BTC USD 66,517.5 Gold USD 2,400.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

GPS - Global Positioning system

Sponsored Post

gps navigator tu bleh jugak tunjuk koordinat lat/long.. isu utama hanya pada accuracy koordinat tersebut. GPS yang below RM2000 biasa nya berketepatan 3m hingga 10m ... kalo nk accuracy 10milimeter, kena beli GPS harga RM40,000 ke atas ... tp GPS mcm tu cuma diguna utk tujuan pengukuran (precise surveying)

Ni contoh koordinat aku skrg
** Aku guna Garmin Mobile XT on HTC Tytn II

28420359156c4e19bdc3b467b03e38219a7e5b8.png
 
Last edited:
gps navigator tu bleh jugak tunjuk koordinat lat/long.. isu utama hanya pada accuracy koordinat tersebut. GPS yang below RM2000 biasa nya berketepatan 3m hingga 10m ... kalo nk accuracy 10milimeter, kena beli GPS harga RM40,000 ke atas ... tp GPS mcm tu cuma diguna utk tujuan pengukuran (precise surveying)

Ni contoh koordinat aku skrg
** Aku guna Garmin Mobile XT on HTC Tytn II

28420359156c4e19bdc3b467b03e38219a7e5b8.png

hmm... RM40000 memang mahal...tak berbaloi plak aku nak beli... aku bukan apa, baru2 ni dapat projek untuk mencari batu sempadan.. luas kawasan hampir 200ekar.. jenuh jugak kalau guna kompas jer....nak kena menebas hutan lagi....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Back
Top
Log in Register