Gerakan orang cina untuk menjadi perdana menteri malaysia

CG Sponsors




Status
Not open for further replies.

meor77_l5

Fun Poster
Joined
Sep 12, 2007
Messages
121
Reaction score
0
Points
10
Sori klu salah tread..meh kita tukar2 pendapat...

FASA I
Mempengaruhi masyarakat untuk mengurangkan majoriti 2/3 kerajaan
Barisan Nasional dengan menggunakan pelbagai isu semasa untuk
melihat sokongan masyarakat.

FASA 2
Membeli 30 kerusi tambahan bagi PKR menjumlahkan 61 kerusi, untuk
mendapatkan Majoriti Mudah (112 kerusi) bagi menumbangkan Kerajaan
Barisan Nasional.
[31 (PKR) + 30 (AP baru serta PKR)]

FASA 3
Berpura-pura memberi gambaran kepada masyarakat Melayu bahawa orang
Cina dan India dalam Pakatan Rakyat bersetuju Melayu dilantik
sebagai Perdana Menteri (seolah-olah Melayu memiliki bilangan
majoriti dalam Pakatan Rakyat). (Utusan Malaysia, 20/07/2008 :
Pakatan Pembangkang Setuju Anwar Jadi PM).

FASA 4
Membentuk Kerajaan Pakatan Rakyat dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim
sebagai Perdana Menteri hanya untuk sementara sehingga Persidangan
Tahunan PKR pada 2009.

FASA 5
Menukar Presiden PKR kepada orang Cina dalam Persidangan Tahunan
PKR pada 2009 kerana Melayu menjadi minoriti selepas membeli 30 Ahli
Parlimen dan mendapatkan jawatan Perdana Menteri menggunakan
peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan dalam Perkara 43 (2)(a)
dan Perkara 66(4) dan Perkara 66(4A).

Perkara-perkara yang masyarakat Melayu tidak sedari bagi
merealisasikan gerakan tersebut.

Bilangan Orang Melayu
------------ ---------
PAS : 23 orang
PKR : 20 orang

JUMLAH : 43 orang (Melayu)

Bilangan Orang Bukan Melayu
------------ --------- -------
PKR : Cina : 7 orang
: India : 4 orang
DAP : Cina : 21 orang
: India : 7 orang
AP yang dibeli dari : 30 orang
Sabah & Sarawak

JUMLAH : 69 orang (Bukan Melayu)


Cina majoriti dalam Kerajaan Pakatan Rakyat dan dalam PKR selepas
kemasukan ahli parlimen dari Sabah dan Sarawak

Perdana Menteri mempunyai kuasa mutlak untuk melantik
menteri-menteri Kabinet Kerajaan Pakatan Rakyat.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri :
Menukar pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (Tan Sri Rashid) kepada
orang Cina dan membuat persempadanan semula dengan memecahkan
kawasan majoriti Cina kepada beberapa kawasan Parlimen bagi
mewujudkan lebih ramai Ahli Parlimen Cina :
• P 43 Bagan (59,385) Cina : 70%, Melayu :14%
• P 45 Bkt Mertajam (64,040) Cina : 72%, Melayu : 18%
• P 48 Bkt Bendera (64,545) Cina : 74%, Melayu : 14%
• P 49 Tanjong (53, 188) Cina : 85%, Melayu : 6%
• P 51 Bkt Gelugor (65,614) Cina : 74%, Melayu : 15%
• P 64 Ipoh Timur (76,647) Cina : 81%, Melayu : 13%
• P 66 Bt Gajah (77,313) Cina : 77%, Melayu : 10%, dan
kawasan-kasawan lain.
Terdapat 26 kawasan majoriti Cina dan minoriti Melayu akan
dipecahkan kepada 2 hingga 12 kawasan parlimen baru untuk orang Cina
dengan mengambil contoh P126 Putrajaya, Melayu : 53%, Cina : 39%;
hanya ada 6,608 orang pengundi sahaja bagi satu kawasan parlimen.
Dengan persempadanan semula ini, ahli perlimen Cina akan bertambah
bagi membentuk sekurang-kurangnya majoriti mudah untuk terus
membentuk Kerajaan Cina dan orang Cina keluar daripada Kerajaan
Pakatan Rakyat.

Menteri Pengajian Tinggi :
Mempunyai kuasa melantik Naib Canselor (AUKU : Perkara 3) yang orang
Melayu dipengaruhi untuk menghapuskan AUKU selama ini, dan melantik
NC di kalangan Bukan Melayu (Siasah, 24/04/2006 : Syed Husin Ali :
Keadilan Cadang Naib-Canselor Bukan Melayu) dan (The Star,
12/03/2007 : Anwar : University should be headed by non-Malay
Academicians) seterusnya menukar semua pensyarah-pensyarah Melayu
kepada Bukan Melayu, dan memberi ruang yang besar kepada pelajar
Bukan Melayu kerana hakikatnya pelajar Melayu tidak ramai yang layak
masuk Universiti.

Menteri Pertahanan :
Rejimen Askar Melayu Di Raja (RAMD) pernah diminta untuk dibubarkan
pada 1969. Tahun 2009 Batalion Rejimen Askar yang baru di kalangan
Bukan Melayu ditubuhkan.

