To Sell GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM35) sebotol.

Recommended Brokers


Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 
Sponsored Post

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Kita hidup tak lama Lan.
Sabar jer.
Abah tu kalau tak kuat sabar, lama dah dia lari.
Ujian dia lagi berat.



Abah contoh kuat sabar.
Sabar dengan kerenah kaum kerabat, anak bini.
Kita patut kuat sabar cam dia.



Kau anak mak abah yang paling berjaya bagi aku.
Lama dah kawin.
Anak pun dah besar dan berjaya.
Dah beli rumah.
Pensyarah...bangga gak aku citer kat orang; abang aku pensyarah Uitm.
Ujian anak bini tu biasa Lan.
Al-Quran pun sebut.
Muhasabah diri juga sebab dulu masa kita jadi anak, macam² hal kita buat kat mak bapak kita.


Aku rasa ramai orang ada masalah anak bini dan duit.
Mesti kau dah pernah citer kat mak abah kan?
Nasihat diorang paling berguna.
Diorang lebih kenal kau.
Aku nak citer banyak pun...aku apa pun tak reti.
Kahwin pun belum.
Anak pun takde.
Yang dah berkeluarga jer tahu pahit maung.
Yang aku faham cuma kita hidup ikut kemampuan.


Kau kata nak jadi cam aku dan Dilah?
Kami dah masuk 40an tapi masih terumbang-ambing.
Kau kira dah berjaya dalam hidup.


Nanti bila mak abah dah takde nanti.
Kau dan Wati senang dah sebab ada keluarga sendiri.
Susah senang ada pasangan dan anak² yang leh bantu.
Kau lagi senang...Ridhuan dah keje.
Sara tak lama lagi keje juga.
Kail pun.
Leh bantu keluarga.
Rezeki anak².




Yang bujang cam aku akan terasa kekosongan.
Susah senang tanggung sendiri.




2 minggu lepas kita dah sambut Maal Hijrah.
Azam baru.
Mari sibukkan diri dengan banyakkan ibadat.
Banyak puasa dan kurangkan makan...sampai slim.


Solat fardhu berjemaah di masjid/surau.
Solat tahajjud selalu.


Qabliah (Q)
Badiyah (B)

Subuh - 2 rakaat (Q)
Zuhur - 4 rakaat 2 salam (Q) 4 rakaat 2 salam (B)
Asar - 4 rakaat 2 salam (Q)
Maghrib - 2 rakaat (Q) 2 rakaat salam (B)
Isyak - 2 rakaat (Q) 4 rakaat 2 salam (B) 3 Witir

Memang penat~

Ni jer lah yang aku mampu kongsi.
Kalau tanya abah pun, ni jugak yang dia akan cakap.

Mudah² hidup kita dipermudahkan.


https://www.facebook.com/CocombeeCom/videos/1388451827926788/









Banyak bersabar.
Ujian.
Bahagian masing².
Kifarah dosa kita juga.
Allah uji sebab Dia tahu kita mampu tanggung ujian tue.

Orang lain ujian lagi dasat.
Ujian sakit etc.

Akhir zaman memang camni.
Aku ada dengar ustaz sebut.
Yang penting suami/ayah istiqomah nasihatkan isteri dan anak².
Tanggungjawab dah lepas.
Tawakkal.

Banyak berdoa dan jangan tinggal solat tahajjud.
Kalau stress, baca Al-Quran, gi lepak kat masjid etc.
Kalau ada hutang, settlekan cepat.
Hutang Zaki dah settle?
Mudah²an hidup jadi mudah.

Aku pun risau bahagian aku.
Banyak dosa dengan mak abah, adik beradik.
Lebih 20 tahun gaduh dengan Dilah.
Tak tahu apa nak jadi esok².
Nasib aku ketika nazak dan dalam kubur.
Sebab hubungan tak baik dengan mak abah dan adik beradik.

Kau kira dah berjaya apa.
Keje lecturer...power tue.
Anak² dah ok...tinggal Kail dan Tisha jer.


Pahala orang yang dah berkeluarga 2 kali ganda berbanding orang bujang.


Al-Quran sebut banyak kali.
Dunia ni senda gurau, main².
Jadi, jangan susah hati.
Berdoa pada Allah.
Aku lagi takut sakaratul maut, alam barzakh dan seterusnya.






Arwah Badli.
Bayangkan kena kanser tekak...takleh makan.
Azab tu.
Mudah²an akhirat esok dia senang sebab atas dunia kena ujian berat.
Ada dengar ustaz cakap, kalau atas dunia kita diuji dengan kesakitan yang amat sangat...akhirat nanti ringan sikit.
Aku dengar takut juga sebab aku tak tahan sakit.




Wati.
Ujian anak ada autism.


Abah lagi berat ujian dia.
Ujian atuk dan wan, adik beradik, isteri (mak), anak² (kita la) etc.
Kau mesti ingat masa kita kecik, mak dan abah kan ada berselisih faham sampai tak bertegur beberapa hari.



Abah senang jer...dia redha.
Aku suka tengok dia happy jer.
Walaupun rumah ni serabut.
Ramai tak jaga solat dalam rumah ni; banyak lagha.
Leka tengok tv, melewatkan solat etc.
Abah sorang jer solat berjemaah di masjid.
Subuh dia gi la dengan mak.
Aku tengok abah, aku jadi kuat.




Aku pernah dengar abah nasihatkan mak macam² tapi mak 'basuh' dia balik.
Mak marah abah...abah diam jer.
Kau tahu lah mulut mak tu camana.
Mak pun panas baran juga.
Teruk kita anak lelaki kena; anak perempuan tak pernah kena apa pun.


Kalau bercerai lagi susah.
Kita banyak kes nak kena jawab depan Allah SWT.
Cerai ni dah jadi kes tambahan lak...jadi leceh.
Kita kalau boleh nak masuk syurga cepat.






Abah dan mak dah takde nanti, kau ada keluarga untuk isi kesedihan, kekosongan etc.
Aku?
Apa pun takde.
Ada Allah jer.
Buatnya mak abah meninggal dan aku masih belum dapat kerja?
Mana aku nak gi?
Rumah ni dah atas nama Mala.
 
Last edited:

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,751
Reaction score
1,534
Points
191
Salaam.

BUMP!

Terima kasih.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register