tahan bertahun..

ty bro.. nnti klu ada org nak aku oder lagi.. hihi

danaumas said:
torbaeks, dh cuba bermacam2 jenis. SANGAT PUAS HATI, MEMANG BERKESAN SANGAT-SANGAT. TQ BRO!!!

ely_evo said:
Tuan ni aku tambah cikit testimoni sempena bulan Ramadhan ni...

Kes pertama
Aku sembur hampir suku dalam kereta (tempat aircond, bawah kerusi, karpet dan tempat barang) esoknya banyak anak2 lipas mati kat karpet yg heran x jumpe lg mak lipas ntah2 dah cabut lari kot (x sempat ambik gmbar kena cuci cepat2 sebab ada baby)

Kes kedua
Sekarang ni walaupun letak air manis dekat cabinet tp semut tak naik. N aku dah lame x nampak semut kat rumah aku... lepas aku spray kat kaki table, keliling kabinet dapur dan keliling dinding aku spray kat tiles (rumah apartment jer)semut pun tak nmpk .. Really rindu dengan semut..

Untuk kes2 lain nnt aku bg lagi.. hahaha.. belum try benda lain lagi...


najibzkl said:
sori bos lambat bg testi...

cod dgn tt kat dataran maybank aritu..
balik uma sembur kat dapur, toilet, ruang tamu, bilik tido..
abes semut semua hilang ntah pergi mane...
ade intai2 jgk cari sana sini tapi x jumpa..
rase rindu pulak nk tgk semut kat uma aku..
hahahaaaa... :)cgrock :)paid
[/CENTER]

m.fadli said:
tlg up post TT.
barang mmg terbaik.
semut lipas pijat semua melungkup..


ocean gurl80 said:
testimoni jujur dr aku,,,tanpa kominsyen dr TT,,huhu

spray ni antara spray yg plg best aku pnh guna..semut mati or apa apa mati tu mmg normal..tp yg paling penting..lepas spray,,tmpt yg spray tu,,semut tkkan dtg dah..tu yg penting,..

kalau guna ridsect contohnya, lepas spray, semut akan dtg blk or akan berjogging kt area sana selepas tu..tapi dgn spray ni,,semua nk dtg blk mmg tkde

umh aku bebas semua, bebas lipas sekarang

confirm akan order lg..sebab member dah banyak pinjam nk test kt umh diaorg lak..hahah



:)cgrock:)cgrock:)cgrock


bourne said:
Baru je balik cod ngan tt. Order 3 botol trus buat stok pakai sendiri. Memang terbaik produk ni

ciksnow said:
selamat buat roadblock. utk ptama kalinye smlm da xde lintas lansung oleh cik lipas haha

bohairi said:
lipas jarang nampak tapi ade jugak sesekali dia melintas

setiap laluan masuk ke rumah dah di sembur alhamdulillah hilang semut2 di rumah

tomie said:
SPRAY dah sampai petang tadi dgn jayanya... :)paid

Test terus...sembur pada berpuluh lalat atas karpet bucuk ..
dua-tiga kali spray ke arah mereka....terus depa bersurai..x mai dah.. :)) :)cgrock

tomie said:
spray alonso ni...tak bucuk...wangi je...bau serai wangi :D
lani semut jarang nampak dah.
anai2 pun dah nyorok mana ntah...
lipas pun..ntah mana pergi..
lani tak tau nak tembak apa dah.. :))

nik1412; said:
dah testing. mampuh keras pijat :))


:)cgrock



eLLYaNa said:
Aku da semburkan pd port semut selasa malam.
Dah xde lagi semut halus2 kecik2 bau busuk tu naik meja makan aku.
Yg peliknya meja makan je dia lepak tpt lain xde.
Walhal aku selalu lap meja lepas makan.
Sekarang dgn amannya aku letak kek indulgence dan air atas meja.
Da xde semut lalu lalang lagi.
(Selalu pun semut lalu lalang je x hurung mknn tp aku yg rimas tgk haha)


sena21 said:
Salam boss. Saya yg baru cod dgn bos mlm td kat depan tesco ampang. Dh test. Balik terus test sembur dkt sofa, pepijat mati on the spot. Memang berkesan, tauke alonso pun hensem, mmg melecak2!


bartt said:
Barang dah sampai bro. Memang berkesan. Arwah lipas lipas yang bermaharajalela dalam kete.


