Google buang palestin dari google map dan diganti dengan Israel..

CG Sponsors




sangbogol

CG Top Poster Club
Joined
Dec 12, 2007
Messages
25,143
Reaction score
47
Points
120
google pun dah tunduk pada zionis rupanya :))
 
Sponsored Post

TokCu

Legendary Member
Joined
Jul 25, 2011
Messages
11,155
Reaction score
538
Points
161
dah berkiblat yahudi
semua yahudi buat semua kena tempias
yang kita buat kena yahudi iktiraf
 

SmileAlways

Super Active Member
Joined
Aug 11, 2014
Messages
9,579
Reaction score
435
Points
91
facebook.com/SinarHarian/photos/a.90495414882.82659.87363369882/10154487787469883
 

jookiba

Active Member
Joined
Jun 26, 2016
Messages
1,217
Reaction score
178
Points
33
dalam quran ada ke sebut pasal palestin? israel berlambak
 

agen14

Super Active Member
Joined
Nov 21, 2009
Messages
8,819
Reaction score
72
Points
75
Aku cek tadi pun memang tak jumpa dah..
 

2618918

Active Member
Joined
Aug 8, 2012
Messages
2,419
Reaction score
1,284
Points
111
Aku pelik kenapa israel tak hapuskan je saki baki penduduk palestin tu terus. Siapa dia kuasa islam nak marah/halang. Islam tengah lemah sekarang, ni la masanya..
 

TokCu

Legendary Member
Joined
Jul 25, 2011
Messages
11,155
Reaction score
538
Points
161
berapa ramaikah muslim dunia yang alert tentang isu ini
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,478
Reaction score
4,238
Points
196
Sejak minggu lalu, media sosial telah dikejutkan dengan berita label negara Palestin telah dipadam oleh pihak pihak Google dalam aplikasi Google Maps yang dihasilkan mereka, ianya menyebabkan jutaan penduduk dunia marah termasuk mereka yang bukan Islam.

Oleh itu ada pihak yang menjalankan petisyen meminta nama Palestin dinaikkan semula dalam aplikasi berkenaan dan mendapat sambutan ramai selain hashtag #PalestineHere yang menjadi trending di laman sosial.

Kerana itu ramai antara mereka memberi amaran akan memboikot Google jika tidak menaikan semula nama Palestin diatas peta Google Maps berkenaan.










Pihak Google dalam satu kenyataan telah memberitahu bahawa tidak pernah ada label bernama 'Palestin' dalam Google Maps

"Namun kami telah mengesan 'bug' (kesilapan) atau pepijat dalam Google Maps, dengan label 'Tebing Barat' dan ''Gaza'."

"Kami sedang berusaha segera untuk mengembalikan label tersebut di kawasan itu," kata Google dalam satu kenyataan hari ini.

Berdasarkan kenyataan itu ternyata nama Palestin sememangnya tidak pernah dilabelkan dalam pemetaan Google Maps dimana hanya menggunakan nama Gaza dan Tebing Barat.

Kenapa nama Palestin tidak ada pada peta? ini kerana untuk melayakkan nama negara Islam berkenaan ada di Google Maps, Palestin harus diiktiraf oleh Persatuan Bangsa Bangsa Bersatu (PBB) sebagai sebuah negara.

Ketika ini, negara berkenaan hanya diiktiraf sebagai negara pemerhati bukan ahli di PBB sejak 29 November 2012 di mana ialah adalah langkah pertama untuk mengiktirafnya sebagai sebuah negara merdeka.

Sehingga kini ada 136 buah negara dari 193 negara anggota PBB telah mengiktiraf kewujudan negara Palestin.

Isu ini berbangkit apabila pada 25 Julai yang lalu Barisan Wartawan Palestin telah melakukan bantahan terhadap Google dengan mendakwa syarikat teknologi itu telah sengaja 'membuang' nama Palestin di Google Maps.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register