BTC USD 59,936.2 Gold USD 1,732.85
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Gerakan Peralihan Kuasa Politik Malaysia 2020 : UMNO Keluar PN

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
10,283
Reaction score
1,317
Points
201
Elok la sorang bodoh sorang bangang bergumpal la kome hahaha
 
Sponsored Post

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,854
Reaction score
414
Points
51
Plot twist, zahid n najib dah ke dalam,
Muhyiddin bubar bersatu masuk umno jadi Presiden.
Terus dpt ramai penyokong parti.

Azmin pulak Mintak maaf lah org bukit antarabangsa nk undi dia lagi.
Kubu kuat nuar tu.
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,011
Reaction score
689
Points
81
Plot twist, zahid n najib dah ke dalam,
Muhyiddin bubar bersatu masuk umno jadi Presiden.
Terus dpt ramai penyokong parti.

Azmin pulak Mintak maaf lah org bukit antarabangsa nk undi dia lagi.
Kubu kuat nuar tu.
mcm2 plot twist boleh difikirkan, pemimpin2 diatas lompat lah sana sini selagi boleh... bila tiba masa pru nanti rakyat yg akan tentukan.. duduk dan jgn lari..hehe
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,787
Reaction score
654
Points
116
come on penyokong perompak..... tak kan hilang title penyokong perompak dengan tuduhan kepada org lain...
Plot twist, zahid n najib dah ke dalam,
Muhyiddin bubar bersatu masuk umno jadi Presiden.
Terus dpt ramai penyokong parti.

Azmin pulak Mintak maaf lah org bukit antarabangsa nk undi dia lagi.
Kubu kuat nuar tu.
ramai je org BA undi Jemin ..
hang dun BA ke ? area mana ?
 

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,854
Reaction score
414
Points
51
ramai je org BA undi Jemin ..
hang dun BA ke ? area mana ?

Memangla ramai. Org undi dia masa dia dlm pH.
X duduk sana, tapi ambik tahu senario dari kawan2 n sepupu sepapat yg duk sana merangkap bekas2 penyokong kuat Azmin.
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
25,509
Reaction score
1,947
Points
206
Hati-hati helah Muhyiddin: PKR
SAIFULLAH AHMAD | | 04 April 2021

1022529.jpg

Saifuddin Nasution Ismail
A
A
IPOH - Semua parti di dalam Perikatan Nasional (PN) mahupun yang berhasrat menyertai gabungan itu dinasihat supaya berhati-hati dengan helah Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata, PKR pernah berdepan pemimpin utama Bersatu itu yang mahu menjadi dominan di dalam Pakatan Harapan (PH) dengan meminta 80 kerusi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Menurutnya, alasan yang dikemukakan pada waktu itu ialah Bersatu sebagai parti mewakili orang Melayu mesti dilihat mempunyai kelebihan kerusi untuk menarik pengundi berbangsa Melayu.


"Semalam (Sabtu), dia (Muhyiddin) berucap dalam Perhimpunan Agung MIC, dia kata PN ini adalah satu gabungan yang tidak ada dominasi satu parti atau satu kaum. Watak yang saya kenali, rakan dan pengalaman masa dalam PH dia mahu kerusi lebih kepada Bersatu.

"Jadi saya nasihatkan komponen ataupun penyokong dalam PN harus berhati-hati baik Gerakan, baik MIC, baik PBRS (Parti Bersatu Rakyat Sabah) yang sekarang menyokong dia, mereka harus melihat bahawa watak Presiden Bersatu ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PKR Cabang Tambun di sebuah hotel di sini pada Ahad.

Pada 3 April lalu, Muhyiddin ketika berucap pada Perhimpunan Agung MIC ke-74 menyatakan bahawa MIC boleh melakukan sumbangan besar kepada situasi semasa dengan mengutamakan politik perpaduan demi kebajikan rakyat, bukan politik pecah belah untuk kepentingan sempit.

Sementara itu, Saifuddin berkata, PKR masih terbuka untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak dalam berdepan dengan PRU15.

Menurutnya, sejarah parti itu membuktikan bahawa mereka tidak berseorangan dalam menghadapi pilihan raya umum sejak tahun 1999.

"Sejarah PKR dalam menempuh pilihan raya, rekod kita menunjukkan kesediaan kita untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak asal sahaja perkara yang menjadi prinsip dalam parti iaitu Islam agama Persekutuan dan kebebasan beragama, institusi raja-raja Melayu diiktiraf sebagai sebahagian daripada sistem demokrasi negara kita ada peranan dan fungsi dia yang ketiga adalah tentang kedudukan istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah, Sarawak serta bahasa Melayu bahasa rasmi dipersetujui.

"Prinsip kita juga membanteras rasuah, berusaha mewujudkan tatakelola pemerintahan, itu prinsip-prinsip kita. Kalau ada gabungan selain daripada PH yang menerima prinsip ini kami nyatakan bahawa PKR bersikap terbuka untuk meneroka potensi kerjasama dengan mana-mana pihak tanpa menamakan pihak yang berminat," katanya.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/131975/BERITA/Politik/Hati-hati-helah-Muhyiddin-PKR
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,860
Reaction score
2,719
Points
206

ADUN Teratai keluar parti

maxresdefault.jpg


Shah Alam: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Teratai di Selangor, Bryan Lai Wai Chong mengumumkan keluar daripada DAP dan bergerak sebagai wakil rakyat bebas yang menyokong Pakatan Harapan (PH) bermula hari ini.

Beliau berkata keputusan itu dibuat untuk menyelesaikan masalah peribadinya dan tidak mahu DAP terpalit dengan dakwaan mempunyai hubungan sulit yang dihadapinya.

"Saya cintakan parti DAP dan tidak mahu nama baik parti itu terjejas kerana isu yang dihadapi oleh saya.

"Tetapi saya masih lagi pro-PH dan tidak akan masuk ke mana-mana parti yang lain," katanya dalam kenyataan di sini.

Keputusan wakil rakyat itu bagaimanapun tidak menjejaskan pentadbiran kerajaan PH.

Minggu lalu, Lai meletak jawatan sebagai setiausaha organisasi DAP Selangor.

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register