Menteri Kewangan :
Membuat budget negara termasuk peruntukan mendirikan Gereja-gereja,
Tokong-tokong dan Kuil-kuil di bawah seliaan Jabatan Kemajuan Agama
Kristian, Buddha, Hindu dan Sikh bagi menggantikan JAKIM dan urusan-
urusan yang memberi kepentingan kepada orang bukan Islam.

Menteri Pelajaran :
Membina lebih banyak lagi Sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan
Tamil dan mengurangkan guru-guru Melayu untuk digantikan dengan guru-
guru Bukan Melayu.

Menteri-menteri lain dilantik di kalangan Bukan Melayu bagi
memelihara kepentingan orang bukan Melayu.

Malaysia akan terus dijajah oleh orang Cina walaupun Melayu baru
sedar untuk bersatu kerana kuasa membuat sempadan pilihan raya di
tangan Cina dan menjadikan kawasan yang dipimpin orang Cina lebih
banyak walaupun mereka hanya 25% di Malaysia.
Penggunaan masjid dan surau akan dihadkan kepada 15 hingga 20 minit
sahaja untuk tidak memberi ruang kepada Melayu untuk berbincang
tanpa kehadiran Bukan Melayu.
 
Sponsored Post

nippon_hokage

Fun Poster
Joined
Jul 20, 2008
Messages
856
Reaction score
3
Points
15
termenung skjap den baca



2009 tu brapa ari lagi tu..



p/s: mari kita sebarkan ke email kengkawan lain....agar2 sesama sedar n taktikal sepet tu berjaya..insyalah....amin#:-S
 

MrMama

Active Member
Joined
Aug 2, 2008
Messages
1,631
Reaction score
7
Points
25
selepas sesuatu perlembagaan dipinda utk berpatah balik perjuangan akan bertambah perit
 

protozuaqs

Super Active Member
Joined
Oct 11, 2007
Messages
9,734
Reaction score
116
Points
73
maksudnya disini...........hanya BN sahaja la penyelamat melayu,tak gitu????
 

klon8504

Super Active Member
Joined
Jun 21, 2008
Messages
5,110
Reaction score
6
Points
65
wowow.. kalu macam ni cukup berbahaya..
 

nippon_hokage

Fun Poster
Joined
Jul 20, 2008
Messages
856
Reaction score
3
Points
15
maksudnya disini...........hanya BN sahaja la penyelamat melayu,tak gitu????


insyaalah PAS pun mampu...



cuma keputusan cam kurangkan kedai arak kat shah alam.....kouta 50% rumah utk bumiputra kat kedah <<<< keputusan2 yg mcm ni perlu lebih brani dan kerap kali dibuat


p/s: insyaalah...kita akan nmpak kekuatan penyatuan islam terutama melayu....si lim kit malam aka langkah mayat sya jika nak laksana islam x mampu buat apa2....kalo kita dah mula pakat2 ramaikan yb PAS aka melayu islam kat parlimen
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
insyaalah PAS pun mampu...



cuma keputusan cam kurangkan kedai arak kat shah alam.....kouta 50% rumah utk bumiputra kat kedah <<<< keputusan2 yg mcm ni perlu lebih brani dan kerap kali dibuat


p/s: insyaalah...kita akan nmpak kekuatan penyatuan islam terutama melayu....si lim kit malam aka langkah mayat sya jika nak laksana islam x mampu buat apa2....kalo kita dah mula pakat2 ramaikan yb PAS aka melayu islam kat parlimen
Aku setuju!! pas dah buktikan yg mana umno dah 51 thn memerintah x mampu lakukan.

tambah pulak hantu rasuah sedang kuat melanda umno yg mmg x dapat dibersihkan. pewarisnye pon kaki rasuah. buat ape sokong pemimpin yg hantu rasuah. jahanam mesia.
 

ekom

Active Member
Joined
Dec 9, 2006
Messages
1,663
Reaction score
6
Points
25
Pada pandangan Aku, tidak kisahla parti apa yang memrintah asalkan mendapat restu Rakyat.... yang mempunyai Majoriti sstu kaum yg ramai ke tak... TAPI YANG PENTING, wujudkanlah undang-undang yang mana KEDUDUKAN TERATAS MEMERINTAH(PM)MESTILAH BUKAN DARIPADA KALANGAN ORANG CINA/INDIA.... Ini bukan isu perkauman tetapi biar le kita sama2 memartabatkan kekududukan kita yang istemewa tu.... Orang cina da ada Negara CHINA (tmsuk SINGAPORE), orang INDIA da ada Negara INDIA. hrp maaf jika ada yang terasa.... :D :)cgrock
 

kerambit

Fun Poster
Joined
Nov 16, 2008
Messages
385
Reaction score
15
Points
15
Pada pandangan Aku, tidak kisahla parti apa yang memrintah asalkan mendapat restu Rakyat.... yang mempunyai Majoriti sstu kaum yg ramai ke tak... TAPI YANG PENTING, wujudkanlah undang-undang yang mana KEDUDUKAN TERATAS MEMERINTAH(PM)MESTILAH BUKAN DARIPADA KALANGAN ORANG CINA/INDIA.... Ini bukan isu perkauman tetapi biar le kita sama2 memartabatkan kekududukan kita yang istemewa tu.... Orang cina da ada Negara CHINA (tmsuk SINGAPORE), orang INDIA da ada Negara INDIA. hrp maaf jika ada yang terasa.... :D :)cgrock
Masalahnya , boleh ke nak pinda perlembagaan dlm keadaan sekarang?
~X(
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post
Top
Log in Register