oilfilter99 said:
Pernah beli produk ni ngan tt..mmg terbaik la..
Sebelum ni kat dapur,ruang tamu byk sgt semut..lepas sembur benda ni
terus x de semut..lipas pun habis mati..


smallgiant said:
-dah beli
-dah pakai
-berkesan,semut hilang n yg penting lipas tiba2 mati jer.....
-thanks tt berkongsi produk yg baik nie.

pokyo; said:
Up sikit utk produk baik;
November lepas teman bawak balik sebotol ke kg (beli dgn orang lain) – spray semut2 yg banyak di lantai dapur & bhg luar.
CNY baru ni balik lagi, terkejut psl rumah mak teman dah bebas semut, yang tinggal hanya kerengga di pokok pelam tapi itu pun terus pupus dikerjakan anak teman dgn spray ni. Recommended!

:)cgrock


cre8tive said:
aku dah beli dr alonso..nak komen 3 patah perkataan jer..GST..Geng, Semut Takde!!!

:)paid:)paid



Biofuel said:
baru aku teringat, dulu sbnrnya aku pernah COD dgn TT beli cheesy wedges. patutlah haritu aku COD spray ni, muka mcm kenal. HAHA! TT, kita COD dekat Menara Axiata haritu. TT dtg dgn awek, tak taula tu awek ke bini. HEHE!

waktu memula pakai nampak mcm berkesan, tapi lepas semalam bukan je semut, bapak mak semut semua keluar makin BANYAK! aku punya la hangin, ingatkan semut rumah aku tak lut dgn spray ni. tapi taknak complain dkt TT lagi. aku try lagi dgn spray 1 rumah sekali lagi tunggang langgang aku kerja kan.

Habis 3/4 botol aku pakai, sampai ke harini sekor semut pun aku tak nampak dekat rumah aku. WAHAHAHAHAH! punya power spray ni. model ciput hasilnya lumayan. dah recommend dekat mak mertua suh terminate contract pest control yg beratus sebulan, pakai spray yg berapa puluh hengget ni aman dunia.

sekian testi dari saya.


P/S: ini bukan iklan berbayar. TQ!



ezzy said:
Mmg mujarab la spray ni..
Sembur tempat semut sampai Skang dah xde.
Mlm td sembur blkg almari dgn kabinet, pagi ni lipas banyak yg dah kiok..:)cgrock


metallizer said:
B U M P untuk tt. .
Lipas dah susah nak jumpa kat rumah . .


fahmiazlan said:
apa yang sy boleh katakan..memang berkesan,
cod dgn bro dgn bandar tun razak,
balik mulakan operasi dalam bilik hilangkn pijat.
sekarang tak makin kurang...dan mcm dah tak ada..
mula2 mmg kena selalu spray..
thanks bro..nnti nk repeat order.

PIJAT PUN DAH HILANG!

CL's said:
dah guna sebulan lebih baru nak buat testimoni....
mmg power kick spray nie...
skrg umah aku mmg bebas terus dari semut2....
even umah mertua aku kat kg pon aku sembur....
biasa kalau bilik aku kat umah mertua penuh semut sbb dia masuk dr surau tepi bilik tu...
tapi lepas adik ipar aku sembur mmg sampai skrg hilang jejak...
mcm tu jugak kat sinki dapur tempat buang sisa makanan....
mmg terus takde semut....
memang terbaik la kick spray nie...
nnt nak oder satu lagi..


bobmudah said:
Hasil nye...mlm tadi sprah dlm kereta..pg tadi kutip hasil tuaian..hahhaha..



Antara testimoni spray Alonso

:)cgrock:)paid:)cgrock


1458211002157.jpg
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
selamat PETANG semua
boleh wassap 019-6479304 utk detail ya
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
PROMOSI TERBARU STARTING BULAN MEI 2018 -
PAKEJ JIMAT KOMBO50 (1 set refill & spray) = RM50 Sekali poslaju semenanjung
(SEMENTARA STOK MASIH ADA)


31437467_929327503905326_85536184960286720_n.jpg


31301829_927731020731641_9165202365597351936_n.jpg
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
PROMOSI TERBARU STARTING BULAN MEI 2018 -
PAKEJ JIMAT KOMBO50 (1 set refill & spray) = RM50 Sekali poslaju semenanjung
(SEMENTARA STOK MASIH ADA)


31437467_929327503905326_85536184960286720_n.jpg


31301829_927731020731641_9165202365597351936_n.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register